Fitness Seller

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
mbt grip: hangende oefeningen doen, werkt goed voor grip. Hanging leg raises, chin en pull-ups. Sowieso dat die meer full body zijn en veel pittiger dan welke vorm van pull downs in een kabelmachine die ik ooit gedaan heb.

En deadlifts, ik doe dan verder ook alleen top sets / pr sets met grips. Maar bijvoorbeeld bor nooit. Deadlifts zijn zo veel zwaarder dan bor dat dat dan ook niet meer nodig is.

Ik heb ook wel een tijdje onderarmen getraind met een therabar en een gewichtje aan een touw op een stok oprollen en weer afrollen enzo. Helpt ook enorm met grip bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
Afgelopen dagen is het registreren en loggen van de trainingen er wat overgeschoten, gewichten iets omhoog door met topsets te werken is de trend. Morgen nieuwe tattoo dus weer een aantal dagen gewoon wandelen en abs.
Gemiddeld gewicht: 94,3 kg (-0,4 kg / -13,7 kg totaal) - omtrek middel: 95 cm (-0,5 cm / - 23 cm totaal). Bedenking: door drukte/haast hier en daar een hapje overgeslagen (vnl. shake of groenten als snack), op letten maar er zijn ergere dingen in de wereld dan 100gr ‘te snel’ afvallen.

Even een korte update, laatste dagen goed ziek geweest dus ik ga pas morgen weer trainen. Volgende week donderdag heb ik een femto-lasik operatie aan beide ogen dus dan mag ik niks ‘intensief’ doen erna, maar de komende dagen ga ik wel terug naar de gym om niet volledig uit het ritme te geraken. Ik ben de laatste tijd alle dingen die ik ‘ooit eens’ wou laten doen aan mezelf allemaal ook echt aan het doen ipv het altijd uit te stellen.

Gemiddeld gewicht laatste dagen: 93,4 kg (-0,9 kg / -14,6 kg totaal) - omtrek middel: 94,5 cm (-0,5 cm / - 23,5 cm totaal)

Even een korte update, laatste dagen goed ziek geweest dus ik ga pas morgen weer trainen. Volgende week donderdag heb ik een femto-lasik operatie aan beide ogen dus dan mag ik niks ‘intensief’ doen erna, maar de komende dagen ga ik wel terug naar de gym om niet volledig uit het ritme te geraken. Ik ben de laatste tijd alle dingen die ik ‘ooit eens’ wou laten doen aan mezelf allemaal ook echt aan het doen ipv het altijd uit te stellen.

Gemiddeld gewicht laatste dagen: 93,4 kg (-0,9 kg / -14,6 kg totaal) - omtrek middel: 94,5 cm (-0,5 cm / - 23,5 cm totaal)
mooi dat je de dingen '' die je ooit eens wou doen'' aan het realiseren bent, dat zijn gains in zelfvertrouwen, misschien nog wel belangrijker dan gains in de gym.

De laatste paar weken op onderhoud gegeten, dus gewicht is stabiel +- 200gr.

Vandaag weer gaan trainen want ik vind het nog steeds leuk. Op de RDL na ben ik met alles terug op het gemakje begonnen, upper body morgen ga ik wat intensiever doen want ik had geen last van m’n ogen.

Training van vandaag:
  • Romanian deadlift: 1 x 10/9 x 110 kg, 1 x 10 x 100 kg
  • Legpress: 3 x 12 x 167(230) kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 63 kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 73 kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

Zo, ik ging vandaag er eens even ‘intensief’ terug invliegen. Viel dat even tegen. Ik had per ongeluk de verkeerde (zwaardere) schijven bij de bench aangehangen en daarmee was ik even in de war. De rest van de training is denk ik te wijten aan een gebrek aan trainingsdagen de afgelopen weken en het stoppen met creatine 3 weken geleden, daar ga ik allebei wat aan doen.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 1 x 6 x 75,5 kg, 1 x 7 x 68 kg, 1 x 10 x 60,5 kg
  • Bent over bb row: 1 x 10/9/7 x 95 kg
  • Incline db press: 1 x 12/5 x 22 kg (ik kreeg ‘m gewoon niet meer omhoog, heel vreemd), 1 x 8 x 18 kg
  • Lat pulldown wide grip: 1 x 12/10/9 x 75kg
  • Triceps pushdown: 1 x 12/9/7 x 27,5 kg
  • Concentration curl: 1 x 14/12/9 x 8 kg

