XXL Nutrition

Opleidingsniveau?

Peiling Peiling Niveau

• Basischool/LBO

Stemmen: 17 6,7%
  • VMBO/MBO

Stemmen: 48 19,0%
  • Havo/HBO

Stemmen: 110 43,7%
  • VWO/WO

Stemmen: 77 30,6%

• Totaal stemmers
    252
Helemaal niets heeft direct iets met iemands IQ te maken Dannyman. Je IQ is slechts een score uit een zogenaamde IQ test. Nu ben ik het wel met je eens dat taalvaardigheid en spelling in het bijzonder waarschijnlijk niet zo sterk correleert aan een IQ score dan bijvoorbeeld rekenkundige capaciteiten.

procentielen bestaan niet (zijn percentielen :) )

Helemaal niets heeft direct iets met iemands IQ te maken Dannyman. Je IQ is slechts een score van een zogenaamde IQ test. Nu ben ik het wel met je eens dat taalvaardigheid en spelling in het bijzonder waarschijnlijk niet zo sterk correleert aan een IQ score dan bijvoorbeeld rekenkundige capaciteiten.

Dit zeggen ook alleen mensen met een lage IQ-"score".

Je kan niet uitzonderlijk hoog scoren als alleen je rekenkundige capaciteiten goed ontwikkeld zijn. Een uitgebreide test doet wel iets meer dan alleen "rekenvaardigheden" testen.

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik ben een aantal jaar terug begonnen op Vwo (Gymnasium) niveau.
Eerste jaar simpel doorlopen.
Tweede jaar, toen er geleerd moest worden haakte ik af. Ben ook blijven zitten doen.
Weer gymnasium geprobeerd, maar redde et nog niet, ben nu dus in Havo 3 belandt.

Havo zou ik dus eigenlijk gemakkelijk moeten kunnen doorlopen.
Alleen nu is het punt dat het op de HAVO ook k*t gaat, op dit moment zou ik niet eens vorderen naar TL-4.

Een aantal maanden geleden is bij mij een concentratie stoornis vastgesteld, wat leren erg lastig maakt. Niet alleen leren overigens. Het is namelijk ADD, ADHD zonder hyperactiviteit, dus alleen aandachts tekort (lees: te kort van aandacht voor dingen hebben die belangrijk zijn).

Ik weet dus niet wat ik moet gaan doen met school, ik zie het niet zitten om nog een jaar over te doen. Nu is het geval dat ik altijd als het leger in wil, of iets met sport wil doen. Dus is cios een 'logische' keus, om via daar door te stromen het leger in, maar waarschijnlijker om door de stromen naar de Aalo.

Voor niveau 3, zou je een diplome vmbo tl moeten hebben, of een vordering van havo 3 naar havo 4. Dat zit er echt niet in voor mij. Daarom wil ik graag op niveau 2 gaan beginnen, en vanaf daar op te bouwen. Het lijkt mij niet moeilijk, omdat ik toch al heel erg veel over anatomie etc weet, via dit forum, en andere bronnen. Ik heb namelijk geen moeite met dingen opslaan die mij intresseren.

Voor niveau 2 moet je minimaal 16 zijn, of 10 jaar dag onderwijs gehad hebben. Ik heb geeen idee wat dagonderwijs is. Is dat gewoon basisschool / middelbare school?

Verder graag tips hoe jullie zouden handelen in deze situatie,
alvast bedankt.

is dit topic al een beetje ontspoort of niet?

Je kan niet uitzonderlijk hoog scoren als alleen je rekenkundige capaciteiten goed ontwikkeld zijn. Een uitgebreide test doet wel iets meer dan alleen "rekenvaardigheden" testen.

Dat is waar.

Het ging mij ook meer om de uitslag van de test die veel meer over je persoonlijkheid en je vaardigheden zegt en dat is een EQ test en daarin score ik beneden gemiddeld. Iets waar aan ik dien te werken om me IQ überhaupt te kunnen gebruiken. :)

Misschien moet je het hele idee van IQ en EQ test uitslagen laten varen en gewoon dingen gaan doen die je interesseren, motiveren en stimuleren.

