XXL Nutrition

Oppakken dumbbells bij db benchpress.

of kant per kant trainen, heb je vrije arm om het gewicht mee omhoog te duwen.
of is dit geen goede methode.

met je vrije arm je vastnemen aan de bank zelf, die palen waar de barbell in ligt...

DBBenchMount.gif

ik doe het nu per arm, krijg geen 40kg meer omhoog per 2.
ik houw me vast aan de palen van mn bank.
train trouwens thuis, geen spotter dus.

met schouders heb ik er idd meer moeite mee, slinger ze eerst wat heen en weer en geef er dan een enorme zwaai aan. je moet wat he :cool:

Wakaera zei:
mss raar, maar die oefening bestaat wel degelijk, one arme dumbbell press. balanseren is een onderdeel van de oefening dan :)

ik geloof het wel, maar ik moet er niet aan denken om met 50kg te gaan pressen aan 1 kant :eek:

gewoon oppakken die handel, maar ik doe slechts max. 30kg :(

Ik vind het moeilijker shoulders DB press de DB in de lucht te krijgen ;)

ik doe flat DB press met 42kg voor 6-8 reps en ik krijg plat halters van 50 recht, vraag me niet hoe het komt , maar ik doe de beweging bijna zonder kracht te moeten gebruiken, gewoon op de knieen en een soort hefboombeweging maken.

geen probleem

dumbbell press is geen probleem voor mij tot 45 kilo...op de knieen de dumbbells en achter over laten vallen en duwen maar..

shoulder press wordt het vanaf 34 kilo erg lastig inderdaad...neem dan altijd een voetensteuntje als begin positie en dan een zetje geven met mijn benen

Dumbbells presses zijn geen probleem. Voor de shoulder-press roep ik er een instructuer bij, krijgen die ecto's ook eens wat training :D

pak m gewoon vanaf je knieen en werp ze met je knie richting borst..

eens uitproberen volgende keer.

jep vanaf je knie en knallen maar....

Ik leg ze ook op knieen, schuin en plat met 60 ers, schouder met 46, nooit problemen mee, alleen terug leggen is lastig na setje plat dumbbell drukken, laten vallen is geen optie want dr slaam aardige gaten in de vloer op deze manier

Ik ga op het bankje zitten DB's op knieën zetten, en laat me in deze houding achteroverkantelen, de knieën gaan dus ook mee omhoog tot ik bijna lig en laat ze dan zakken.
Moet er alleen voor zorgen dat mijn zitvlak goed op het bankje zit zodat ik er niet vanaf lazer tijdens het kantelen, doet pijn zo'n DB in je kruis.

Terug
Naar boven