Fitness Seller

Overhead Press plafond

Reliaf

Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
85kg
Plafond is te laag voor Overhead Presses te doen, wat zou dan beste alternatief zijn ?

Doe ze nu Seated, maar is dit wel even effectief qua spiergebruik ?

Overweeg het op m'n knieen te doen, maar denk dat het te belastend voor de knieen zal zijn.

Iemand al eens Presses in Squat houding geprobeerd ? Dat lijkt me nog wel wat.

naar buiten gaan en dan cleanen en pressen?

Een gat in de vloer maken ?

plafond mee optillen?

ik hoef niets meer te antwoorden, zoveel goede oplossingen al!

geniaal dit xD
ik hou wel van droge humor

Hmm heb hetzelfde probleem.. Doe ze momenteel op m'n knieen. Gaat redelijk goed, behalve het 'droppen' van het gewicht is nogal lastig :D

gewoon seated doen?

ik denk inderdaad niet dat het qua spiergebruik slechter is om het zittend te doen.

voelt het zittend slechter dan staand? zoek een plekje met een hoger plafond :) kan dat niet? dan is er geen andere optie dan zittend ;)

Eigenaar bellen en vragen of ze het willen verhogen. Wel uitleggen waarom je dit wil.

Press is squat houding is wel bruut hoor. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt erg zwaar te zijn. Heet geloof ik Sots Press.

• Topic Starter Topic Starter
Die Sots Press was ik al tegengekomen bij het zoeken naar mensen met gelijkaardig probleem, maar zie ze het meestal met een kettlebell doen. Ga het in ieder geval toch proberen met barbell.

Gat in plafond of vloer is niet direct een optie, miss als er echt geen ander alternatief is :p

Buiten gaan pressen is te afhankelijk van de weersomstandigheden.

Zittend gaat wel, maar heb het gevoel dat het moeilijker is om m'n rug niet teveel te buigen als ik zwaarder ga dan bij gewoon staand te pressen.

Verder zijn er blijkbaar kleine verschillen in de gebruikte spieren volgens:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBSeatedMilitaryPress.html

Hmm heb hetzelfde probleem.. Doe ze momenteel op m'n knieen. Gaat redelijk goed, behalve het 'droppen' van het gewicht is nogal lastig :D

En geen last van de knieen erna ? Doe je ze gewoon op de vloer of met iets onder je knieen dan ?

Overheadpress op de knieën, hoeft niet meer gekker te worden hiero

Doe het gewoon met m'n knieeën op beton

Doe ze horizontaal! Het is even wennen maar dan heb je ook wat.

Handstand-pushups is ongeveer hetzelfde en kan je makkelijker met ingetrokken benen doen

• Topic Starter Topic Starter
Handstand pushups zijn geen probleem, maar gewicht toevoegen is niet zo evident :s een rugzak met schijven blijft niet goed zitten, kan enkel klappend doen voor wat explosiviteit.

Terug
Naar boven