Beetje raar trouwens hoe alles en iedereen (ook diegenen die daar duidelijk niet de verantwoordelijkheid voor kunnen dragen) het recht heeft leven te creeëren maar uiteraard mag niemand zomaar leven beëindigen wat in dezelfde lijn ligt. Spelen met iemands leven.
Het krijgen van kinderen is in deze tijd gewoon nog vanzelfsprekend, waarom?? Ooit was dat nodig om te kunnen overleven ja, letterlijk want nakomelingen moesten voor je zorgen als je oud was. Maar nu? [rage engage] Nee, al lang niet meer, familiebanden zijn sowieso knap losjes, en als ik zo om mij heen kijk is het het bij het grote meerendeel alleen om de status te doen (childpetting, kinderen als huisdier houden om mee te pronken, en hoe dommer ze zijn hoe meer ze zich kunnen laten gelden) , opvulling van eigen leegte en zingeving zonder daar iets voor te hoeven doen (gemak) en zeer egoïstisch, uiteraard zijn er mensen die er werkelijk bewust voor kiezen en daar alles voor willen doen en goede ouders zullen zijn, maar geef dan op z'n minst één van die miljard kinderen zonder kans die al geboren zijn, een kans. Zonder zonodig eigen genen door te moet fokken voor dat makkelijke gevoel van onsterfelijkheid en "iets achter te laten". ARGH [/rage]
Ik ben zeker voor een soort ouder bekwaamheid, het leed van kinderen weegt hier ten alle tijden zwaarder.