Wat pijn aan m’n nieuwste tattoo bij de deadlift, dus de werksets heb ik wat lager gedaan. Voor de rest zit ik met de beentjes terug op niveau, da’s wel fijn.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/120/120 kg
  • Leg press: 1 x 11 x 265 en 2 x 12 x 245 kg
  • Leg curl met 1 sec hold onderin: 1 x 12/11/9 x 64 kg
  • Leg extension: 2 x 12 en 1 x 11 x 73 kg

Vandaag even UB wat rustiger gedaan en dat ging een stuk vlotter. Bench voelde nog niet zo goed aan, maar ik denk dat dat na een paar keer trainen wel terug op niveau zal zitten. Qua gewicht en buikomtrek heb ik ook een beetje in te halen, nu na terug creatine te laden en een week te trainen denk ik dat de schade 1,5 kg en 1,5 cm op de taille erbij is.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 1 x 5 x 65,5 kg, 2 x 10 x 60,5 kg
  • Bent over bb row: 1 x 10/10/9 x 90 kg
  • Db shoulder press: 1 x 12/11/10 x 16 kg
  • Lat pulldown wide grip, 1 sec hold onderin: 1 x 12/11/10 x 75 kg
  • Triceps pushdown: 1 x 12/12/10 x 27,5 kg
  • Concentration curl: 1 x 15/13/12 x 8 kg

Wat pijn aan m’n nieuwste tattoo bij de deadlift, dus de werksets heb ik wat lager gedaan. Voor de rest zit ik met de beentjes terug op niveau, da’s wel fijn.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/120/120 kg
  • Leg press: 1 x 11 x 265 en 2 x 12 x 245 kg
  • Leg curl met 1 sec hold onderin: 1 x 12/11/9 x 64 kg
  • Leg extension: 2 x 12 en 1 x 11 x 73 kg
Ik overweeg zelf ook mijn (eerste) tattoo, maar als ik teruglees hoe vaak jij daar hinder van ondervindt met trainen dan wacht ik nog even :eyes:.

Op welk gewicht zit je nu? Laatste keer dat je het benoemde is bijna een maand geleden dus ben benieuwd! (ook als het wat minder goed is gegaan dan je zou willen, goed om jezelf accountable te houden!).

Heb je op het moment ook nog conrete doelen?

Ik overweeg zelf ook mijn (eerste) tattoo, maar als ik teruglees hoe vaak jij daar hinder van ondervindt met trainen dan wacht ik nog even :eyes:.

Op welk gewicht zit je nu? Laatste keer dat je het benoemde is bijna een maand geleden dus ben benieuwd! (ook als het wat minder goed is gegaan dan je zou willen, goed om jezelf accountable te houden!).

Heb je op het moment ook nog conrete doelen?
Al bij al valt de last mee, reken op een week rust per sessie (dus 2 x 1 week als je lijnen laat zetten en daarna laat inkleuren). Voor mij wordt het uiteindelijk een sleeve en chest piece, dus ik ben wel even bezig :D Ik ben ook aan de voorzichtige kant met terug beginnen trainen, maar ik volg voornamelijk gewoon netjes de richtlijnen van mijn tatoo-artiest op omdat het ook hij is die garantie geeft en bijwerkt als iets niet goed pakt of wat scheef loopt (zoals bij mijn eerste tattoo een saniderm die inkt er mee uittrok…). Persoonlijk zou ik het in de winter laten zetten omdat je er zo veel mogelijk mee uit de zon moet blijven voor een tijdje.

