Fitness Seller

opgeblazen buik!!??

Bezoekers in dit topic

Inderdaad. Jij kent mij niet, je hebt geen flauw idee wie ik ben. Maar blijkbaar weet jij toch alles over mij met je "het soorten mensen zoals jij" opmerking. Ik hoef je niet te kennen om te zien dat je aardig achterlijk bent als je zulke opmerkingen plaatst om vervolgens in de stereotype slachtofferrol terug te vallen waarin je jezelf tegenspreekt.

Ik heb ook geen idee of neo-nazi's jaloers op mij zouden worden. Ik ga niet met dat soort mensen om.

Wat is trouwens een facistische manier van communiceren?
Het is de wereld op zn kop.
Jij speelt hier nu de slachtoffer terwijl je echt een facistische opmerking hebt gemaakt over een groep mensen waar ik tot behoor.
Waarop ik dus heb gereageerd.
Jij begint , en ik reageer erop omdat ik zoiets niet vind kunnen, een niet andersom!
Als je mij daarom achterlijk vindt, dan heb ik het echt met je levenspartner te doen!
 
Dit mag verder in pm besproken worden.

Dank.
 
Het is de wereld op zn kop.
Jij speelt hier nu de slachtoffer terwijl je echt een facistische opmerking hebt gemaakt over een groep mensen waar ik tot behoor.
Waarop ik dus heb gereageerd.
Jij begint , en ik reageer erop omdat ik zoiets niet vind kunnen, een niet andersom!
Als je mij daarom achterlijk vindt, dan heb ik het echt met je levenspartner te doen!
Een facistische opmerking? Je bedoelde dat grapje over opgeblazen lichaamsdelen? Thnx voor het maken van mijn punt.

Ik heb trouwens geen grap gemaakt over mensen. Het ging over moslims.
 
Opgeschoond, genoeg is genoeg. De volgende keer volgen er sancties.
 
Hey,

Beetje laat maar...

ik zag dat je ook broccoli in je lijstje hebt staan.
Broccoli, prei en ui zijn bij mij vaak de boosdoeners van een opgeblazen buik. (en scheetjes ook :fluit:)
Heel vervelend is dat.

Ik ben er achter gekomen door een boekje bij te houden wat ik at en wat voor klachten ik had.
Wellicht kan het je helpen.

En vergeet de kleine toevoegingen aan je eten niet, knoflook kan ook een opgeblazen buik veroorzaken
 
Beste Allemaal,

Ik heb jullie serieuze raad'en advies nodig.

S'morgens als ik opsta is mijn buik plat en zie je de eerste aftekeningen van mijn abs.
Avond's, of ook zelfs vaker later in de middag, heb ik last van een opgeblazen buik. Het lijkt dan alsof ik een dikke buik heb maar dat is puur door het vocht (denk ik)

Ik heb dit elke keer.

Toen ik een paar weken geleden op vakantie was in Italie had ik daar totaal geen last van. Ik at daar wel heel anders dan hier thuis. Daar at ik vooral veel vet en eiwitten. Mijn buik werd snel wezenlijk platter.

Nu heb ik hieronder eens mijn dagelijks eetschema in grote lijnen neergezet.

Kunnen jullie me hiermee helpen en misschien verklaren waarom ik steeds zo'n opgeblazen buik krijg?
Een medische oorzaak kan het zien wat laatst op vakantie in Italie had ik daar totaal geen last van.

Ik heb er al enkele maanden last van eigenlijk....

Ontbijt: (totaal bijna 900 kcl)
-250 gr magere kwark met hierin gemixed;
-30 gr blauwe bessen
-Handvol verschillende soorten noten (60 gr)
- 50 gr havermout
- 1 klein reepje pure chocola 85% (14 gr)

Om 7.30 uur;
- Whey protein shake gemixed met amandelmelk

Om 9.45 uur
- 125 gr gerookte zalm of tonijn op waterbasis of 3 eieren.

Om 11.00 uur;
- 70 gr havermout brood met pindapasta
-1 klein reepje chocola puur 85% (14 gr)

Om 12.30 uur;
-80 gr rijst of 60 gr quinoa
-200 gr kipfilet of koolvis

Om 15.30 uur;
-80 gr rijst of 60 gr quinoa
- 200 gr kipfilet of koolvis

Om 17.00 uur;
- 1 appel
-1 peer
- 4 keer in de week kop brocolli soep (zonder zout)

Om 20.00 uur;
- 450 gr groente (bloemkool/spinazie/spruitjes, brocolli/rode kool)
-200 gr kipfilet/kalkoen/kabeljauw
-250 gr magere kwark met cacao nips (9 gr)

Ik weet niet wat ik verkeerd doe!!!??

Hopelijk weten jullie raad...

Hartelijk bedankt alvast.

