AndroidHealthClinic

Op welke politieke partij ga jij stemmen ?

Peiling Peiling welke partij stem jij ?

• CDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Klusmier-unie (christenunie)

Stemmen: 1 0,7%
  • PVDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Trots op nederland

Stemmen: 2 1,5%
  • Pvv geert wilders

Stemmen: 56 41,5%
  • D66

Stemmen: 13 9,6%
  • SP

Stemmen: 5 3,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 2 1,5%
  • VVD

Stemmen: 11 8,1%
  • SGP

Stemmen: 1 0,7%
  • Ik stem niet

Stemmen: 6 4,4%
  • Weet nog niet/misschien

Stemmen: 12 8,9%
  • Ik ben belg en stem niet

Stemmen: 20 14,8%

• Totaal stemmers
    135
  • Peiling gesloten .
Dat was het punt niet, fail. Mike 19 beweerde dat het 60% was en die 60% van grote invloed is op de verkiezingsuitslag.

Het is ten eerste maar de vraag of die allochtonen allemaal stemrecht hebben en tweede wat de opkomst is onder die allochtonen.

Overigens merk je er amper wat van. Vond Den Haag meer verschraald en verpauperd in de jaren 80 dan nu.

:roflol: Toen ik laatst door Den Haag reed ('s avonds wel) heb ik 1 op 15 blanke mensen gezien. Een volle tram, en ik zag 2 blanke mensen zitten. En jij zegt dat je er niks van merkt? Misschien in jouw mooie buurtje niet, maar waar ik heb gereden stikt het ervan. En ja, ik was op zoek naar de Geleenstraat. We konden het alleen niet vinden dus zijn half Den Haag doorgereden. :rolleyes:

Ik doel er trouwens niet op om mensen met een kleurtje zwart te maken, maar ze zagen er niet Westers uit. Ergens uit het Midden-Oosten enzo. M.a.w. je merkt er heel wat van.

Dat was het punt niet, fail. Mike 19 beweerde dat het 60% was en die 60% van grote invloed is op de verkiezingsuitslag.

Het is ten eerste maar de vraag of die allochtonen allemaal stemrecht hebben en tweede wat de opkomst is onder die allochtonen.

Overigens merk je er amper wat van. Vond Den Haag meer verschraald en verpauperd in de jaren 80 dan nu.

Ik ging ook niet in op het punt, fail.

Was gewoon even een opmerking.

:roflol: Toen ik laatst door Den Haag reed ('s avonds wel) heb ik 1 op 15 blanke mensen gezien. Een volle tram, en ik zag 2 blanke mensen zitten. En jij zegt dat je er niks van merkt? Misschien in jouw mooie buurtje niet, maar waar ik heb gereden stikt het ervan. En ja, ik was op zoek naar de Geleenstraat. We konden het alleen niet vinden dus zijn half Den Haag doorgereden. :rolleyes:

Ik doel er trouwens niet op om mensen met een kleurtje zwart te maken, maar ze zagen er niet Westers uit. Ergens uit het Midden-Oosten enzo. M.a.w. je merkt er heel wat van.

Op zoek naar de Geleenstraat, fail :roflol:

Als je niet veel verder komt dan de omgeving van Station Hollands Spoor kan je blik inderdaad wel eens vertroebeld zijn. Je rijdt door de Stationsbuurt en Rivierenbuurt en alle buurten er omheen zijn ook weinig soeps. Alleen zijn die buurten niet heel Den Haag natuurlijk.

Ik werk in een probleemwijk en ondanks de meer dan gemiddelde aanwezigheid van niet westerse allochtonen merk je inderdaad weinig van de geschetste problemen met allochtonen. Maar goed ik neem aan dat jouw eenmalige oordeel meer betekent dan het dagelijks begeven in dit soort wijken.

Amper ergens iets van merken is verder natuurlijk ook niet allochtonen gerelateerd. Als je opeens in een wat donkerder buurt rondwaart bevind je je nog niet in de voorportalen van de hel. Ook al zijn er wel plekken die je 's avonds beter kan mijden. Een hoerenstraat + omgeving als de Geleenstraat lijkt me dan in ieder geval niet de juiste plek om een indruk te krijgen van Den Haag

Die 60% die ik gaf was te veel inderdaad. was uit de lucht gegrepen om mijn punt wat te versterken.

Het feit dat EricR zegt dat de wijken zijn opgeknapt klopt inderdaad.
Bij mij achter was het ook een pauper wijk, ouwe huizen, veel dingen kapot etc. Verder wonen er veel buitenlanders in en ook vinden er veel illegale praktijken plaats (weed, onderverhuur)

Nu vorige jaar hebben ze de hele wijk opgeknapt. Kunstof raam kozijnen, nieuwe deuren/sloten. De muren van de huizen schoongespoten. Nieuwe stoepen en weg tegels met grote parkeervakken.

