Fitness Seller

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Even een korte update vanop vakantie: zowel het relaxen als de verhoogde hoeveelheid cardio gaan me goed af. Eten is min of meer op de manier die ik @AK al een paar keer heb horen vertellen: wit vlees (Hänchen/Pute), wat fruit, veel groenten, 1 eiwitshake (mét melk, thanks @Bullshark voor de tip over de lactasepillen), veel zero frisdrank en zo nu en dan een goed glas wijn in de Stube. Het lukt me goed om het bij 1 glas te houden, dat was een half jaar geleden wel anders.

Shape verbetert nog steeds, als ik m'n buikspieren aanspan zie ik zelfs de omtrek van wat abs haha
20240806_084337.jpg

Ga die lactase ook eens proberen. Koop nu steeds vegan proteine poeder, en hoewel die verder prima is, is het toch een stukkie duurder dan normale whey.
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt en je jezelf kan beheersen. Top man, en geniet er nog van!

In.

Net even gewogen en gemeten, gewicht is 95 kg op de kop. Laten we er met de natte vinger een weekgemiddelde van 95,5 kg van maken.

Gemiddeld gewicht: 95,5 kg (-1,9 kg / -12,5 kg totaal) - omtrek taille: 98 cm (-2 cm / -20 cm totaal)

De 93 cm is in zicht!
Ik ben vandaag ook begonnen met creatine, dus m’n gewicht zal wel wat rare sprongen maken de komende dagen.

Veel succes, het is echt een mindset.
Bedankt. Ik heb redelijk snel de knop omgedraaid, en wat voor mij tot nu toe werkt is op het op twee manieren te bekijken. Als eerste om er mee om te gaan als iets waar je zo nu en dan van geniet i.p.v. iets dat je ‘moet’ drinken. Drinken was een doekje voor het bloeden geworden maar het helpt eigenlijk niks oplossen. Ik vind een goed glas tripel of wijn nog altijd echt lekker dus helemaal naar nul ga ik niet doen. Als tweede dat het een beslissing is die ik neem om er anders mee om te gaan en geen straf of iets dat ik moet doen.
Ik besef dat dit allemaal een beetje zweverig klinkt, maar het gaat vlot om het op 1 keer per week te houden (nu afgelopen vakantie 2 keer per week een glas wijn). Op de momenten dat ik veel aan m’n pa denk is de verleiding groter maar daar ga ik mee om.

Vandaag de eerste training na de vakantie en ik heb een paar dingen aangepast. De deload is er een van ongeveer 10% geworden, zonder exotische dingen zoals rep-outs, gewoon bij het plan blijven. Bij de squat heb ik mezelf laten spotten en bleek dat ik iets boven parallel zat, dit heb ik verbeterd en nu zit ik onder parallel. Was wel en stuk pittiger.
Ik heb tijdens mijn vakantie ook wat zitten nadenken over de vorm van de RDL en de ‘stretch’ die iedereen hard voelt. Ik dacht dat dit bij mij ook het geval was, maar ik heb wat zitten oefenen en bleek dat dit toch niet zo was. Wat voor mij de klik maakte, is met m’n kont de beweging maken alsof ik er een schuif mee dicht duw, en dan stop vlak onder de knie i.p.v. er een verdachte rackpull van te maken. Vandaag dan toegepast en ik voelde de stretch :peachy: .

Bij leg press zat ik wat op m’n limiet, en bij leg curl en extension heb ik de sets vol kunnen maken maar dat ging met redelijk wat doorzetten en puffen.

Ook voor m’n eten heb ik een aanpassing gemaakt en m’n geliefde whey shake met melk omgegooid: ik maak hem nu met water en de vrijgekomen kcals (+-300) eet ik nu als ontbijt in de vorm van granen i.p.v. enkel een shake. Het helpt voor wat vulling in m’n maag tijdens de voormiddag en de extra koolhydraten zijn zeker niet slecht.

Training van vandaag:
  • Squat: 1 x 7 en 2 x 6 x 90 kg
  • Romanian deadlift : 3 x 10 x 100 kg
  • Leg press: 2 x 12 en 1 x 10 x 153 kg
  • Leg curl: 3 x 15 x 64 kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 64 kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

Vandaag UB dag. Bench en lat pulldown gingen vlot, vooral op bench heb ik nog wat marge. De rest, buiten facepull en conc. curl, is een ander verhaal. Ik begin te vermoeden dat de deload niet veel zoden aan de dijk gaat brengen en dat het de cut is die toch zijn tol begint te eisen. Ik ga me zo veel mogelijk focussen op behoud en nog wat gains eruit proberen te persen waar ik kan. Ik heb liever de cut wat sneller achter de rug en de rest haal ik erna wel terug in denk ik dan.

Triceps pushdown en incline BP heb ik gedaan tot werkelijk falen, BOR tot technisch falen. Die laatste doe ik liever niet tot werkelijk falen omdat ik voorzichtig wil zijn.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 8 x 60,5 kg
  • Bent over row : 2 x 10 en 1 x 8 x 90 kg
  • Incline DB press: 2 x 12 en 1 x 10 x 20 kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 12 x 77 kg
  • Triceps pushdown: 1 x 11, 9 en 6 x 30 kg
  • Conc. curl: 3 x 10 x 9 kg
  • Facepull: 3 x 12 x 25 kg
Ik heb een tijdje geleden een muscle fit L t-shirt gekocht bij XXL, moest hem even in de kast laten liggen want ik leek er toen 7 maanden zwanger in. Nu 6 maanden zwanger dus dan doe ik hem lekker aan :D
20240813_100205.jpeg

Even je log doorgenomen, zag je like en dus was ik geïnteresseerd. Goede vooruitgang. Ga zo door.

Ik heb de LB training van gisteren uitgesteld naar vandaag. Kreeg woensdag ineens spierpijn, vooral in m’n quads. Ik moest de trap meer op en af waggelen dan stappen, dus dan een LB training doen leek me no bueno.

Deadlift ging vlot, met de Legpress heb ik het wat voorzichtiger gedaan en maar 150 kg aangehangen + 40 kg van de sled. Bij leg curl en extension heb ik enkel de laatste reps van de laatste sets een beetje moeten puffen, dus volgende week verhogen en kijken waar we geraken.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/130/140 kg
  • Legpress: 4 x 12 x 139 kg
  • Leg curl: 4 x 15 x 64 kg
  • Leg extension: 4 x 12 x 64 kg

Shirtje kan zo wel :thumb:

Training vandaag ging goed, er zit terug progressie in en dat motiveert extra.
De eerste paar dagen van het creatine laden merkte ik niet veel, maar nu voel ik wat pafferiger dan anders en is m’n gewicht ondertussen wat hoger, maar taille wel smaller.
Volgende week donderdag heb ik de eerste sessie voor een tattoo, dus ik ga daarvoor wat progressiefoto’s maken. Ondertussen is er weer een goeie 4-5 kg en 7 cm taille af op een 6-tal weken.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 8 x 62,5 kg
  • Bent over row: 2 x 10 en 1 x 9 x 90 kg
  • DB shoulder press: 1 x 11/10/8 x 18 kg
  • Lat pulldown wide grip: 2 x 12 en 1 x 10 x 85 kg
  • Triceps pushdown: 1 x 12/11/8 x 30 kg
  • Concentration curl: 2 x 12 en 1 x 10 x 10 kg
  • Facepull: 3 x 15 x 25 kg

Training vandaag ging goed, er zit terug progressie in en dat motiveert extra.
De eerste paar dagen van het creatine laden merkte ik niet veel, maar nu voel ik wat pafferiger dan anders en is m’n gewicht ondertussen wat hoger, maar taille wel smaller.
Volgende week donderdag heb ik de eerste sessie voor een tattoo, dus ik ga daarvoor wat progressiefoto’s maken. Ondertussen is er weer een goeie 4-5 kg en 7 cm taille af op een 6-tal weken.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 8 x 62,5 kg
  • Bent over row: 2 x 10 en 1 x 9 x 90 kg
  • DB shoulder press: 1 x 11/10/8 x 18 kg
  • Lat pulldown wide grip: 2 x 12 en 1 x 10 x 85 kg
  • Triceps pushdown: 1 x 12/11/8 x 30 kg
  • Concentration curl: 2 x 12 en 1 x 10 x 10 kg
  • Facepull: 3 x 15 x 25 kg
mooie cijfers hier, je bent over row is t.o.v je bench wel heel sterk.

mooie cijfers hier, je bent over row is t.o.v je bench wel heel sterk.
Bedankt. Bench en shoulder press vind ik aan de slappe kant voor mijn gewicht. Ik hoop deze keer 8 x 70 kg op de bench te halen over een paar weken en 20 kg DB shoulder press, zou mooi zijn.

Bedankt. Bench en shoulder press vind ik aan de slappe kant voor mijn gewicht. Ik hoop deze keer 8 x 70 kg op de bench te halen over een paar weken en 20 kg DB shoulder press, zou mooi zijn.
wat betreft shoulder press, zou je de standing overhead press met barrbel kunnen proberen, die heeft nog wel aardig wat carry over naar je bench op deze verhoudingen.
zeg dit ook gewoon omdat ik graag ohp doe hoor :D, maar bij mij gaat het samen op, hoe hoger de press hoe beter de bench, al zal dit naarmate je bench hoger is minder van toepassing zijn omdat je ohp altijd met submaximale gewichten doet.

OHP of welke versie je ook doet, is je progressie het minst mee.

1: DL
2: Squats
3: BP
4: OHP/MP

dit als je ze alle 4 doet

Gemiddeld gewicht: 95,3 kg (-0,2 kg, -12,7kg totaal) - taille: 97,5 cm (-0,5 cm, -20,5 cm totaal)

Afmetingen zijn relatief stabiel, armen en vooral bovenbenen krimpen: biceps 38,5 cm / bovenbeen 63,5 cm / ‘borst’ 119 cm

Zoals op de front foto’s te zien is, sla ik jammer genoeg redelijk wat vet op een ‘zak’ vanonder op m’n buik en begint m’n vel los te hangen. Hopelijk trekt dit nog bij.

Progressiefoto’s:
result_image.jpeg

result_image.jpeg

result_image.jpeg

result_image.jpeg

Naast fotomodel spelen train ik ook nog. Bij de legpress was ik wat te voorzichtig, dus na de eerste set verhoogd. Voor de rest niet veel bijzonders te zeggen, buiten dat ik bijna terug op het niveau zit van voor de vakantie en het dipje.

Training van vandaag:
  • Squat: 2 x 7 en 1 x 6 x 90 kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 105 kg
  • Leg press: 1 x 12 x 153 kg, 2 x 12 x 160 kg
  • Leg curl: 1 x 15/13/11 x 68 kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 68 kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven