Fitness Seller

OPGELOST => Foto's! Volledige home gym aankopen of toch gym?

Voor mei dit jaar stond er nog een powerrack en een squatrek. Begin mei hebben ze dan alle toestellen vernieuwd maar voor een powerrack en squatrek hadden ze blijkbaar geen plaats meer. :rolleyes:
Sindsdien niet meer terug geweest en zelf een powerrack aangeschaft.

Zielig! Ik vraag me af of er binnen 5 jaar nog gyms zullen bestaan met racks.

• Topic Starter Topic Starter
Voor mei dit jaar stond er nog een powerrack en een squatrek. Begin mei hebben ze dan alle toestellen vernieuwd maar voor een powerrack en squatrek hadden ze blijkbaar geen plaats meer. Sindsdien niet meer terug geweest en zelf een powerrack aangeschaft.

Dan ga ik daar zelfs niet gaan kijken.
Volgens alles wat ik heb opgezocht komt toch 1 object (dat essentieel is voor gelijk welke gym) er bovenuit: een powerrack/squatrack/halfrack.
Veel gym's willen precies geen bodybuilders/powerlifters meer binnen krijgen, maar beachboys en oudere mensen die cardio doen. (dat is toch mijn gevoel na mijn zeer beperkte ervaring met gym's) Want aan de prijs kan het niet liggen hé, die cardio zaken kosten vele keren meer dan een powerrack als je het effectief gebruik afweegt op de kost.

Iedereen met ideetjes, laat maar weten, sta open voor alles ;).
Jammer dat vele reviews van vroegere gym's in Gent totaal niet meer van toepassing zijn. Vraag me echt af waar die gasten allemaal trainen. (meeste van mijn maten gaan naar Beernem, maar wil niet nog eens massa's tijd verliezen om nog naar daar te gaan)
Ik denk dat ik de eerste buffe kerel dat ik tegenkom in Gent eens ga vragen waar hij traint, kan toch niet dat die gasten enkel met machines trainen...

Ik heb de laatste 2 jaar in Gent getraind dus ik kan wel wat input geven. Eerste vaststelling, er zijn maar een paar gyms die voldoen en het worden er steeds minder. Ik heb ooit nog gevraagd in de gym aan coupure waarom ze geen rack en/of cage hebben en het antwoord was dat ze dit type "publiek" niet willen aantrekken. Binnen 5-10 jaar zal je een homegym moeten hebben om nog deftig te kunnen gooien met ijzer. Uiteindelijk ben ik bij Spartacus gym gaan trainen in Sint-Amandsberg. Is goed bereikbaar van Gent-Dampoort als je daar een fiets kan zetten.

Pro:

Veel ijzer en toestellen
2 flat bench, 1 incline, 1 decline, powercage (oud ding maar voldoet), squat rack
ok sfeer
Niet te duur
Ruime gym, geen claustrofobische toestanden
ruime openingsuren, ik ben ooit nog gaan kijken bij jackys gym maar volgens mij moet je werkloos zijn om daar te kunnen trainen wegens belachelijke openingsuren

Contra:

Wordt bevolkt door gasten die vooral bovenlichaam trainen (elk zijn ding) maar dat wil zeggen dat de benches en bankjes druk bezet zijn
Deel van materiaal is aan vervanging toe, vooral de verstelbare bankjes zijn een probleem, zijn instabiel en is echt storend.
In maart / april heb je de typische invasie van groepjes jonge gasten die klaar willen zijn voor "de zomer", het probleem van de druk bezette bankjes en benches wordt dan 2x erger tot op het punt dat het voor mij echt storend was (vooral 's avonds was het er soms zeer druk en moest ik mijn schema soms aanpassen omdat sommige gasten bijna kamperen op die bankjes/ benches).
Niemand legt zijn ijzer of dumbbells terug, het is dan soms ook een echte zoektocht om uw materiaal bij elkaar te zoeken.
Douches zijn niet altijd proper, is volgens mij al 10 jaar in verbouwing
Schijtmuziek, radio mnm of zoiets, als je niet wil squatten op Britney Spears breng je beter je oortjes mee.
Veel broscience gasten, verwacht niet teveel rond begeleiding

Algemeen:

Als Vlaams Belanger zal je je niet thuis voelen, 80% van klandizie zijn allochtonen met de okkazionele verloren gelopen Pool of Bulgaar. Voor mij is dit een non-issue, ik kom overeen met iedereen maar ik geef het toch maar even mee.
Je zal ook wel eens een politierazzia meemaken op zoek naar aas, voor mij was dit eerder entertainment :-)

Sinds een paar maanden woon ik in Sint-Niklaas en één van de voorwaarden voor de aankoop van mijn vastgoed was een ruimte voor een homegym. Die wordt normaal begin januari geleverd (powercage met lat pulley, ironmaster dumbbells, ...). Mocht je eens in de buurt van Sint-Niklaas zijn, altijd welkom om mijn gym eens uit te proberen om te zien of een homegym iets voor je is

Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger getraind in First Class, dan Elite Gym, dan S&S in Gent. Nadat die laatste 2 alletwee failliet gingen heb ik ook maar mijn eigen homegym opgericht (op heden te Zwijnaarde).