Momenteel zit ik op 94,7 kg weekgemiddelde en 96 cm middel (1,3 kg en 1,5 cm erbij), grotendeels door niet na te denken. Ik ben op onderhoud gaan eten de laatste 3 weken, maar dat was zonder rekening te houden met 4 trainingsdagen minder en niet in de fruittuin werken door de operatie aan m’n ogen en een nieuwe tattoo. Les geleerd, maar nu ga ik de volgende weken mikken op 0,5 kg eraf per week. Qua doel wil ik nog steeds afvallen tot ik abs zie en ondertussen een beetje sterker worden. Ik hoop dat ik op 85-87 kg kan stoppen met cutten, maar da’s misschien wat optimistisch. Dan lichtjes aan bulken (zou zonde zijn om alles overboord te gooien na zo lang te cutten) en setjes met BW bench, 1.25 BW row, 1.75 BW deadlift zijn zo wat doelen die ik voor ogen heb en haalbaar lijken, vooral als ik nu nog wat kracht kan opbouwen terwijl ik afval, dan komen die doelen zo naar me toe :D

Ook maar eens alles opgemeten: bovenarm 38 cm / onderarm 33 cm / bovenbeen 62 cm / kuit 43 cm / heupen 106 cm (these hips don’t lie) / borst 118 cm / schouders 130 cm

Buik is aan het bijtrekken, die huidzak die ik had vanonder is aan het weggaan. De rest lijkt me doorzetten met cutten.

IMG_1485.jpeg

IMG_1488.jpeg

Al bij al valt de last mee, reken op een week rust per sessie (dus 2 x 1 week als je lijnen laat zetten en daarna laat inkleuren). Voor mij wordt het uiteindelijk een sleeve en chest piece, dus ik ben wel even bezig :D Ik ben ook aan de voorzichtige kant met terug beginnen trainen, maar ik volg voornamelijk gewoon netjes de richtlijnen van mijn tatoo-artiest op omdat het ook hij is die garantie geeft en bijwerkt als iets niet goed pakt of wat scheef loopt (zoals bij mijn eerste tattoo een saniderm die inkt er mee uittrok…). Persoonlijk zou ik het in de winter laten zetten omdat je er zo veel mogelijk mee uit de zon moet blijven voor een tijdje.

Momenteel zit ik op 94,7 kg weekgemiddelde en 96 cm middel (1,3 kg en 1,5 cm erbij), grotendeels door niet na te denken. Ik ben op onderhoud gaan eten de laatste 3 weken, maar dat was zonder rekening te houden met 4 trainingsdagen minder en niet in de fruittuin werken door de operatie aan m’n ogen en een nieuwe tattoo. Les geleerd, maar nu ga ik de volgende weken mikken op 0,5 kg eraf per week. Qua doel wil ik nog steeds afvallen tot ik abs zie en ondertussen een beetje sterker worden. Ik hoop dat ik op 85-87 kg kan stoppen met cutten, maar da’s misschien wat optimistisch. Dan lichtjes aan bulken (zou zonde zijn om alles overboord te gooien na zo lang te cutten) en setjes met BW bench, 1.25 BW row, 1.75 BW deadlift zijn zo wat doelen die ik voor ogen heb en haalbaar lijken, vooral als ik nu nog wat kracht kan opbouwen terwijl ik afval, dan komen die doelen zo naar me toe :D
Bedankt voor de verduidelijking en tips, misschien maar is tijd om de sprong in het diepe te wagen dan (een week per sessie is inderdaad te overzien).

Iets minder progressie/regressie is inderdaad niet het einde van de wereld, vooral zaak dat je het probleem analyseert en niet opgeeft en dat zit volgensmij wel goed.

Als abs je doel zijn denk ik dat 87kg misschien wat positief ingeschat is, maar iedereen is natuurlijk anders gebouwd. Voor abs denk ik dat je (tenzij je freakishly big buikspieren hebt) je al snel onder de 80cm taille moet zitten. Daarna langzame bulk lijkt me idd een goed plan, ik weet precies wat je bedoelt met dat je anders het gevoel hebt dat je een heleboel hard werk voor niks hebt gedaan.
Ook maar eens alles opgemeten: bovenarm 38 cm / onderarm 33 cm / bovenbeen 62 cm / kuit 43 cm / heupen 106 cm (these hips don’t lie) / borst 118 cm / schouders 130 cm

Buik is aan het bijtrekken, die huidzak die ik had vanonder is aan het weggaan. De rest lijkt me doorzetten met cutten.
Aardige chest en shoulders, dat klopt ook wel met de foto's!

Gemiddeld gewicht: 94,7 kg (+1,3 kg / - 13,3 kg totaal) - omtrek middel: 96 cm (+1,5 cm / - 22 cm totaal)

Vandaag een aantal dingen anders gedaan: topsets bij Romanian deadlift en leg press, en 1 sec hold bovenin bij leg extension. Bij die laatste had ik geen last van m’n knieën, ik denk dat dit komt omdat ik er extra heb op gelet het gewicht onder controle te houden zodat ik zelfs geen kleine bounce had bovenin.
Volgende keer ga ik er terug een variatie van squat in steken, ik denk de hack squat. LB dagen gaan pittig worden.

Training van vandaag:
  • Romanian deadlift: 1 x 10/9 x 112,5 kg, 1 x 12 x 100 kg
  • Legpress: 1 x 12/11 x 265 kg, 1 x 10 x 245 kg
  • Leg curl 1 sec hold: 1 x 15/12/11 x 64 kg
  • Leg extension 1 sec hold: 1 x 12/11/9 x 64 kg

Training ging goed, bij bench en row kan ik volgende keer weer verhogen en ga ik met topsets werken. Lat pulldown nog 1 keer zo tot ik weer op niveau zit, dan ook met topsets.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 1 x 8/8/7 x 65,5 kg
  • Bent over bb row: 1 x 10/10/9 x 92,5 kg
  • Incline db press: 1 x 12/11/8 x 22 kg
  • Lat pulldown wide grip, 1 sec hold: 1 x 12/11/8 x 77 kg
  • Triceps pushdown: 1 x 12/11/8 x 27,5 kg
  • Concentration curl: 1 x 15/13/12 x 8 kg

Als abs je doel zijn denk ik dat 87kg misschien wat positief ingeschat is, maar iedereen is natuurlijk anders gebouwd. Voor abs denk ik dat je (tenzij je freakishly big buikspieren hebt) je al snel onder de 80cm taille moet zitten. Daarna langzame bulk lijkt me idd een goed plan, ik weet precies wat je bedoelt met dat je anders het gevoel hebt dat je een heleboel hard werk voor niks hebt gedaan.
Dat vind ik wel verrassend. Bij mij komen ze er vlak onder de 90 wel door. Zoals hieronder was ik ongeveer 87cm ofzo. Maar goed, voor je taille maakt het ook uit hoe breed je core is natuurlijk. Scheelt al gauw wat cm's. En inderdaad, ontwikkeling maakt uit: vroeger als tiener ben ik dunner geweest dan dit, met minder zichtbare abs.

-266390739378095383.jpg

Goed bezig, en idd, dit soort foutjes kunnen gebeuren. Je zou, afhankelijk van hoe droog je eindigt, zelfs eerst een maandje (of misschien twee) op onderhoud kunnen eten, zodat dat lichaamsgewicht wat meer normaal gaat voelen, in plaats van te snel weer omhoog te gaan.
En inderdaad, goed om doelen te stellen relatief aan je lichaamsgewicht, dan kun je ook in een milde cut nog dichterbij je doelen komen.

Dat vind ik wel verrassend. Bij mij komen ze er vlak onder de 90 wel door. Zoals hieronder was ik ongeveer 87cm ofzo. Maar goed, voor je taille maakt het ook uit hoe breed je core is natuurlijk. Scheelt al gauw wat cm's. En inderdaad, ontwikkeling maakt uit: vroeger als tiener ben ik dunner geweest dan dit, met minder zichtbare abs.

-266390739378095383.jpg
Noem je me nou smal? :janken:

Serieuzere reactie: Misschien dat freakishly huge abs de verkeerde verwoording was. Ik bedoelde freakishly huge t.o.v. de rest van het lichaam.

Beetje verklaring op hoe ik daar op uitkwam:
- Ik zit zelf nu op 88cm taille met ook 88 kg totaal gewicht, en maak een enigszins vergelijkbare reis door als Vlamm doet alleen dan loop ik misschien een maandje of 2 voor.
- Onze geschatte lean mass ligt aardig bij elkaar in de buurt (ik zit op een paar kg meer LBM met een paar cm meer lengte).
- Ik zie bij mezelf een klein beetje van mijn bovenste abs tevoorschijn komen, en als ik aanspan en goed staar de buitenkant van 3 en 4.
- Als ik het goed heb maakt je bouw niet hierin relatief weinig uit, je hebt immers weinig bot dat je taille-omtrek bepaald en de kans dat je veel vet in je zij hebt maar niet op je buik lijkt me klein.

