MuscleMeat

Oorlog tussen Isreal en Libanon,Syrie ontketening mogelijk snel (Breaking News)

Ach jee....700 onschuldige burgers en we gaan ineens allemaal met de beschuldigende vinger naar Israel wijzen??

Hou toch op zeg;hoeveel onschuldige Israeliers zijn er inmiddels opgeblazen?

Ik heb al vaker gezegd dat dit een gebed zonder einde is tenzij ze de hele teringzooi leegvegen daar en er een regering kunnen installeren die die radicale ****ers van hezbollah in toom kunnen houden want zolang dat niet gebeurt zal daar geen vrede zijn en als je dat niet inziet ben je gewoon naief.

Die terroristen gaan gewoon door met busjeblazen als ze niet hardhandig aangepakt(lees;uitgeroeid)worden en Israel zal daar ten aller tijde op blijven reageren met vergeldingsacties waar ze mijns inziens volledig gelijk in hebben!

helemaal mee eens

Hezbollah heeft onder 10-15% van de Libanese bevolking aanhang, rechtvaardigt dat dan dat zo'n beetje alle Libanezen moeten lijden onder de strijd van Israel tegen de Hezbollah?

Hezbollah is niet de Libanese staat en een actie van terroristen vanuit Libanon rechtvaardigt niet dat de Israelische staat oorlogshandelingen uitvoert op het grondgebied van een naburig land. Het enige wat hiermee wordt bereikt is dat er een nieuwe burgeroorlog ontstaat in Libanon dat eindelijk na jaren van burgeroorlog weer aan het opbouwen was.

We hebben het hier over twee ontvoerde soldaten aan Israelische kant waardoor in feite een oorlog is bewerkstelligd. Lijkt mij een beetje overdreven.

Het gaat natuurlijk verder dan die paar ontvoerde soldaten. Maar ik ben het ermee eens dat de reactie overdreven en vooral ongepast was. Waarom niet wat minder lomp te werk gaan en zo burgerslachtoffers vermijden die er niets mee te maken hebben? Israel maakt zich nu niet populairder, en is dat nu net niet waarom ze in de problemen zitten daar?

Denk dat beiden kanten veel zouden opschieten als ze het spreekwoord "verbeter de wereld , begin bij jezelf" eens in de praktijk zouden toepassen...

Big_T zei:
Het gaat natuurlijk verder dan die paar ontvoerde soldaten. Maar ik ben het ermee eens dat de reactie overdreven en vooral ongepast was. Waarom niet wat minder lomp te werk gaan en zo burgerslachtoffers vermijden die er niets mee te maken hebben? Israel maakt zich nu niet populairder, en is dat nu net niet waarom ze in de problemen zitten daar?

Denk dat beiden kanten veel zouden opschieten als ze het spreekwoord "verbeter de wereld , begin bij jezelf" eens in de praktijk zouden toepassen...

Zet die maar in men uitspraken topic :D

ontopic :

De discusie die wij hier voeren heeft twee partijen , net zoals in het midden oosten . Hier zie ik ook weinig toegevingen ;) .

Nee hoor ik begrijp beide partijen en kies dus geen kant. Men is natuurlijk wel geneigd kant te kiezen van de Joden in Europa en het Westen door de cultuurverschillen. Maar het gaat echt niet om wie gelijk heeft, wat mij betrefd hebben ze beiden gelijk (of juist ongelijk) , maar ik heb nog nooit een conflict zien eindigen zonder dat beide partijen toegevingen doen, en dat zal ook nooit gebeuren. Als de leiders dat weten, dan moorden ze hun eigen volk door buurlanden aan te vallen. Maw, bestuur is daar compleet verziekt en daar ligt het grootste probleem, niet bij de bevolking die kant kiest van om het even wie want ze weten zelf niet beter. En wat er nu gebeurd is eigenlijk het ergste wat er kon gebeuren en het zal de zaken alleen erger maken, zowat de stomste zet die Israel kon doen, ze gooien gewoon hun eigen ruiten in. Iedereen beseft dat , behalve Israel zelf.

Testo zei:
Ach jee....700 onschuldige burgers en we gaan ineens allemaal met de beschuldigende vinger naar Israel wijzen??

Hou toch op zeg;hoeveel onschuldige Israeliers zijn er inmiddels opgeblazen?

Ik heb al vaker gezegd dat dit een gebed zonder einde is tenzij ze de hele teringzooi leegvegen daar en er een regering kunnen installeren die die radicale ****ers van hezbollah in toom kunnen houden want zolang dat niet gebeurt zal daar geen vrede zijn en als je dat niet inziet ben je gewoon naief.

Die terroristen gaan gewoon door met busjeblazen als ze niet hardhandig aangepakt(lees;uitgeroeid)worden en Israel zal daar ten aller tijde op blijven reageren met vergeldingsacties waar ze mijns inziens volledig gelijk in hebben!

de schrijnende verhouding kwa doden is in het afgelopen 50 jaar 1:7 (isreal: palestijn/arabier) geweest. aangaande busjeblazen en andere geimproviseerde suicideaanvallen, als de VS de palestijnen ook militaire hulp geeft dan zullen die ook een clean war voeren en niet meer onschuldige burgers vermoorden..maar voorlopig kan een palestijn Israel alleen door een suicidebomber wat pijn doen, al betreur ik deze methode.. maar in de arabische wereld geldt nog altijd de oudste rechtsregel van oog om oog, tand om tand
maar shit jij hebt echt wat tegen moslims, hebben ze in je huis ingebroken? je meisje gemolesteerd tijdens uitgaan?

Isreal moet niet zeiken, willen ze Hezbollah treffen in een Christelijke wijk mss???
Wat niet wegneemt dat alletwee de kanten verkeerd bezigzijn...
Je moet altijd met twee zijn voor oorlog, maar ik kan me echt wel ergeren aan Amerika en Isreal...

klempic zei:
maar shit jij hebt echt wat tegen moslims, hebben ze in je huis ingebroken? je meisje gemolesteerd tijdens uitgaan?

Je begrijpt mn posts blijkbaar niet zo anders zou je dit niet zeggen,kerel.

Ik heb helemaal geen hekel aan GEWONE MOSLIMS maar wel aan die radicale tyf**lijers die alles verpesten voor het volk wat normaal zijn geloof wil belijden.

Big_T geeft het al aan....het gaat allang niet meer om een paar ontvoerde soldaten natuurlijk......het gaat over stelselmatig bomaanslagen plegen op het Israelische volk(want die ****ers pakken geen militaire doelen maar burgers!!)en het ondermijnen van gemaakte afspraken.

Elke keer als er afspraken gemaakt zijn verkloten die radicalen het en NIET Israel hoor.....nu was het weer een soldaat en morgen weer wat anders als je ze niet snoeihard aanpakt en ja;ik vind het ook shit dat er een hoop onschuldigen dood gaan nu maar dat is niks ergers dan die mensen die elke keer opgeblazen worden imo.

Testo zei:
Je begrijpt mn posts blijkbaar niet zo anders zou je dit niet zeggen,kerel.

Ik heb helemaal geen hekel aan GEWONE MOSLIMS maar wel aan die radicale tyf**lijers die alles verpesten voor het volk wat normaal zijn geloof wil belijden.

Big_T geeft het al aan....het gaat allang niet meer om een paar ontvoerde soldaten natuurlijk......het gaat over stelselmatig bomaanslagen plegen op het Israelische volk(want die ****ers pakken geen militaire doelen maar burgers!!)en het ondermijnen van gemaakte afspraken.

Elke keer als er afspraken gemaakt zijn verkloten die radicalen het en NIET Israel hoor.....nu was het weer een soldaat en morgen weer wat anders als je ze niet snoeihard aanpakt en ja;ik vind het ook shit dat er een hoop onschuldigen dood gaan nu maar dat is niks ergers dan die mensen die elke keer opgeblazen worden imo.

Man, denk eens naaa...tuurlijk die extremisten zijn zeker fout, maar wat ga je nou vertellen over Isreal, ze bombarderen wel meer burgerwijken dan Hezbollah, kijk elke dag nieuws...
en elke dag sterven er mss 300 libanezen en/ of palestijnen, en mss40 Joden/Israelieten...
En iedereen is/was voor een onmiddelijk staakt het vuren...behalve :spaz:Isreal en Amerika:spaz:...
wat versta je hier niet aan??????????
Ze moeten alletwee stoppen, met hun spelletjes, maar Isreal is ver van de correcte;)

Precies je moet die terroristen 0,0% ruimte geven en keihard aanpakken, tja dat er burgers omkomen is jammer, maar je kan er niet veel aandoen.