Ziet er echt mooi uit. Alleen nu het feit. Diezelfde mensen wonen er nog, de overlast is er nog steeds. Alleen de wijk ziet er mooi uit.

Er worden hier achter wel 'ns mensen verkracht. berooft of uit gescholden maar ach wat boeit het de wijk ziet er tenslotte mooi uit.

In de tram naar school of de bus naar het werk ben ik de enige Nederlander in een volle tram of bus. en geloof mij het zit echt goed vol. Deze tram komt uit de pauper wijken die zo mooi zijn opgeknapt. Altijd overlast en in de avond soms knokken met de tram controleur/bestuurder ( vaak mee gemaakt)

Politie erbij en de tram bleef mooi staan, gevolg, ik moest soms naar huis lopen.

Geeft het probleem een andere naam, en het probleem is weg.........

Die 60% die ik gaf was te veel inderdaad. was uit de lucht gegrepen om mijn punt wat te versterken.

Bij mij achter was het ook een pauper wijk, ouwe huizen, veel dingen kapot etc. Verder wonen er veel buitenlanders in en ook vinden er veel illegale praktijken plaats (weed, onderverhuur)

Nu vorige jaar hebben ze de hele wijk opgeknapt. Kunstof raam kozijnen, nieuwe deuren/sloten. De muren van de huizen schoongespoten. Nieuwe stoepen en weg tegels met grote parkeervakken.

Ziet er echt mooi uit. Alleen nu het feit. Diezelfde mensen wonen er nog, de overlast is er nog steeds. Alleen de wijk ziet er mooi uit.

Er worden hier achter wel 'ns mensen verkracht. berooft of uit gescholden maar ach wat boeit het de wijk ziet er tenslotte mooi uit.

In de tram naar school of de bus naar het werk ben ik de enige Nederlander in een volle tram of bus. en geloof mij het zit echt goed vol. Deze tram komt uit de pauper wijken die zo mooi zijn opgeknapt. Altijd overlast en in de avond soms knokken met de tram controleur/bestuurder ( vaak mee gemaakt)

Politie erbij en de tram bleef mooi staan, gevolg, ik moest soms naar huis lopen.

Problemen verdwijnen dan ook niet alleen door renovatie of stadsvernieuwing. Daar is meer voor nodig. We plukken nu de wrange vruchten van een verkeerd inplaatsingsbeleid in de jaren 80 en begin jaren 90. Het is nu zelfs zo erg dat veel allochtonen niet meer willen verkassen naar andere wijken en autochtonen niet naar wijken met een hoog percentage allochtonen (terecht lijkt me).

Naast renovatie of vernieuwing zijn er ook leefbaarheidsprojecten nodig en uit ervaring weet ik dat die projecten werken. Dat soort projecten zijn geen sociologische experimenten zoals bijvoorbeeld Vogelaar voorstond maar meer acties waarbij de bewoners van een slechte wijk zelf de verantwoordelijk krijgen voor het schoonhouden of veiliger maken van hun wijk. Het is geen medicijn voor alle problemen maar een groot gedeelte van de projecten die mijn werkgever opgestart heeft zijn redelijk succesvol. Schonere wijken en meer veiligheid.

Omdat hij niets doet voor de armen van ons land en al helemaal een schijt heeft aan de natuur en dieren. Door zo'n persoon worden de de rijken rijker en de armen armer

Vergelijkbaar met een bush viguur
Mooi toch, moet je maar een opleiding volgen en niet misbruik maken van je uitkering.

Waardeloos toch.

En het mooie is, de gemeente heeft gewoon schijt aan de autochtone bevolking. Ze stoppen alles maar bij elkaar en dringen de multiculturele samenleving gewoon op. Zoiets gaat gewoon niet werken als je het forceert. De wijk achter mij exact hetzelfde verhaal. 90% allochtonen. De wijk werd gesloopt en de gemeente stopt alles in mijn wijk. Deze ooit zo rustige buurt is nu helemaal verpaupert en wat je zou benoemen als een achterstandswijk. Dagelijks rijd hier politie door de straat en worden er inbraken gepleegd.

Wij hebben nooit voor de multiculturele samenleving gekozen en ik heb er dan ook een bloedhekel aan als dit opgedrongen wordt door een stel linkse ambtenaren die zelf in een blanke wijk wonen en dochters hebben met blonde haren en blauwe ogen die hockey spelen.

Klinkt mooi EricR, hopelijk werkt dit wel goed.

