- Lid geworden
- 22 nov 2010
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 12%
Beste mensen,
enkele weken geleden heb ik al op dit forum gepost dat ik erg goed gegained heb met stronglifts... Echter, het wordt steeds zwaarder en zwaarder (zeker voor mijn CZS) terwijl ik mijn eerste stall nog moet meemaken...
Heb een tijdje nagedacht over hoe ik mijn schema zo aan kan passen dat ik door kan buffelen in de gym, maar dat ik na een training niet zo ontzettend moe ben in mijn hoofd (en nee, het ligt niet aan mijn eten).
Dit is wat ik mij bedacht heb:
A
Squat 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
leg extensions 3 x 12 (niet te zwaar, gewoon lekker trainen).
Bankdrukken 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
Peck Deck 3 x 12 (wederom niet te zwaar)
Barbell row 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
Assisted pull - up 3 x 12 (you've got the point)
B
Squat 3 x 5
Hip raises 3 x 12
Overhead press 3 x 5
Side raises 3 x 12
Deadlift 1 x 5
Glute - ham raises 3 x12
(wij hebben geen hyperextension apparaat in de gym)
Zoals jullie kunnen zien wil ik van stronglifts naar een variant Rippetoe / Wendler - achtig schema gaan. Per training drie compound oefeningen met ieder een bijbehorende assistant.
Reden: van 5 x 5 naar 3 x 5 op de compound is minder belastend voor mijn CZS. Door na elke compound ook nog eens een assistant (isolatie) te doen, krijgt mijn CZS tijdens training tussen de compounds ook nog wat meer rust.
Ik blijf de gebruikelijke 3x per week trainen...en neem het voor lief dat ik door dit schema misschien wat langer in de gym huppel.
Maar...uiteraard ben ik erg benieuwd naar jullie feedback. Alvast bedankt daarvoor!
enkele weken geleden heb ik al op dit forum gepost dat ik erg goed gegained heb met stronglifts... Echter, het wordt steeds zwaarder en zwaarder (zeker voor mijn CZS) terwijl ik mijn eerste stall nog moet meemaken...
Heb een tijdje nagedacht over hoe ik mijn schema zo aan kan passen dat ik door kan buffelen in de gym, maar dat ik na een training niet zo ontzettend moe ben in mijn hoofd (en nee, het ligt niet aan mijn eten).
Dit is wat ik mij bedacht heb:
A
Squat 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
leg extensions 3 x 12 (niet te zwaar, gewoon lekker trainen).
Bankdrukken 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
Peck Deck 3 x 12 (wederom niet te zwaar)
Barbell row 3 x 5 (excl. 2 warm - up sets)
Assisted pull - up 3 x 12 (you've got the point)
B
Squat 3 x 5
Hip raises 3 x 12
Overhead press 3 x 5
Side raises 3 x 12
Deadlift 1 x 5
Glute - ham raises 3 x12
(wij hebben geen hyperextension apparaat in de gym)
Zoals jullie kunnen zien wil ik van stronglifts naar een variant Rippetoe / Wendler - achtig schema gaan. Per training drie compound oefeningen met ieder een bijbehorende assistant.
Reden: van 5 x 5 naar 3 x 5 op de compound is minder belastend voor mijn CZS. Door na elke compound ook nog eens een assistant (isolatie) te doen, krijgt mijn CZS tijdens training tussen de compounds ook nog wat meer rust.
Ik blijf de gebruikelijke 3x per week trainen...en neem het voor lief dat ik door dit schema misschien wat langer in de gym huppel.
Maar...uiteraard ben ik erg benieuwd naar jullie feedback. Alvast bedankt daarvoor!