Outer zei:
Precies je moet die terroristen 0,0% ruimte geven en keihard aanpakken, tja dat er burgers omkomen is jammer, maar je kan er niet veel aandoen.

Hezbollah zijn geen terroristen in de puurste zin van het woord, moesten ze kunnen zouden ze wel andere manieren vinden om hun zin te krijgen... maar ja blijkbaar vind iedereen dat Israel (en Amerika:spaz:) alles moge;)

Hezbollah zijn in principe wel terroristen, maar hebben wel een politieke tak. Het doel is echter nog steeds de vernietiging van de Israelische staat.

EricR zei:
Hezbollah zijn in principe wel terroristen, maar hebben wel een politieke tak. Het doel is echter nog steeds de vernietiging van de Israelische staat.

Ok, maar tis toch wel een feit dat ze zeker niet zoveel schade aanrichte in Irsael als omgekeerd...
En ik heb het al gezegd... ik praat die Hezbollah-beweging zeker niet goed,
extremisme is nooit goed;)

edit: ik bedoel gewoon, Israel en Amerika (:spaz:sry, moet gewoon:P) doen maar, en niemadn zegt wat, maar OOOH WEEE als iemand anders eens een raketje afvuurt:P

the better dayz zei:
En iedereen is/was voor een onmiddelijk staakt het vuren...behalve :spaz:Isreal en Amerika:spaz:...
wat versta je hier niet aan??????????
Ze moeten alletwee stoppen, met hun spelletjes, maar Isreal is ver van de correcte;)

Denk je nu werkelijk dat een staakt het vuren de oplossing is? Radicalen hebben daar echt geen boodschap aan. Het helpt misschien tijdelijk, totdat er weer een busje de lucht in gaat of een veredelde lawinepijl wordt afgeschoten. Dan begint alles weer van voren af aan. Zoals Testo al aangaf, het is een gebed zonder einde daar.

the better dayz zei:
Ok, maar tis toch wel een feit dat ze zeker niet zoveel schade aanrichte in Irsael als omgekeerd...
En ik heb het al gezegd... ik praat die Hezbollah-beweging zeker niet goed,
extremisme is nooit goed;)

edit: ik bedoel gewoon, Israel en Amerika (:spaz:sry, moet gewoon:P) doen maar, en niemadn zegt wat, maar OOOH WEEE als iemand anders eens een raketje afvuurt:P
Kijk, Israel heeft idd geluk met hun sterke leger en support van VS.

Maar vergeet niet, als hezbollah de helft van Israelische leger had zou Israel niet meer bestaan.En wie weet wat ze nog meer konden doen.

Er is eigenlijk voor geen oplossing voor deze bende omdat geen van de partijen ooit zal toegeven.

Outer zei:
Kijk, Israel heeft idd geluk met hun sterke leger en support van VS.

Maar vergeet niet, als hezbollah de helft van Israelische leger had zou Israel niet meer bestaan.En wie weet wat ze nog meer konden doen.

Er is eigenlijk voor geen oplossing voor deze bende omdat geen van de partijen ooit zal toegeven.
Dit ben ik zeker wel met je eens...tzijn gewoon grote kleine kinderen, die wereldleiders:p

hier een stuk uit de Elsevier van deze week: ik heb column effe helemaal uitgetypt (misschien toch maar eens een scanner kopen ;) )
Ik vond het zelf wel een goed artikel, oordelen jullie zelf maar.

Andere normen

Elke dag blazen in Irak soennieten sjiieten op, en vica versa, met een gemiddelde van honderd per dag. In de oorlog tussen Iran en Irak vielen minstens een miljoen doden. In Darfur zijn al vele honderdduizenden zwarte moslims door iets minder zwarte moslims afgeslacht. Er zijn veel gruwelijke oorlogen geweest tussen moslimlanden waarbij ontelbare slachtoffers zijn gevallen. Over dit alles wordt wel verslag gedaan maar niets is zo spannend en afschuwelijk als wanneer joden moslims doden.
Waarom zwijgt de hele wereld en met name de Arabisch, over het veel ernstiger lijden elders in de islamitische wereld? Waarom is dat lijden niet urgent? De eerste demonstratie van Nederlandse moslims tegen de genocide in Darfur moet nog worden georganiseerd. Nooit hebben de SP of Groenlinks een opwelling gevoeld om de straat op te gaan en tegen het sektarische geweld in Irak te demonstreren.
De situatie in het zuiden van Libanon is gekmakend ingewikkeld. In burger geklede terroristen verbergen zich bij familie- of clanleden, vuren raketten op Israël af en duiken onder in kelders en garages van burgers, niet zelden hun eigen familieleden. Een groot deel van de bevolking van Zuid-Libanon heeft de afgelopen jaren goed verdiend aan het bouwen van bunkers en opslagplaatsen voor wapens: het was de core business van veel sjiieten om op verzoek van Iran met hun broers en neven de slag met Israël voor te bereiden. Maar nu Israël Hezbollah hiervoor straft, roepen de sjiieten moord en brand, ook al zouden zij graag alle joden van Israël willen uitroeien zoals hun leiders onomwonden zeggen.
Het geweld van de islamfascisten richt zich primair tegen de burgerbevolking van Israël. Want alle joden vormen hun vijand. Hezbollah heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de beweging alle joden, waar ook ter wereld wil doden. De langeafstandsraket die zij vorige week afvuurden, heet niet zonder reden 'Khaibar', naar de slachtpartij die hun profeet Mohammed onder de joden heeft aangericht.
De media suggereren momenteel iets anders, maar de joden gedragen zich onvergelijkbaar minder brutaal en meedogenloos dan de andere volken van het Midden-Oosten - zelfs in Qana.
Desondanks vinden westerse media en politici dat die joden zich toch te agressief en buitenproportioneel gedragen. Waarom vinden zij dat? Hierom: er gelden voor joden in het Midden - Oosten andere normen dan voor niet-joden. Die normen liggen zo hoog dat die Midden-Oosterse joden slechts kunnen falen. In Europa falen de joden niet. Er leven niet zo heel veel joden in de EU, maar ik vermoed dat zij de vreedzaamste en hoogstopgeleide etnische of religieuze groep van Europa vormen.
Die joden kunnen dus heel goed rustig en succesvol lid van een samenleving zijn. Wat is er dan mis met de joden van Israël.
Wat er mis is met de joden van Israël is het volgende: Israël ligt in het hart van een regio die ten diepste wordt gekweld door religieuze en tribale achterlijkheid. Deze Midden-Oosterse achterlijken willen joden uit hun midden verwijderen omdat hun godsdienst niet toestaat dat een niet-islamitische groepering een eigen staat heeft op grond die zij als islamitisch beschouwen. Moslims aanvaarden zonder problemen dat moslims elkaar bij honderdduizenden doden - maar dat joden bij hun verdediging van hun staatje geweld uitoefenen en moslims doden, ook al is dat aantal een fractie van het aantal dat bij onderlinge moslimconflicten valt, is een diepe belediging van hun heiligste religieuze gevoelens.
Ik weet waar u op afstevent, en u ook, als u eerlijk bent: de normen van de 'wereldopinie' maken het de joden onmogelijk om op een Midden-Oosterse manier hun land te verdedigen, ofschoon dit de enige manier is om in dat deel van de wereld overeind te blijven. Poetin mag als een tsaristische tiran Tjetsjenen uitroeien. China mag op zn Aziatisch Tibet verwoesten. Maar volgens velen moeten joden 'beter weten'. Maar wat is 'beter weten' wanneer antisemitische sjiieten en Moslimbroeders en de familie Assas je buren vormen? Als de joden de braafsten van de klas van het Midden-Oosten moeten zijn, is het onvermijdelijk dat zij op een dag uit die wrede, onbarmhartige regio verdwijnen. Ik sluit niet uit dat velen in Europa dat een hele opluchting zullen vinden. Pas dan is de herinnering aan de Holocaust definitief begraven - vervangen door een andere.

SHUTTERSPEED zei:
hier een stuk uit de Elsevier van deze week: ik heb column effe helemaal uitgetypt (misschien toch maar eens een scanner kopen ;) )
Ik vond het zelf wel een goed artikel, oordelen jullie zelf maar.

de gebezigde woorden 'moslimfascisten' en 'broers en neven' zegen al genoeg over de persoon die het schrijft.. dat dit nog in enigszins het respectabele Elsevier komt is helemaal sneu

Terug
Naar boven