MuscleMeat

Op naar de 70 kg met Rippetoe

Heljen

Competitive Bodybuilder
Waardering
145
Vanaf morgen start ik weer met een log.
Ik maak deze synchroon met een supplementenlog. Door deze twee te combineren hoop ik een zo duidelijk en eerlijk mogelijke beoordeling te maken over de supplementen die ik gebruik.

In deze log hou ik mijn trainingen bij en de lichamelijke progressie die ik maak. (gewichtstoename).

Mijn doel is om op 1 juli 70 kg te wegen. Morgenochtend weeg ik mij, dit om een vast tijdstip te hebben om mij wekelijks te wegen. Vrijdag laat ik mijn vet % meten dus deze vermeld ik hier ook. Dit helpt dus om een duidelijk overzicht te krijgen over mijn toename in gewicht.

Momenteel weeg ik +/- 64 bij 1m85. Maar heb moeilijkheden met veel bijkomen. Al 6 kg bijgekomen tov augustus.

Het schema dat ik gebruik is het volgende. Ik train 3 dagen per week. (maandag, woensdag, vrijdag of zaterdag) De workouts wisselen elkaar af.

Workout A
squats - 3x5
benches - 3x5
deadlifts - 1x5
dips - 2x8

Workout B (
squats - 3x5
standing press - 3x5
rows- 3x5
chins - 2x8/3x8

PR's van voor deze log en zonder de supplementenstack.

Squat: 3x5 50 kg
Deadlift: 3x5 60 kg
BOR: 3x5 45 kg
Military Press: 3x5 25 kg
Benchpress: 3 x 5 45 kg

Lichaamsgewicht:
2 februari: 64 kg.
9 februari: 65,4 kg.
16 februari: 66 kg.
23 februari: 66,3 kg.

Lichaamsstats begin en na 1 maand: Alles is koud gemeten en niet aangespannen aan de rechterkant van het lichaam. Ik weet dat ik nog zeer smal ben maar ik ben persoonlijk toch zeer blij met het resultaat. :D

Begin:
Biceps: 27,5 cm
Rug: 112,5 cm
Borst: 89 cm
Buik: 70 cm
Been: 48 cm
Kuit: 34 cm
Schouder: 29 cm

Stats na 1 maand:
Biceps: 28,5 cm
Rug: 114,5 cm
Borst: 92 cm
Buik: 72 cm
Been: 51 cm
Kuit: 34 cm
Schouder: 31 cm

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoeveel weeg je nu dan?
/wat is je lengte?

ok, je hebt nu een trainingslog en een supplementenlog (whatever dat is), al eens gedacht aan een voedingsschema?

Imo:
Had dat geld ipv van supps besteed aan eten. Je kan nog genoeg bereiken door gewoon goed eten en hard trainen. Enkel whey zou je erbij kunnen nemen. Vooral met die stats.

Iig succes!

En 6kg in 6 maanden stelt ook niet veel voor, post je eetschema!

Deze ga ik volgen. :thumbs:

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Imo:
Had dat geld ipv van supps besteed aan eten. Je kan nog genoeg bereiken door gewoon goed eten en hard trainen. Enkel whey zou je erbij kunnen nemen. Vooral met die stats.

Iig succes!

En 6kg in 6 maanden stelt ook niet veel voor, post je eetschema!

@ Dennisik: De reden dat ik nu ook ging voor supplementen is om mij extra motivatie te geven. Ik wil immers niet dat het geld weggegooid zou zijn dus dit helpt mij om extra door te zetten.

Ik heb ook je log gezien en je hebt echt een nette progressie. Maar ik denk ook wel dat je begrijpt dat het niet voor iedereen makkelijk is om gewicht aan te komen en direct genoeg motivatie te vinden. Dit leid ik immers af aan je eerste post.

@ Krimpie: Thanks ;)

10,30 - mag je gerust 4 boterhammen erbij stoppen. Is niet echt een maaltijd te noemen zo, daarnaast zit er ook wat redelijk tijd tussen.

12,45 - Wit brood moet bruin brood zijn offcourse ;)

16,45 - Idem, kan je ook geen maaltijd noemen.

Avond eten? Wat eet je na de training, wat eet je voor de training?

Belangrijkste nog. KWARK!

Ik begrijp ook wel dat motivatie een probleem is. Maar groei en kracht zijn voor mij motivatie, en die bereik je sneller en beter door goed te eten ipv van veel geld uit te geven aan supps ;)

Succes met het rippetoe schema!

10,30 - mag je gerust 4 boterhammen erbij stoppen. Is niet echt een maaltijd te noemen zo, daarnaast zit er ook wat redelijk tijd tussen.

12,45 - Wit brood moet bruin brood zijn offcourse ;)

16,45 - Idem, kan je ook geen maaltijd noemen.

Avond eten? Wat eet je na de training, wat eet je voor de training?

Belangrijkste nog. KWARK!

Ik begrijp ook wel dat motivatie een probleem is. Maar groei en kracht zijn voor mij motivatie, en die bereik je sneller en beter door goed te eten ipv van veel geld uit te geven aan supps ;)

Als het goed is heb ik nu de kwark toegevoegd (was deze vergeten)
Ik weet dat het aangeraden is om 500 gram te nemen. Hier werk ik naartoe momenteel. Wit brood moest bruin brood zijn (maken ons brood zelf).

Avondeten is elke dag verschillend. Sowieso een grote portie mager vlees of vis. Samen met pasta, of aardappelen. Natuurlijk ook groenten.

Bij de tussenmaaltijden ga ik ook nog proberen boterhammen toe te voegen aan de pinda's.

Wat ik voor de training neem is mijn avondmaal. En dan uur voor de training een shake Whey perfection. Erna dan de post workout shake. En later op de avond de weight gainer. Maar ik zou graag nog een tip hebben voor een goede maaltijd (vaste) voor na de training.

Succes ermee! Ik ben ook net weer met Rip begonnen, good shit! :)

Rijst met kip na de training is prima!

succes man

Vandaag mijn eerste training in combinatie met mijn supplementenstack. (zie supplementenlog in handtekening)

Vandaag stond mijn workout B op het programma.

PR's van voor vandaag bij deze workout.

Squat: 3 sets 5 reps met 50 kg.
BOR: 3 sets 5 reps met 45 kg.
MP: 3 sets 5 reps met 25 kg.

Vandaag zag mijn training er als volgt uit.

Squats:
- 10 reps met 17 kg.
- 10 reps met 23kg.
- 10 reps met 40 kg.
- 5 reps met 50 kg.
- 3 sets 5 reps met 56 kg (PR)

MP:
- 10 reps met 20 kg.
- 3 sets 5 reps met 26 kg (PR)

BOR:
- 10 reps met 45 kg
- 5 reps met 50 kg.
- 3 sets 5 reps met 52 kg (PR)

Wide grip chin ups:

3 sets 5 reps.

Vandaag dus 3 nieuwe PR's gezet. :D. Ben er best fier op. Ik weet dat de gewichten nog laag liggen maar iedereen moet ergens beginnen ;).

Niks mis met die lage gewichten, hoge gewichten komen vanzelf geloof mij !!

succes ;) ik volg ook rippetoe al paar maanden en ik ga er goed op

Netjes toch. Elke training PR's daar draait het om:D

Vandaag een rustdag. Ben goed herstelt na gisteren. Lichtjes spierpijn in de rug. Maar deze heb ik ook zeer hard getraind. Herstel is al duidelijk toegenomen dan voor ik de supplementen nam.

Vandaag stond workout A op het programma.
Deze ging vandaag als volgt.

Squat:
- 10 x 13 kg
- 10 x 23 kg
- 5 x 40 kg
- 3 sets van 5 reps met 54 kg.

Bench Press:
- 10 x 23 kg
- 5 x 40 kg
- 3 sets van 5 reps met 50 kg (PR :fire:)

Deadlift:
- 5 x 50 kg
- 5 x 67 kg (PR :fire:)

Dips:
- 3 sets 10 reps bodyweight.

Goed bezig.

Terug
Naar boven