Zoals anderen hierboven al aangeven kan het door de zuivel komen, probeer eens een paar dagen zonder. Het kan ook zijn dat je veel zout eet, wat vocht vasthoud.
 
Zoals anderen hierboven al aangeven kan het door de zuivel komen, probeer eens een paar dagen zonder. Het kan ook zijn dat je veel zout eet, wat vocht vasthoud.

Ik heb het uitgetest met lactose vrije producten maar dat maakt voor mij niks uit helaas...
Ik eet zoutloos. (in ieder geval erg zoutarm)...

Ik weet het even niet meer waar dit aan kan liggen..
 
Wellicht het fruit? Dat zorgt voor mij ook vaak van opgeblazen buik net zoals te veel vezels per gerecht.. Bijvoorbeeld als ik drie rijstwafels eet ontplof ik
 
Ik heb het uitgetest met lactose vrije producten maar dat maakt voor mij niks uit helaas...
Ik eet zoutloos. (in ieder geval erg zoutarm)...

Ik weet het even niet meer waar dit aan kan liggen..
Misschien te veel volume aan eten?
 
Hey,

Beetje laat maar...

ik zag dat je ook broccoli in je lijstje hebt staan.
Broccoli, prei en ui zijn bij mij vaak de boosdoeners van een opgeblazen buik. (en scheetjes ook :fluit:)
Heel vervelend is dat.

Ik ben er achter gekomen door een boekje bij te houden wat ik at en wat voor klachten ik had.
Wellicht kan het je helpen.

En vergeet de kleine toevoegingen aan je eten niet, knoflook kan ook een opgeblazen buik veroorzaken

He,

Geen probleem hoor;)

Inderdaad. ik eet elke dag brocolli (gemixed met ui en andere groentes) en ik heb inderdaad het idee dat het daar aan zou kunnen liggen...
Ik eet regelmatig ook knoflook.
Toch is het vreemd want deze symptomen, zo erg had ik eerst niet. Lactose vrij eten maakt voor mij geen verschil:mad:
Ik lijk wel in verwachting pfff:rolleyes:
 
Soms voel ik ook een zeurend gevoel in mijn rechterzij onderkant rug. Misschien ligt het wel aan mijn nieren.
Aan de andere kant, mijn bloedwaardes vd nieren waren goed,en mijn urine ziet ook normaal uit..

Toch apart, want toen ik anders at op vakantie in Italie werd mijn buik en taille juist platter,dus het zou geen lichamelijk probleem moeten zijn lijkt me.
 
Misschien te veel volume aan eten?

Nou gisteren deed ik een proef en at ik minder aantal porties per dag maar de porties maakte ik wel groter.
Ik heb het geweten, ik kreeg toen ik ging trainen een misselijk vol gevoel en ik leek wel in verwachting.
Misschien moet ik de porties inderdaad kleiner maken en nog vaker eten...
Ik moet wel voldoende kcal blijven eten om mijn massa te kunnen behouden.
 
Nou gisteren deed ik een proef en at ik minder aantal porties per dag maar de porties maakte ik wel groter.
Ik heb het geweten, ik kreeg toen ik ging trainen een misselijk vol gevoel en ik leek wel in verwachting.
Misschien moet ik de porties inderdaad kleiner maken en nog vaker eten...
Ik moet wel voldoende kcal blijven eten om mijn massa te kunnen behouden.
Ik mikte eigenlijk om voedsel met minder vocht te eten. Zoals bijv groenten
 
Wellicht het fruit? Dat zorgt voor mij ook vaak van opgeblazen buik net zoals te veel vezels per gerecht.. Bijvoorbeeld als ik drie rijstwafels eet ontplof ik

Ik eet weinig fruit, 1 peer per dag. appel had ik al daarvoor geskipt. Misschien ligt het aan de dagelijkse brocolli soep die ik eet.
Kan het niet liggen aan de vezels ansich in het algemeen?
 
Nou gisteren deed ik een proef en at ik minder aantal porties per dag maar de porties maakte ik wel groter.
Ik heb het geweten, ik kreeg toen ik ging trainen een misselijk vol gevoel en ik leek wel in verwachting.
Misschien moet ik de porties inderdaad kleiner maken en nog vaker eten...
Ik moet wel voldoende kcal blijven eten om mijn massa te kunnen behouden.
Owhja probeer zo een 2 uur voor het trainen niet te eten als je daar vaker last van heb
 
Sorry is me niet helemaal duidelijk. meer groente eten zonder vocht?
Ik ben er echt niet bij vandaag. Groente was een voorbeeld van iets met veel vocht. Opzich zou je het minder kunnen maken door ze in de oven te bereiden en niet te koken
 
Ik ben er echt niet bij vandaag. Groente was een voorbeeld van iets met veel vocht. Opzich zou je het minder kunnen maken door ze in de oven te bereiden en niet te koken

Aha op die manier. ik ga dit eens bekijken.
Thx
 
Back
Naar boven