Voeding:
1: 50 gram rozijnen met 30gram XXL nurtion isolate whey.
Half uurtje daarna; 600ML magere melk met 80 gram Brinta.
2: 4 volkeren broodjes, 2 met 50 gram kipfilet en 2 met ongv 30 gram
pindakaas.
3: 4 volkeren broodjes, 2 met 50 gram kipfilet en 2 met ongv 30 gram
pindakaas.
4: Avond eten.. Meestal 100gram groente ( spinazie, wortelen etc.) met 150
gram aardappelen en meestal kip of biefstuk.
5: 50 Gram amandelen met 500 gram magere kwark.
6: 400ML magere melk met 30 gram Casine eiwit en een handje cashewnoten.
Sups:
Multivitamine
Vislolie caps
Momenteel ook magnesium en taurine.
Dit eet ik ongeveer op een niet trainingsdag, tijd tussen de maaltijden is meestal tussne de 2-3 uur.
Als ik train:
Uurtje voor de training iets van langzame kh's.. Broodje of brinta.
Half uurtje/iets voor de training 30 gram whey
Na de training 50 gram Mega grow.
Op zich ziet dit dieet er niet eens zo verkeerd uit.
Vrij hoog in vetten (meerdere keren p.d pindakaas en noten) maar dat is niet erg. Je krijgt elke avond je groente binnen, ook goed.
Qua supps ben je ook goed bezig; visolie capsules zijn imo een MUST voor iedereen, niet alleen sporters. Ik zou wel een vit E pil toevoegen;
Vit E is sowieso gunstig voor hart en bloedvaten maar belangrijker; versterkt de werking van visolie. 1+1 = 3.
En ik zou een hoge dosering vit C toevoegen, mijn inziens ook een must voor de sporter. Vit C heeft talloze positieve effecten, o.a op regeneratie van bindweefsel.... Je moet een shitload aan fruit eten om een paar van die pilletjes te evenaren.
"een broodje" als pre WO meal vind ik niks, er zit netto maar weinig KH's in brood en daarom is het een slechte bron van energie. Rijst, havermout of brinta is beter.
Goede trainingen je bent erg goed bezig.
Je voeding ziet er goed uit alleen veels te eenzijdig.
Wissel je kipfilet af met tonijn/biefstuk/runderrookvlees/mager gehakt(tartaar)
Dit is veel beter bro!
Juist ja. Als je constant dezelfde eiwitbronnen gebruikt maak je kans op voedselallergie. Je lichaam gaat reageren op constant dezelfde bronnen. Er zijn wat pro bodybuilders die daar last van hebben gehad, bijvoorbeeld Milos Sarcev. Maar wat belangrijker is; eiwit = eiwit maar toch zit in elke bron verschillen. Door af te wisselen weet je zeker dat je gewoon hoogwaardig zit qua eiwit inname. Maar niet alleen in eiwit.
Wissel bijvoorbeeld af met vette vis als makreel of zalm. Zitten heel veel goede vetten in. En inderdaad rood vlees. Goede bron van ijzer, ook zeer belangrijk.
Etc. etc. Door af te wisselen in bronnen hou je het niet alleen wat smakelijker, je zorgt ook dat je meer voedingsstoffen binnen krijgt wat op zichzelf weer gunstiger EN gezonder is.
Succes, nette trainingen verder.