AndroidHealthClinic

Oppakken dumbbells bij db benchpress.

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Hoe doen jullie dit als je geen spotter hebt?

Het is voor mij iig best lastig om dumbbells van 36 kilo zelf op te pakken.

Op je knieën zetten en dan je knieën omhoog duwen naar de begin positie.

Bij flat buig ik voorover aan het einde van het bankje en zet ze 1 voor 1 op mijn knieen. Bij incline wordt het inderdaad wat lastiger, kwestie van die dumbbells een gooi geven omhoog.

Ik vind vreemd genoeg incline makkelijker in positie te krijgen dan plat ???

ik doe nu dumbbell presses met 38 kilo, an ik krijg ze nog steeds zelf de lucht in:

eerst omhoog zetten op je kniën en omhoog ermee

yep, same same here! Op de knieen en dan een een-tweetje richting je schouders!

en als je ze mis mikt dan kun je het gewoon opvangen door. . . . euhm
naja gewoon niet fout doen dus:D
op de knieën zetten en dan op je borst mikken is t beste idd, als ik mn set klaarheb laat ik ze vallen :o

laat je ze vallen :P hehe zal je sportschooleigenaar wel blij met je zijn :D

Sowieso vind ik ze de eertse rep omhoog krijgen loeizwaar, daarna zit de beweging erin en gaat het een stuk makkelijker.

Murk zei:
Ik vind vreemd genoeg incline makkelijker in positie te krijgen dan plat ???

Vind ik juist niet vreemd.... doe beiden nu met 36kg dumbels. Die zet ik eerst op m'n knieen. Bij de incline kan mezelf redelijk gecoordineerd naar achteren tegen het bankje laten zakken, maar bij de flat bench kan dit alleen maar als ik mijn voeten ergens achter haak..... Anders lazer ik achterover door het gewicht van de dumbbells!!! :D

Heb zelf veel meer een probleem met db shoulder press.... Moet ik 2x 28 Kg uit het rek halen en dan bovenop mijn schouders zien te krijgen.... :o Lukt me alleen door met mijn bovenlichaam eerst voorover te buigen en dan het bovenlichaam met een zwaai naar achteren te bewegen, en dan door het momentum de dumbbells naar boven te bewegen.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen? ???

Gettingbigger zei:
Heb zelf veel meer een probleem met db shoulder press.... Moet ik 2x 28 Kg uit het rek halen en dan bovenop mijn schouders zien te krijgen.... :o Lukt me alleen door met mijn bovenlichaam eerst voorover te buigen en dan het bovenlichaam met een zwaai naar achteren te bewegen, en dan door het momentum de dumbbells naar boven te bewegen.

Op die manier doe ik het dus ook. Vanaf de knieen, no way dat het lukt! gewoon vanaf de grond, keer inademen en op moment van uitademen in een keer doorstoten. Kost wel veel energie die je ook bij je setje had kunnen gebruiken :(

je moet in 1x die beweging maken, ik had er zelf ook veel moeite mee in het begin... en idd wat meer bij de schouder oefening.... ik pak de gewichten leg ze op de grond voor mijn voeten ga even zitten 10 sec om mijn kracht weer wat te sparen ;) en dan ga ik zittend een beetje voorover en hijs die gewichten in 1KEER omhoog, alle kracht erop... meestal heb ik een spotter die achter me zit en mijn ellebogen ondersteunt en mee omhoog duwt. plat bankdrukken doe ik nooit met losse dumbbells. incline/ decline weer wel....

Ik zet dumbbells altijd op mijn knieen en geef ik ze een hupje en in een curlbeweging dan naar het schouder één voor één...
Begin meestal met 30kg en daarna 45kg voor 4sets x6reps,en wissel af met frontpress doe ik met olympische halter in squatkooi.....
Doe het altijd na het bankdrukken is alles lekker opgewarmt...

Gettingbigger zei:

Idd, DB shoulder presses zijn een heel ander verhaal en moeilijker! Wat ik meestal doe is ze staand al op schouder hoogte te krijgen, dan gaan zitten en beginnen met de oefening.

Gettingbigger zei:
Vind ik juist niet vreemd.... doe beiden nu met 36kg dumbels. Die zet ik eerst op m'n knieen. Bij de incline kan mezelf redelijk gecoordineerd naar achteren tegen het bankje laten zakken, maar bij de flat bench kan dit alleen maar als ik mijn voeten ergens achter haak..... Anders lazer ik achterover door het gewicht van de dumbbells!!! :D
Haha dit heb ik nou ook, toch niet zo vreemd dus :D

En terugleggen?

Gewoon laten vallen ofzo?

ik kan het niet eens met spotter ???

op je knieen en knie voor knie die dumbbell in startpositie "werpen"

nee bij de schouders laten zakken naar de knieen en dan op de grond....
Heb een beton vloer en dan mijn dure Dumbbells krom zeker....

Terug
Naar boven