Wat jij zegt gaat helemaal nergens over. Het plan is gericht op ouders die keer op keer hebben bewezen niet voor hun kinderen te kunnen/willen zorgen.
Je moet wel goed lezen he?
Gaat om mensen die psychiatrische problemen hebben of verslaafd zijn aan alcohol en drugs en in een erg geval hun eerdere kind mishandelt hebben.
Daar kan ALLES onder vallen en word niet specifiek op in gegaan in dat artikel.
Mensen die een trauma hebben opgelopen vallen hier ook onder, en dan wil jij ze ook nog een kind misgunnen.
En hoeveel mensen hebben wel niet de diagnose ADHD gekregen waarvan tegenwoordig word aangenomen dat een groot deel onterecht is?
Een ouder die een kind een keer een tik geeft kan ook onder de categorie van mishandeling vallen.
Ieder mens heeft wel wat en iedereen maakt ook wel is stomme fouten.
Wie zijn wij om te oordelen wat goed en fout is en waar stel je de grens?
Daarbij heeft de overheid talloze keren bewezen grenzen te vervagen en te verleggen.
Belasting begon ook als het symbolische "steentje bijdragen", tegenwoordig ben je meer kwijt dan je overhoud, op alles betaal je belasting.
En als dit alles dan word doorgevoerd en een ouder blijkt onterecht afgekeurd te zijn geweest, krijgt het dan een "sorry" en adoptiekind als goedmakertje?
Ondertussen is het leven van deze vrouw waar dat toch vaak gevoelig ligt verwoest.
Hoewel ik bepaalde figuren ook niet graag kinderen zie krijgen mag je NOOIT een overheid deze macht geven.
Gaat in tegen alle mensenrechten.
Of het macht of verantwoording is, is afhankelijk van het context. Ik zie het als een verantwoording die ze hebben.
Waarom zou dat flauw zijn? Denk eens aan de GGD... er is al zoveel geregistreerd. En daarbij zou je zoiets ook aantrekkelijk kunnen maken, door bijvoorbeeld een financieel plaatje te koppelen aan de prikpil. Immers, het kost ook geld als ze wel kinderen nemen.
Maar zo tot in de details doorgaan lijkt me niet relevant. Dat je mij beschuldigt van twee maten meten, terwijl je alleen maar een aanname hebt, is ook niet echt stijlvol. Vind je wel?
Als ik zeg dat ik kinderen wil, heb jij jouw mening ook al klaar (terwijl ik dat stukje controle misschien wel een goede zaak zou vinden, ondanks dat ik niet tot de extreme doelgroepen behoor). En als ik zou zeggen dat ik ze niet wil, dan is het antwoord waarschijnlijk dat ik me dan niet kan inleven in de kinderwens.
Aangezien jij geen antwoord geeft kan ik niet anders dan van een aanname uitgaan toch?
Mijn vraag afdoen als niet relevant is ook niet erg stijlvol.
Door niet antwoord te geven of je er zelf ook aan mee zou werken wek je toch de indruk met 2 maten te meten.
Na de overheid deze macht te geven is het ook niet meer aan jou of je bij die doelgroepen behoort.
Zie ook mijn bovenstaande text waarin ik uitleg dat als deze wet aangenomen zou worden deze grenzen van toelaatbaarheid steeds verder uitgerekt zullen worden door allerlei wereldverbeteraars in de politiek.
Zou ik niet zeggen, maar valt me wel op dat je graag voor andere denkt als je nu al mijn antwoorden op niet gestelde vragen probeert te geven.
http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/de_kikker_en_het_hete_water als je dit zou willen lezen begrijp je wat ik bedoel met de gevaren van een overheid te veel macht geven.