Tom Goegebuer baat een gym uit nabij het Gent SP station (heette vroeger Olympic Gent); ik ben er nog geweest toen het zich nog in de andere kant van Gent bevond; heel degelijk materiaal, professionele en vriendelijke sfeer, goedkoop.

Voor mei dit jaar stond er nog een powerrack en een squatrek. Begin mei hebben ze dan alle toestellen vernieuwd maar voor een powerrack en squatrek hadden ze blijkbaar geen plaats meer. :rolleyes:
Sindsdien niet meer terug geweest en zelf een powerrack aangeschaft.

Zonde dan want een aantal weken later stond er op vraag van de vaste leden weer een squatrek :D

Ik heb vroeger getraind in First Class, dan Elite Gym, dan S&S in Gent. Nadat die laatste 2 alletwee failliet gingen heb ik ook maar mijn eigen homegym opgericht (op heden te Zwijnaarde).

Tom Goegebuer baat een gym uit nabij het Gent SP station (heette vroeger Olympic Gent); ik ben er nog geweest toen het zich nog in de andere kant van Gent bevond; heel degelijk materiaal, professionele en vriendelijke sfeer, goedkoop.

Hoi wim, alles goed?

elite gym en s&s zijn ook mijn gyms geweest. Nu in ergens anders voor een jaar en ondertussen uitkijken voor eigen materiaal. Een degelijke gym bestaat niet meer of ik zou er zelf 1 moeten beginnen :p

first class lijkt me iets maar al sik kijk wat en wie daar traint... laat maar, is nog erger dan op het eind in elite gym geweest.

Homegym of sportschool, voor beiden wat te zeggen.

Belangrijker is je techniek, als die niet deugt, en dat leer je niet in 2 dagen, dan kan een homegym ook tegen je gaan werken. Laat iemand met ervaring mee trainen.

Ikzelf train thuis en na jaren spotschool vind ik het een verademing: eigen muziek, geen gezeik aan mn kop, trainen wanneer ik wil en zie mijn gezin meer.

Bedankt iedereen, weer veel bijgeleerd.
Ik heb de laatste 2 jaar in Gent getraind dus ik kan wel wat input geven. Eerste vaststelling, er zijn maar een paar gyms die voldoen en het worden er steeds minder. Ik heb ooit nog gevraagd in de gym aan coupure waarom ze geen rack en/of cage hebben en het antwoord was dat ze dit type "publiek" niet willen aantrekken. Binnen 5-10 jaar zal je een homegym moeten hebben om nog deftig te kunnen gooien met ijzer. Uiteindelijk ben ik bij Spartacus gym gaan trainen in Sint-Amandsberg. Is goed bereikbaar van Gent-Dampoort als je daar een fiets kan zetten. Pro: Veel ijzer en toestellen 2 flat bench, 1 incline, 1 decline, powercage (oud ding maar voldoet), squat rack ok sfeer Niet te duur Ruime gym, geen claustrofobische toestanden ruime openingsuren, ik ben ooit nog gaan kijken bij jackys gym maar volgens mij moet je werkloos zijn om daar te kunnen trainen wegens belachelijke openingsuren Contra: Wordt bevolkt door gasten die vooral bovenlichaam trainen (elk zijn ding) maar dat wil zeggen dat de benches en bankjes druk bezet zijn Deel van materiaal is aan vervanging toe, vooral de verstelbare bankjes zijn een probleem, zijn instabiel en is echt storend. In maart / april heb je de typische invasie van groepjes jonge gasten die klaar willen zijn voor "de zomer", het probleem van de druk bezette bankjes en benches wordt dan 2x erger tot op het punt dat het voor mij echt storend was (vooral 's avonds was het er soms zeer druk en moest ik mijn schema soms aanpassen omdat sommige gasten bijna kamperen op die bankjes/ benches). Niemand legt zijn ijzer of dumbbells terug, het is dan soms ook een echte zoektocht om uw materiaal bij elkaar te zoeken. Douches zijn niet altijd proper, is volgens mij al 10 jaar in verbouwing Schijtmuziek, radio mnm of zoiets, als je niet wil squatten op Britney Spears breng je beter je oortjes mee. Veel broscience gasten, verwacht niet teveel rond begeleiding Algemeen: Als Vlaams Belanger zal je je niet thuis voelen, 80% van klandizie zijn allochtonen met de okkazionele verloren gelopen Pool of Bulgaar. Voor mij is dit een non-issue, ik kom overeen met iedereen maar ik geef het toch maar even mee. Je zal ook wel eens een politierazzia meemaken op zoek naar aas, voor mij was dit eerder entertainment :-) Sinds een paar maanden woon ik in Sint-Niklaas en één van de voorwaarden voor de aankoop van mijn vastgoed was een ruimte voor een homegym. Die wordt normaal begin januari geleverd (powercage met lat pulley, ironmaster dumbbells, ...). Mocht je eens in de buurt van Sint-Niklaas zijn, altijd welkom om mijn gym eens uit te proberen om te zien of een homegym iets voor je is
Spartacus is een eindje (heb vooral les rond overpoort), maar ga er zeker eens gaan kijken als ik een fiets heb gekocht aangezien mijn fiets (dat gesloten was met een zware ketting) vorige week gestolen is...

Ik heb vroeger getraind in First Class, dan Elite Gym, dan S&S in Gent. Nadat die laatste 2 alletwee failliet gingen heb ik ook maar mijn eigen homegym opgericht (op heden te Zwijnaarde). Tom Goegebuer baat een gym uit nabij het Gent SP station (heette vroeger Olympic Gent); ik ben er nog geweest toen het zich nog in de andere kant van Gent bevond; heel degelijk materiaal, professionele en vriendelijke sfeer, goedkoop.
Als ik Olympic gent opzoek kom ik op een Olympic lifting groep (ze trainen inderdaad dicht bij het station), zijn dat ze? Op hun foto's zie ik wel enkel olympic lifts, denk niet dat ze zo'n beginner als mij daar binnen willen :s.

In overpoort schijnt die nieuwe jims wel ok te zijn.

In overpoort schijnt die nieuwe jims wel ok te zijn.

Bedankt voor de tip!

Heb eens gekeken (tof op deze manier!): https://www.google.be/maps/place/JI...m2!3m1!1s0x0:0x4062624996950ed1!6m1!1e1?hl=nl

Precies wel veel zaken, maar wel geen half/full rack. 1 squatrack en 1 smith machine en redelijk wat benches.
Zouden jullie hier 5x5 trainen? (wil het in het begin simpel maar effectief houden)
Daar zal ik alvast na de examens eens binnenspringen om eens te luisteren.

Ziet er wel uit dat het een grote slaagkans heeft om populair te worden: mooie inrichting en dat zicht!

Ik weet niet als het een plaats is waar ze pro krachttraining zijn... Maar dat zal ik dan wel zien.

Als ik Olympic gent opzoek kom ik op een Olympic lifting groep (ze trainen inderdaad dicht bij het station), zijn dat ze? Op hun foto's zie ik wel enkel olympic lifts, denk niet dat ze zo'n beginner als mij daar binnen willen :s.

Ja veel gewichtheffen idd, maar indertijd ook redelijk wat powerlifters. Denk niet dat stats uitmaken, als je maar gedisciplineerd bent en je wat gedraagt ;). Let wel op de beperkte openingsuren.

• Like
Waarderingen: Lork

jims heeft aan zo goed als alle studenten zo 4 dagen gratis gegeven, heb zelfs zo 2 kaartjes. dus kun je altijd gratis gaan proberen, je zult vast wel iemand kennen die dat nog heeft.

heb ff via je link er op gekeken, handig dat ze decline/incline bench hebben, heeft basic fit niet. dat squatrack is ook wel handig. ik vrees wel dat het er extreem druk gaat zijn altijd wegens de goede ligging

jims heeft aan zo goed als alle studenten zo 4 dagen gratis gegeven, heb zelfs zo 2 kaartjes. dus kun je altijd gratis gaan proberen, je zult vast wel iemand kennen die dat nog heeft. heb ff via je link er op gekeken, handig dat ze decline/incline bench hebben, heeft basic fit niet. dat squatrack is ook wel handig. ik vrees wel dat het er extreem druk gaat zijn altijd wegens de goede ligging
Heb even gekeken in dat zakje dat je in het begin van elk jaar krijgt en heb zelfs zelf zo'n kaartje, merci voor de tip. Ga eens gaan uitproberen in Februari.

Ja veel gewichtheffen idd, maar indertijd ook redelijk wat powerlifters. Denk niet dat stats uitmaken, als je maar gedisciplineerd bent en je wat gedraagt ;). Let wel op de beperkte openingsuren.
Ik zal waarschijnlijk contact met hen moeten opnemen, want ik vind bitterweinig info online over hen.

