Fitness Seller

Op welke politieke partij ga jij stemmen ?

Peiling Peiling welke partij stem jij ?

• CDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Klusmier-unie (christenunie)

Stemmen: 1 0,7%
  • PVDA

Stemmen: 3 2,2%
  • Trots op nederland

Stemmen: 2 1,5%
  • Pvv geert wilders

Stemmen: 56 41,5%
  • D66

Stemmen: 13 9,6%
  • SP

Stemmen: 5 3,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 2 1,5%
  • VVD

Stemmen: 11 8,1%
  • SGP

Stemmen: 1 0,7%
  • Ik stem niet

Stemmen: 6 4,4%
  • Weet nog niet/misschien

Stemmen: 12 8,9%
  • Ik ben belg en stem niet

Stemmen: 20 14,8%

• Totaal stemmers
    135
  • Peiling gesloten .
Ik stem ook PVV.

Waarom?

Omdat ik dat de enigste partij vind die een goeie mening heb.
De rest van de partije vindt ik p*ssy. Die bang zijn voor marokanen.
Plus dat de andere partije na mening geen enig idee hebben wat er nou werkelijk in Nederland gebeurt.

Belangrijk is dat we even niet meer zeiken over die buitenlanders en doorgaan met de dingen die wel belangrijk zijn.

We besteden weer veel te veel aandacht aan een partij die het maar over een ding heeft. Zo oppervlakkig zijn we toch hoop ik niet in Nederland want dan mogen de buitenlanders het vandaag nog overnemen omdat we kansloos zijn.

Gaat het in Amerika zoveel beter dan? Daar voelt iedereen zich Amerikaan, maar de criminaliteit stijgt de pan uit. Dan liever een samenleving waar iedereen zich lekker kan voelen zoals hij/zij wil, maar waar de criminaliteit minder is.
Maar wie zegt dat die criminaliteit een gevolg is van de Amerikaanse identiteit. Kijk Amerika is een enorm groot Westers land met veel vrijheden en veel immigranten door de jaren heen. Je hebt er helaas die soepele wapenwet en je hebt er gevangenissen waar je als crimineel harder uitkomt dan dat je erin ging. Er is een hoop wat vatbaar is voor verbetering en de criminaliteit is een gevolg van vele factoren. Maar 1 iets bewonder ik aan de Amerikaan en dat is hun trots voor land en volk. Er is een eenheid, een eenheid die bereidt is te vechten voor een ideaal. Je kon dit goed merken aan Obama en de aanhang die hij gekregen heeft. Ik vind dit niet terug in landen als België, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Daar is elk meer voor zich en identiteit stelt niets voor. Zeg maar een gebrek aan pattriotisme.

nee, nooit.

Dit wil niet zeggen dat ze niet gerespecteerd mogen worden...als ze ook respect hebben voor het nederlandse volk wat vaak het probleem is bij moslims, gewoon werken en hun leventje lijden is er niks aan de hand, maar dan nog vind ik dat als er mensen soliciteren op een baan de echte nederlander om het zo maar te noemen eerst aangenomen moet worden.

Eerst zorgen voor eigen volk.Pvv richt zich het meest op de islamisering omdat dat het belangrijkste is.

Je moet de beste mens voor de job nemen, niet naar de huidskleur kijken. Dit geldt voor zowel positieve als negatieve discriminatie!

Maar wie zegt dat die criminaliteit een gevolg is van de Amerikaanse identiteit. Kijk Amerika is een enorm groot Westers land met veel vrijheden en veel immigranten door de jaren heen. Je hebt er helaas die soepele wapenwet en je hebt er gevangenissen waar je als crimineel harder uitkomt dan dat je erin ging. Er is een hoop wat vatbaar is voor verbetering en de criminaliteit is een gevolg van vele factoren. Maar 1 iets bewonder ik aan de Amerikaan en dat is hun trots voor land en volk. Er is een eenheid, een eenheid die bereidt is te vechten voor een ideaal. Je kon dit goed merken aan Obama en de aanhang die hij gekregen heeft. Ik vind dit niet terug in landen als België, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Daar is elk meer voor zich en identiteit stelt niets voor. Zeg maar een gebrek aan pattriotisme.

Ik geef toe dat we hier minder nationalistisch en patriotistisch zijn. Maar zie niet in hoe dit zo negatief kan werken? Ik word kotsmisselijk als ik zie dat de kinderen in de VS al vanaf de geboorte geindoctrineerd worden met het volkslied en de leer dat Amerika zo machtig is.

Daarnaast was dat mijn punt ook niet. Mijn punt was dat hier in Nederland de criminaliteit totaal aan de allochtonen wordt toegeschreven. En jij gaf aan dat dat weer kwam omdat de alochtonen zich geen Nederlander voelen. Ik bekritiseerde dat dus, door te zeggen dat ook in de VS, waar iedereen Amerikaan is, de criminaliteit hoog is.

Big T zei:
Dus mensen met een kleurtje die hier geboren zijn zullen nooit tot het eigen Nederlandse volk kunnen behoren in jouw ogen?

nee, nooit.

Dit wil niet zeggen dat ze niet gerespecteerd mogen worden...

Eerst zorgen voor eigen volk.

Jij bent echt de meest verknipte figuur hier. Niet te geloven wat ben jij wereldvreemd. Doe geen moeite meer om op mijn laatste reactie in te gaan. For ****s sake... :roflol:

Ik geef toe dat we hier minder nationalistisch en patriotistisch zijn. Maar zie niet in hoe dit zo negatief kan werken? Ik word kotsmisselijk als ik zie dat de kinderen in de VS al vanaf de geboorte geindoctrineerd worden met het volkslied en de leer dat Amerika zo machtig is.
Dat werkt zéker negatief, omdat nieuwe Nederlanders zich zo minder Nederlander gaan voelen en ook minder deelnemen aan de Nederlandse maatschappij. En ik weet nu al dat jij met een antwoord komt als "haha er is geen Nederlandse identiteit en die is niet nodig, en iedereen kan best zichzelf blijven etc etc" en dat is de reden waarom de integratie mislukt is, precies door mensen die denken, net als jij. En dan kan je nog 100 keer ontkennen dat dat zo is, het blijft door je hoofd spoken dat er wellicht wel iets in zit.

Daarnaast was dat mijn punt ook niet. Mijn punt was dat hier in Nederland de criminaliteit totaal aan de allochtonen wordt toegeschreven. En jij gaf aan dat dat weer kwam omdat de alochtonen zich geen Nederlander voelen. Ik bekritiseerde dat dus, door te zeggen dat ook in de VS, waar iedereen Amerikaan is, de criminaliteit hoog is.
Ik heb het nooit over criminaliteit gehad, laat staan dat ik zei dat dat komt omdat ze zich geen Nederlander voelen. JIJ bent over criminaliteit begonnen, terwijl er helemaal geen sprake van was. En nu ga je mij beschuldigen van stigmatiseren?

Het enige wat ik gezegd hebt is, dat de problematiek mbt het integreren in zijn algemeenheid voor een deel te wijten zou kunnen zijn aan het feit dat een Marokkaan zich geen Nederlander voelt en dus ook geen reden heeft om aan die Nederlandse samenleving mee te werken zoals het zou moeten.

En ook dat kan je nu blijven ontkennen, net zoals het jarenlang in Nederland werd gedaan en waardoor jullie nu in de shit zitten met die integratie.

Dat werkt zéker negatief, omdat nieuwe Nederlanders zich zo minder Nederlander gaan voelen en ook minder deelnemen aan de Nederlandse maatschappij. En ik weet nu al dat jij met een antwoord komt als "haha er is geen Nederlandse identiteit en die is niet nodig, en iedereen kan best zichzelf blijven etc etc" en dat is de reden waarom de integratie mislukt is, precies door mensen die denken, net als jij. En dan kan je nog 100 keer ontkennen dat dat zo is, het blijft door je hoofd spoken dat er wellicht wel iets in zit.
Dit valt natuurlijk niet te bewijzen, maar ik laat het nog even in mijn hoofd rondspoken.

Trouwens, ben ik best bestrokken bij de samenleving, ookal heb ik geen idee wat de Nederlandse identiteit is.

Ik heb het nooit over criminaliteit gehad, laat staan dat ik zei dat dat komt omdat ze zich geen Nederlander voelen. JIJ bent over criminaliteit begonnen, terwijl er helemaal geen sprake van was. En nu ga je mij beschuldigen van stigmatiseren?
Klopt, maar als criminaliteit geen gevolg is van slechte integratie, wat is dan wel het probleem?

Het enige wat ik gezegd hebt is, dat de problematiek mbt het integreren in zijn algemeenheid voor een deel te wijten zou kunnen zijn aan het feit dat een Marokkaan zich geen Nederlander voelt en dus ook geen reden heeft om aan die Nederlandse samenleving mee te werken zoals het zou moeten.
Zou inderdaad kunnen. Ook ik ben geen voorstander van positieve discriminatie en dergelijke.

En ook dat kan je nu blijven ontkennen, net zoals het jarenlang in Nederland werd gedaan en waardoor we nu in de shit zitten.
Hoezo in de shit zitten? Criminaliteit heeft altijd bestaan, economische crisis dito.

ik stem op geert wilders

Ik schrik echt van de resultaten. Is erg vreemd dat het resultaat zo extreem verwijderd is van de peilingen in het land.

Ik wil wel eens weten hoeveel PVV stemmers sterioden gebruiken. Kijken of er toch een verband is te vinden.

Misschien dat de agressie (roid rage) geuit moet worden tegen bepaalde minderheden.

Ik ben hier werkelijk benieuwd naar. PVV stemmers hier graag antwoord op mijn vraag.

Ik schrik echt van de resultaten. Is erg vreemd dat het resultaat zo extreem verwijderd is van de peilingen in het land.

Ik wil wel eens weten hoeveel PVV stemmers sterioden gebruiken. Kijken of er toch een verband is te vinden.

Misschien dat de agressie (roid rage) geuit moet worden tegen bepaalde minderheden.

Ik ben hier werkelijk benieuwd naar. PVV stemmers hier graag antwoord op mijn vraag.

Lekker aan het generaliseren?

Denk dat het erg vertekend omdat die Wilders hier dagelijks honderden keren wordt genoemd. Dat werkt zeker positief uit op de peiling hier.

Ook moet je rekening houden met wat voor catagorie mensen op Wilders stemt. Dat zijn vooral jongeren, en er zitten vooral veel jongeren op dit forum. De oudere generatie stemt vaker CDA, PvdA en VVD.
Daarnaast zullen mensen die Wilders stemmen eerder dit topic openen dan de gemiddelde CDA'er bijvoorbeeld. Aanhangers van Wilders vinden het vaak nodig duidelijk te maken dat ze Wilders supporten, vooral op internet.

Steroids zou ik niet meteen in verband brengen met het stemmen van Wilders. Maar er zijn mogelijke verbanden denkbaar; meer testosteron, dus minder tolerantie, en meer aggressie. En dat past in het rijtje van Wilders.

Dbb geeft gewoon geen representatief beeld van nederland. Dat is toch duidelijk gebleken met de vorige verkiezingen. Meesten stemden op vvd en pvv, nauwelijks op sp. En de verkiezingen zijn wel anders uitgedraaid. (pvv wel goed gewonnen, maar niet zo buiten proportie als op dbb :p)

Wel grappig dat je een link zoekt naar aas :D

Lekker aan het generaliseren?
Nee juist niet, dan zou ik gewoon zeggen dat het zo is.
Ik vraag het me werkelijk af, ik begrijp gewoon niet dat het beeld hier op dbb zo vertekend is t.o.v. de werkelijkheid. Dus ga ik me afvragen waar het aan kan liggen.

Maar gebruik jij steroiden? Kan anders ook zelf opzoek gaan in die AS topics en dat vergelijken met jullie reacties, is alleen zoveel werk.

VVD is mijn partij, jammer dat Rutte fractieleider is though. Totaal geen charisma of overtuigend politicus in mijn ogen. En dat is mijns inziens erg belangrijk voor een politieke leider. Zowel naar het volk, als naar het buitenland toe. Figuren als Zalm, Kamp en Opstelten vind ik allen zeer goeie politici (ik ben me ervan bewust dat deze niet in de tweede kamer zitten). Helaas zijn er ook andere VVD politici zoals Van Aartsen & Van Baalen die ik hekel.

Dat Wilders ooit een plek in de VVD heeft gekregen is mij een raadsel. Hij is volledig losgeslagen en is eerder een preker dan politicus in mijn ogen. Denken de PVV stemmers hier nou werkelijk dat hij een aanwinst zou zijn in een eventueel kabinet? Wilders kent geen nuance en is enkel in staat te provoceren en het debat naar zich toe te trekken. Ik deel de onvrede van veel dbb-leden dat het integratie-probleem nog lang niet is opgelost, maar ik ben serieus benieuwd naar hoe jullie dan denken hoe Wilders dit gaat oplossen. Immigratiestop gaat niet helpen.

Het probleem zit hem erin dat allochtonen zich als allochtoon behandeld voelen, en niet als een lid van de samenleving. Nogmaals, ik kan me 100% vinden in de problemen die worden aangeduid. Enkel niet in de oplossingen. Hoewel ik me er niet in heb verdiept, ben ik benieuwd naar waarom bijna alle culturen prima integreren behalve de twee meest genoemde: de Turkse en Marokkaanse bevolkingsgroep.

Ik ben trouwens geen hater van politici die anders denken. Marijnissen, Kok, Halsema, Pechtold (bijvoorbeeld), allen zeggen ze slimme dingen. Hoewel je het niet eens hoeft te zijn met wat ze zeggen, kun je niet ontkennen dat ze bijdragen aan een beter debat.
Dit kun je niet zeggen van politici als Verdonk, Wilders en Brinkman. Ja, ze durven het beestje bij hun naam te noemen. Maar is dat genoeg om Nederland een beter land te maken? Ik denk het niet.

• Topic Starter Topic Starter

Niks met steroiden te maken, slaat echt werkelijk nergens op.

Nee juist niet, dan zou ik gewoon zeggen dat het zo is.
Ik vraag het me werkelijk af, ik begrijp gewoon niet dat het beeld hier op dbb zo vertekend is t.o.v. de werkelijkheid. Dus ga ik me afvragen waar het aan kan liggen.

Maar gebruik jij steroiden? Kan anders ook zelf opzoek gaan in die AS topics en dat vergelijken met jullie reacties, is alleen zoveel werk.

Ik vind het maar een rare vergelijking en vraag me af of het serieus is de vraag?

Mocht het serieus zijn, ik gebruik geen AS.

Van mij mag je een verband trekken, vergeet niet dat de Christelijke partijen (cda, cu) de meesten stemmen krijgen van gelovigen.
Zo heeft iedere partij een speciale aanhang.
Kijk maar naar de pvdd of die ene pedo club. Mensen stemmen op een partij in waar zij zich vinden.

Jammer dat jij pvv met steroïde spuitende mensen vergelijkt.

Iedere partij mag een speciale aanhang hebben. Maar als die aanhang een bende lowlifers zijn, dan zegt dat wel iets over die partij. (ergo, soort zoekt soort). Meeste wildersstemmers behoorden tot de streek waar wilders was geboren als ik me niet vergis, in Limburg. Dat is genoeg info voor mij :roflol:

Iedere partij mag een speciale aanhang hebben. Maar als die aanhang een bende lowlifers zijn, dan zegt dat wel iets over die partij. (ergo, soort zoekt soort). Meeste wildersstemmers behoorden tot de streek waar wilders was geboren als ik me niet vergis, in Limburg. Dat is genoeg info voor mij :roflol:

Limburg is Belgie dus wat dat betreft heb je gelijk.

Terug
Naar boven