Misschien moet je het hele idee van IQ en EQ test uitslagen laten varen en gewoon dingen gaan doen die je interesseren, motiveren en stimuleren.

Dat is ook het geen waarmee ik nu bezig ben :) een opleiding volgen en me zelf ontwikkelen. De tests waren het startschot en niet iets waar aan ik me vast hou maar wel iets wat ik in me achterhoofd hou en dan met name het puntje dat ik erg veel problemen heb met mensen duidelijk maken wat ik bedoel. ;)

Motiveren en stimuleren is heel lastig ben te snel niet meer geïnteresseerd. mede door krachttraining geïnteresseerd geraakt in bio-chemie en hoe en waarom reageert een menselijk lichaam op bepaalde vormen van stress, maar ik zou nooit een studie kunnen doen in die richting omdat je dan begint met de basis. Niet dat ik die compleet begrijp maar die interesseert me niet ik wil wel de lastig dingen weten.

Ik weet het ik maak het mezelf graag moeilijk.

Ben dan ook aan een opleiding begonnen die er totaal niks mee te maken heeft namelijk Sport management. Dat door het wonderlijke feit dat iets heel simplistisch namelijk bewegen verheffen kan worden tot iets wat zo gestructureerd is en ook maatschappelijk zoveel te weeg kan brengen.

sorry voor de hi-jack TS

bezig met een HBO opleiding is toch een beter antwoord :o

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik ben een aantal jaar terug begonnen op Vwo (Gymnasium) niveau.
Eerste jaar simpel doorlopen.
Tweede jaar, toen er geleerd moest worden haakte ik af. Ben ook blijven zitten doen.
Weer gymnasium geprobeerd, maar redde et nog niet, ben nu dus in Havo 3 belandt.

Havo zou ik dus eigenlijk gemakkelijk moeten kunnen doorlopen.
Alleen nu is het punt dat het op de HAVO ook k*t gaat, op dit moment zou ik niet eens vorderen naar TL-4.

Een aantal maanden geleden is bij mij een concentratie stoornis vastgesteld, wat leren erg lastig maakt. Niet alleen leren overigens. Het is namelijk ADD, ADHD zonder hyperactiviteit, dus alleen aandachts tekort (lees: te kort van aandacht voor dingen hebben die belangrijk zijn).

Ik weet dus niet wat ik moet gaan doen met school, ik zie het niet zitten om nog een jaar over te doen. Nu is het geval dat ik altijd als het leger in wil, of iets met sport wil doen. Dus is cios een 'logische' keus, om via daar door te stromen het leger in, maar waarschijnlijker om door de stromen naar de Aalo.

Voor niveau 3, zou je een diplome vmbo tl moeten hebben, of een vordering van havo 3 naar havo 4. Dat zit er echt niet in voor mij. Daarom wil ik graag op niveau 2 gaan beginnen, en vanaf daar op te bouwen. Het lijkt mij niet moeilijk, omdat ik toch al heel erg veel over anatomie etc weet, via dit forum, en andere bronnen. Ik heb namelijk geen moeite met dingen opslaan die mij intresseren.

Voor niveau 2 moet je minimaal 16 zijn, of 10 jaar dag onderwijs gehad hebben. Ik heb geeen idee wat dagonderwijs is. Is dat gewoon basisschool / middelbare school?

Verder graag tips hoe jullie zouden handelen in deze situatie,
alvast bedankt.

Kzou gewoon proberen Havo af te maken door keihard te werken, een vriend van me heeft ADHD en ook al is ie snel ze concentratie kwijt door hard te werken zit ie nu gewoon in het 3e jaar HBO. Lijkt me sterk dat je met MBO genoegen kan nemen als je eerst vwo gedaan hebt? gebruik het om jezelf te motiveren, concentratie problemen zitten vaak toch ook voor een groot deel gewoon tussen je oren, bijna niemand vind het leuk om achter de boeken te zitten:)

Laat maar, ik heb ook geen helemaal geen zin in een discussie met Klaasbitch.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem alweer klaar staan jongens;

:popcorn:

edit ; past hij zijn post weer aan...:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven