Ik heb de laatste 2 jaar in Gent getraind dus ik kan wel wat input geven. Eerste vaststelling, er zijn maar een paar gyms die voldoen en het worden er steeds minder. Ik heb ooit nog gevraagd in de gym aan coupure waarom ze geen rack en/of cage hebben en het antwoord was dat ze dit type "publiek" niet willen aantrekken. Binnen 5-10 jaar zal je een homegym moeten hebben om nog deftig te kunnen gooien met ijzer. Uiteindelijk ben ik bij Spartacus gym gaan trainen in Sint-Amandsberg. Is goed bereikbaar van Gent-Dampoort als je daar een fiets kan zetten. Pro: Veel ijzer en toestellen 2 flat bench, 1 incline, 1 decline, powercage (oud ding maar voldoet), squat rack ok sfeer Niet te duur Ruime gym, geen claustrofobische toestanden ruime openingsuren, ik ben ooit nog gaan kijken bij jackys gym maar volgens mij moet je werkloos zijn om daar te kunnen trainen wegens belachelijke openingsuren Contra: Wordt bevolkt door gasten die vooral bovenlichaam trainen (elk zijn ding) maar dat wil zeggen dat de benches en bankjes druk bezet zijn Deel van materiaal is aan vervanging toe, vooral de verstelbare bankjes zijn een probleem, zijn instabiel en is echt storend. In maart / april heb je de typische invasie van groepjes jonge gasten die klaar willen zijn voor "de zomer", het probleem van de druk bezette bankjes en benches wordt dan 2x erger tot op het punt dat het voor mij echt storend was (vooral 's avonds was het er soms zeer druk en moest ik mijn schema soms aanpassen omdat sommige gasten bijna kamperen op die bankjes/ benches). Niemand legt zijn ijzer of dumbbells terug, het is dan soms ook een echte zoektocht om uw materiaal bij elkaar te zoeken. Douches zijn niet altijd proper, is volgens mij al 10 jaar in verbouwing Schijtmuziek, radio mnm of zoiets, als je niet wil squatten op Britney Spears breng je beter je oortjes mee. Veel broscience gasten, verwacht niet teveel rond begeleiding Algemeen: Als Vlaams Belanger zal je je niet thuis voelen, 80% van klandizie zijn allochtonen met de okkazionele verloren gelopen Pool of Bulgaar. Voor mij is dit een non-issue, ik kom overeen met iedereen maar ik geef het toch maar even mee. Je zal ook wel eens een politierazzia meemaken op zoek naar aas, voor mij was dit eerder entertainment :-) Sinds een paar maanden woon ik in Sint-Niklaas en één van de voorwaarden voor de aankoop van mijn vastgoed was een ruimte voor een homegym. Die wordt normaal begin januari geleverd (powercage met lat pulley, ironmaster dumbbells, ...). Mocht je eens in de buurt van Sint-Niklaas zijn, altijd welkom om mijn gym eens uit te proberen om te zien of een homegym iets voor je is