Misschien late to the party. Maar het voordeel van de sportschool tov homegym is enkel geldig als de aanwezige kennis over wat je wil doen (in dit geval powerliften) adequaat is. Waar ik ging voor ik m'n powercage.nl kocht, kon de baas me geen deadlift uitleggen. Gast bracht wel de ene na de andere BK bodybuilding voort, dus ieder zijn strength/weakness.

In een andere gym met de kracht mentaliteit had ik waarschijnlijk wel verder gestaan dan nu ik alles alleen heb geleerd.

En ik ben het eens met Yasmine dat ik, wanneer ik verhuis de full cage weg doe ten voordele van een half rack, maar dan zonder safeties. Ik doe nu ook alles buiten het rack zonder de safeties. Als ik een squat fail, drop ik hem.

Hallo iedereen, vorige week heb ik een volledige home gym overgenomen.

Heb copy paste gedaan van wat de verkoper opsomde:
Dit is al het materiaal:
Omschrijving Aantal Totaal Nieuwprijs
Apparatuur:
Barbarian Power Cage (incl monkeybars voor pullups etc) 1 700
Barbarian Multi Bench II (heavy duty bank, kan decline, flat en incline) 1 330
Dip bars voor power cage 1
Barbells & Dumbells:
ATX Olympic Bearing Barbell 20kg (220cm, 50mm sleeves, 750kg) 1 300
Kroon OB-86 Olympische halterstang 20kg (220cm, 50mm sleeves, 750kg) 1 100
Halterstang 200 cm 16kg (30mm sleeves, shroefdraad) 1 35
Olympische curlstang (EZ-bar, 50 mm) 1 55
Olympische dumbellstang (50mm) 2 75
Gewichten:
50mm:
Set bumperplates 150kg (5kg,10kg,15kg,20kg,25kg plates) (50mm) 1 300
25 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 4 250
10 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 2 50
5 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 4 50
5 kg olympische halterschijf (50 mm, ijzer) 16 170
2,5 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 4 26
1,25 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 4 15
0,5 kg olympische halterschijf (50mm, rubber coated) 4 15
30mm:
2,5 kg halterschijf (30mm, ijzer) 2 11
1,25 kg halterschijf (30mm, rubber coated) 2 6
1,25 kg halterschijf (30mm, rubber coated) 2 6
0,5 kg halterschijf (30mm, rubber coated) 4 5
Powerrack Accessoires:
Power Cage Bar Catchers set 1 30
Pinnen voor Weerstandsbanden 4 50
Power Band - Light - Rood 2 26
Power Band - Light/Medium - Zwart 2 35
Power Band - Heavy - Groen 2 50
Barbell & Gewicht Accessoires:
Standaard Veersluitingen 4 10
Lock-Jaw Pro Collars (lichtgewicht barbell sluiting) 4 80
Iron Force Plate Tree (opberg stelling voor gewichten) 1 40
Nekbeschermer voor barbell 2 30
Overig:
Deadlift platform (rubberen matten zijn los te schroeven en los te gebruiken, zelfbouw platform) 1 150
Tapijt grasmatten (4x2meter pstuk, 1 nog nieuw in verpakking) (te gebruiken als vloerbescherming onder powerrack) 2 80
Totaal: 3080€

Heb er 1700€ voor gegeven, behalve klein begin van roest op de stangen is het allemaal in goede staat.
Was voor 90% wat ik zelf nieuw zou kopen, dus heb ik niet lang getwijfeld. Is zeker niet de beste bang for the buck, maar wel allemaal fantastisch materiaal voor mijn behoeften.
Indien jullie willen kan ik ook enkele foto's nemen, staat voorlopig in een kleinere ruimte (nipt in gebruik), maar wordt in April verhuist naar veel grotere ruimte.

Gefeliciteerd!! Nu keihard knallen, maar altijd verstandig trainen en af en toe je ego lekker los laten gaan, maar ook af en toe op zij zetten. Altijd goed luisteren naar je lichaam.
FOto's!!!!

Sow dat is een hele waslijst. Veel plezier ermee! Zorg wel dat je de oefeningen goed aanleert en rustig aan opbouwt in gewicht.

Bedankt, foto's volgen in de loop van volgende week (eindelijk een week vakantie na die examens!).
Ben nu begonnen in week 6 van 5x5 (dat is wat ik na een proeftraining om te bepalen waar ik ongeveer zit met m'n lifts zeker aankan), OHP en DL begin ik wel wat lager aangezien ik hierbij nog niet op niveau zit.
Ik heb mezelf al een keer of 2 gefilmd bij de lifts om te vergelijken met instructiefilmpjes en zal ook eens een trainer laten controleren en bijsturen.

Terug
Naar boven