Dat jij met die taille wel abs hebt, heeft denk ik simpelweg te maken met een hogere LBM.

Ik hoop natuurlijk voor Vlamm dat ik helemaal mis zit, en dat hij meer geluk heeft met zijn genen dan ik, maar ik verwacht bij mezelf niet dat ik abs ga zien boven die 80 cm taille (tenzij ik een shitload aan lean mass gain maar dat zal langer duren dan het duurt om te cutten).

Noem je me nou smal? :janken:

Serieuzere reactie: Misschien dat freakishly huge abs de verkeerde verwoording was. Ik bedoelde freakishly huge t.o.v. de rest van het lichaam.

Beetje verklaring op hoe ik daar op uitkwam:
- Ik zit zelf nu op 88cm taille met ook 88 kg totaal gewicht, en maak een enigszins vergelijkbare reis door als Vlamm doet alleen dan loop ik misschien een maandje of 2 voor.
- Onze geschatte lean mass ligt aardig bij elkaar in de buurt (ik zit op een paar kg meer LBM met een paar cm meer lengte).
- Ik zie bij mezelf een klein beetje van mijn bovenste abs tevoorschijn komen, en als ik aanspan en goed staar de buitenkant van 3 en 4.
- Als ik het goed heb maakt je bouw niet hierin relatief weinig uit, je hebt immers weinig bot dat je taille-omtrek bepaald en de kans dat je veel vet in je zij hebt maar niet op je buik lijkt me klein.

Dat jij met die taille wel abs hebt, heeft denk ik simpelweg te maken met een hogere LBM.

Ik hoop natuurlijk voor Vlamm dat ik helemaal mis zit, en dat hij meer geluk heeft met zijn genen dan ik, maar ik verwacht bij mezelf niet dat ik abs ga zien boven die 80 cm taille (tenzij ik een shitload aan lean mass gain maar dat zal langer duren dan het duurt om te cutten).
Dan snap ik 'm! Toch is het natuurlijk niet alleen LBM (want die zou vooral abs bij hoger gewicht verklaren), maar ook specifiek hoe ontwikkeld je op die plek bent. En daarnaast vetverdeling: ik heb abs voordat ik duidelijke aders op mijn bovenarm heb, sommigen andersom. Love handles horen bij mij ook bij de laatste plekken waar het weggaat.

Enneh... smal? Je taille is de juiste plek om smal te zijn hè? ;)

Toch gek hoe het verschilt van persoon tot persoon. De toekomst zal het uitwijzen, stiekem hoop ik op een brede core (m'n buikvet zit alleszins vooraan, da's al iets?) want met mijn gigaheupen een smalle taille dat gaat er gek uitzien denk ik. De toekomst zal het uitwijzen.

Gemiddeld gewicht: 94,5 kg (-0,2 kg / - 13,5 kg totaal) - omtrek buik: 96 cm (= / - 22 cm totaal.

Vandaag terug begonnen na een weekje rust door het laten inkleuren van een tattoo. Ik heb terug een squat toegevoegd, rustig begonnen deze keer en geen gekke dingen gedaan. Leg press verhogen was wat te moedig, die ga ik volgende keer terug naar 260-265 brengen want met de squat erbij ging het wat minder vlot. Bij de Romanian moet ik beter letten op de vorm van m’n bovenrug, alles wat beter stabiel houden zodat ik bij de lockout niks forceer.

Training van vandaag:
  • Squat: 2 x 8 x 60 kg
  • Romanian deadlift: 1 x 10/8/7 x 115 kg
  • Legpress: 1 x 8/7 x 270 kg, 1 x 10 x 245 kg
  • Leg curl, 1 sec hold: 1 x 15/12/10 x 64 kg
  • Leg extension, 1 sec hold: 1 x 12/11/8 x 64 kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven