XXL Nutrition

opdrukken

palacio

Novice
Waardering
0
wat train je nou precies met opdrukken wat je thuis doet?..
is het effectief ..?
ik vraag het i.v.m. vakantie.. want daar kan je niet even naar de sportschool..
ik doe zelf ook boksen in zwolle.. maar een jongen in de gym zei dat ik wat breder moest worden.. maar ik zei dat ik al fitnesste en hij zei dat het slecht was.. dat je er slomer van word.. maar hoe moet je dan breder worden?.. haha dus dat vond ik wel raar..

Voornamelijk borstspieren maar je neemt de triceps en voorste schouderkoppen ook enigszins mee.

De belasting is ongeveer 70-75% van je lichaamsgewicht, dus heel redelijk.
Dus prima voor onderhoud op vakantie.
Als je hem correct en traag uitvoert zeker.

handen dicht bij elkaar, duimen en wijsvingers tegen elkaar (als een ruit) train je meer je triceps

je kunt ook pompen met een gewicht op je rug (bv. een verzwaarde rugzak)
of je kunt je voeten hoger plaatsen (op een stoel) om nadruk meer op borst te leggen

ik sluit me aan bij beide antwoorden
als bokser zou je toch moeten weten dat het effectief is
bij ons op muaythai is de oefening standaard

probeer eens te combineren met situps
dan doe je supersets, bv 50, 40, 30, 20, 10reps achtereen, wedden dat het effectief is? ;)

wat train je nou precies met opdrukken wat je thuis doet?..
is het effectief ..?
ik vraag het i.v.m. vakantie.. want daar kan je niet even naar de sportschool..
ik doe zelf ook boksen in zwolle.. maar een jongen in de gym zei dat ik wat breder moest worden.. maar ik zei dat ik al fitnesste en hij zei dat het slecht was.. dat je er slomer van word.. maar hoe moet je dan breder worden?.. haha dus dat vond ik wel raar..

Waar in zwolle kan je boksen? Ik heb overal gezocht en kan alleen kickboksen vinden

opdrukken effectief ?

Ligt hem er aan voor welk effect. Als je als effect "snel/vaak opdrukken" wilt dan gaat het wel lukken. Of je er groot van wordt ... dan werkt het een stuk minder, dat werkt alleen als je de belasting steeds groter maakt. Tot op een zekere hoogte werkt dit met meer reps, maar je moet toch echt denken aan meer gewicht op je rug (of zelf zwaarder worden). En of je er breed door wordt ? hmmm... zo veel groeien schouderspieren nu ook weer niet met pushups, en voor je rugspieren doet het ale helemaal niets, dus of je er echt breed door wordt ?

Het helpt totdat je lichaam zich eraan zou aanpassen. Ik kende iemand die een heel opmerkelijke grote borst en triceps had door op te drukken. Maar dat lukt niet bij iedereen.

om de oefening te verzwaren kan je opdrukken op dumbbells en bij het omhoog komen, de dumbbell omhoog brengen eerst 1kant, dan zakken, dan de andere kant

Voor onderhoud tijdens de vakantie is opdrukken beter dan niks :)

Probeer eens explosief te drukken waarbij je je met je handen afzet van de grond. Als je dat leuk vind kun je nog 1 of 2 keer in je handjes klappen.

Hetzelfde kun je ook doen met dippen.

Probeer eens explosief te drukken waarbij je je met je handen afzet van de grond. Als je dat leuk vind kun je nog 1 of 2 keer in je handjes klappen.

inderdaad ook wel leuk
en als je al wat gevorderd bent, kun je het ook eens met 1 hand proberen, voeten wijd uiteenzetten, en goed je evenwicht zoeken

Is dat afzetten van de grond niet heel slecht voor je polsen? Ik heb sowieso wel het gevoel dat het slecht voor me polsen is, dat opdrukken.

Niks geen domme vraag.

Results
Although the women tended to perform the push-ups with greater magnitudes of EMG activation than the men (Table 1 ), greater variability occurred among the women, particularly in the triceps brachii, and the apparent differences in activation between men and women were not statistically significant (pectoralis major F1,38 = 3.536, p = 0.068, and triceps brachii F1,38 = 1.942, p = 0.172). In light of the nonsignificant differences between men and women, the remaining results are presented across coïtuses.

Ik kan me indenken dat de grotere flexibiliteit bij vrouwen (elleboog) voor een grotere bewgingsuitslag zorgt?

Dat had ik ook eens gedaan, totdat ik met mijn smoel op de plavuizen terecht kwam! ;)

Dat had ik ook eens gedaan, totdat ik met mijn smoel op de plavuizen terecht kwam! ;)

omg, dat meen je niet! :roflol:

Ik heb wel een keer me pols dubbelgevouwen na een mislukte poging tot 3 dubbele handjeklap haha.

Buiten in het gras kan niet zoveel kwaad.

Terug
Naar boven