Wat ik wel merk is dat waar nieuwbouw komt naast pauper wijken, dat ze langzaam aan de pauperwijken mee op knappen en dat ze hier mee het gespuis weg jagen uit de buurt. Waardoor er weer leefbare wijken ontstaan.

De nieuwe huis prijzen zijn te hoog voor de normale middenklasse. Door de renovatie stijgen ook de andere huizen, waardoor ze wel moeten verhuizen. Of wat ook gebeurt is dat de een blok dicht gaat en iedereen tijdelijk (voor een jaar) in een andere huis word gestopt wat in een nabijgelegen buurt is.

Na opknappen komen er nieuwe mensen in, niet alleen vanwege het feit dat de opgeknapte huizen weer duurder zijn maar ook omdat de mensen die moesten vertrekken nu wel fijn wonen daar.

Ze verplaatsen het probleem maar het word wel steeds meer naar buiten gedrukt. Helaas komen de mensen die weinig verdienen door bijv lage scholing ook in een andere wijk te wonen.

Pvv

volgens een site van de gemeente rotterdam is het percentage niet-westerse allochtonen 50% van de totale bevolking.

[Link niet meer beschikbaar]

vraag me wel af wtf 'niet-westers' betekent.

volgens een site van de gemeente rotterdam is het percentage niet-westerse allochtonen 50% van de totale bevolking.

Dus geen duitsers, belgen, fransen, polen, zwitsers, Oostenrijkers, Amerikanen, Engelsen enz enz.

Met de rotvaart dat het nu gaat zijn we binnen 100 jaar wel degelijk met meer allochtonen dan autochtonen. Op zich blijft immigratie natuurlijk eeuwig doorgaan, maar als die immigranten steeds hun eigen gewoonten meenemen en zich niet aanpassen dan gaat het van kwaad naar erger met de samenleving.

Welnee, je merkt er niks van.

:roflol:

2103g1.gif

2103g3.gif

CBS kan natuurlijk fout zitten maar ik ga toch liever af op het CBS dan op vermoedens over de demografische ontwikkeling in Nederland. De kans dat tussen 2050 en 2100 het aantal allochtonen zo sterk toeneemt dat 'ze' ons voorbij gaan is nihil.

Met de rotvaart dat het nu gaat zijn we binnen 100 jaar wel degelijk met meer allochtonen dan autochtonen. Op zich blijft immigratie natuurlijk eeuwig doorgaan, maar als die immigranten steeds hun eigen gewoonten meenemen en zich niet aanpassen dan gaat het van kwaad naar erger met de samenleving.

Verwacht je niet dat latere generaties zich beter aanpassen dan?

Dat is geen site van de gemeente Rotterdam, ze gebruiken wel cijfers van de gemeente. Hoe ze aan komen 50% is mij een raadsel. De gebruikte cijfers die ook door het CBS worden gebruikt komen uit op de cijfers die ik opgaf.

De bron van mijn percentages :

Zelf de percentages uitgerekend.

Dat is geen site van de gemeente Rotterdam, ze gebruiken wel cijfers van de gemeente. Hoe ze aan komen 50% is mij een raadsel. De gebruikte cijfers die ook door het CBS worden gebruikt komen uit op de cijfers die ik opgaf.

De bron van mijn percentages :

Zelf de percentages uitgerekend.

Amsterdam 381.378 - 258.327 - 107.388 - 747.093

Rotterdam 313.778 - 209.854 - 59.319 - 582.951

Valt mee zei je? :roflol:

Amsterdam 381.378 - 258.327 - 107.388 - 747.093

Rotterdam 313.778 - 209.854 - 59.319 - 582.951

Valt mee zei je? :roflol:

Daar ging het niet om en je doet nu hetzelfde als Bascross. Er werd beweerd dat er 60% buitenlanders rondliepen in sommige steden. Dat klopt dus niet. De niet Westerse allochtonen vallen hooguit op als buitenlander. Zou knap zijn als je de Westerse allochtoon er zo uit kon pikken, alleen op zicht.

Vind de concentraties van allochtonen in grote steden helemaal niet meevallen. Gettovorming moet je altijd voorkomen.

Daar ging het niet om en je doet nu hetzelfde als Bascross. Er werd beweerd dat er 60% buitenlanders rondliepen in sommige steden. Dat klopt dus niet. De niet Westerse allochtonen vallen hooguit op als buitenlander. Zou knap zijn als je de Westerse allochtoon er zo uit kon pikken, alleen op zicht.

Vind de concentraties van allochtonen in grote steden helemaal niet meevallen. Gettovorming moet je altijd voorkomen.

Hetzelfde als bascross? Ik deed helemaal niks, stelde gewoon vast dat 1/3e een niet Westere allochtoon is in de grote steden. Volgens de cijfers van jouw reply klopte dat gewoon.

Terug
Naar boven