Fitness Seller

overtraining?

RickDekker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
14%
beste allemaal,
ik probeer wat droger te trainen, het gaat me om 2-3kg om echt ripped te worden.
ik wil alleen niet ten kosten van kracht en massa gaan natuurlijk.
ik ben nu 5 x per week 2 uur krachtraining, hierna neem ik een shake van celmass 2.0, optimum whey en superfine oats (b&f) en ga ik nog een half uur cross trainen hartslag 135%
ik train ook met een trui aan aangezien ik van zeer ervaren trainers heb gehoord dat je wel degelijk meer verbrand daarmee, ook al is het resultaat minimaal.
nu weet ik dat ik erg lang train maar zolang ik nergens last van krijg en me goed blijf voelen is dit toch niet erg?

beste allemaal,
ik probeer wat droger te trainen, het gaat me om 2-3kg om echt ripped te worden.
ik wil alleen niet ten kosten van kracht en massa gaan natuurlijk.
ik ben nu 5 x per week 2 uur krachtraining, hierna neem ik een shake van celmass 2.0, optimum whey en superfine oats (b&f) en ga ik nog een half uur cross trainen hartslag 135%
ik train ook met een trui aan aangezien ik van zeer ervaren trainers heb gehoord dat je wel degelijk meer verbrand daarmee, ook al is het resultaat minimaal.
nu weet ik dat ik erg lang train maar zolang ik nergens last van krijg en me goed blijf voelen is dit toch niet erg?

nee, zolang je je niet blesseert en je goed voelt is er niks aan de hand. Echter, of het optimaal is om je doel te bereiken is een tweede. Je verteld namelijk verder helemaal niks over je calorie behoefte (wat de grootste invloed zal hebben op gewichtsverlies) dus ik vermoed dat je dat niet weet?

vet verliezen is bij voorkeur "onder onderhoud eten". Je kan opnoemen WAT je allemaal eet, maar zolang je je onderhoud niet weet en/of weet wat je in calorische waarde in je mond stopt, werk je niet in een rechte lijn naar je doel toe.

lees de stickies over voeding eens.

Overtraining does not exist! :p

Wat ik nu doe tijdens het cutten is zo veel mogelijk en hard mogelijk trainen. Zolang je goed eet en traint zal je niet veel spiermassa verliezen.

overtraind is een toestand, niet iets wat je doet. en als je overtraint bent hoef je niet op een forum te vragen of je overtraint bent, dan weet je dat wel.

• Topic Starter Topic Starter
beste allemaal,

bedankt voor de snelle reacties!
ik let zeker op mijn calorieën in namen.
vandaag bijv: 3293 kcal
112,5 g vet
30,4 verzadigd
401,4 koolhydraten
145,7 g eiwit
49,3 g vezels
1 whey shake en 1 coco nibs van body en fit niet mee gerekend omdat die niet in voedingscentrum staan
moet lukken zo toch?
met een training verbrand ik toch zeker meer dan 1000 kcal boven op de +- 2500 kcal die ik zeker mag op een dag (ik doe sport en bewegen aka cios)

Overtraining does not exist! :p

Wat ik nu doe tijdens het cutten is zo veel mogelijk en hard mogelijk trainen. Zolang je goed eet en traint zal je niet veel spiermassa verliezen.

Dan zou jij je beter wat meer inlezen voor da je zo'n praat verkoopt, overtraining is geen pretje.

Als je CZS overbelast is door overtraining gaat je lichaam daar fel op reageren ten koste nadien.

2 uur KT is imo ook teveel van het goeie, wil je dan toch een hevige WO neerzetten laat dan je cardio achterwege en doe die dan bij het ontwaken.

Ik zit nu ook in de cut en train max 45min KT waarbij ik ong 400 cals verbrand en nadien dan 40 min cardio doe waarbij ik 400 cals verbrand.

Als je dan beetje logisch nadenkt eet je een goed uur voordien max 400 cals die juist voldoende zijn om een deftige KT neer te zetten, je cardio die je nadien gaat doen ga je vetverbrand gericht te werk gaan, dus eet geen maaltijden van 1000 cals ofzo want dan ga je de saaie cardio voor den drol doen.

overtraining bestaat niet, oke.. komt echt heel zelden voor. maar dit ontstaat meestal doordat je je lichaam te weinig rust gunt en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. ik zeg altijd maar, overtraining bestaat niet, te weinig eten wel. :)

beste allemaal,

bedankt voor de snelle reacties!
ik let zeker op mijn calorieën in namen.
vandaag bijv: 3293 kcal
112,5 g vet
30,4 verzadigd
401,4 koolhydraten
145,7 g eiwit
49,3 g vezels
1 whey shake en 1 coco nibs van body en fit niet mee gerekend omdat die niet in voedingscentrum staan
moet lukken zo toch?
met een training verbrand ik toch zeker meer dan 1000 kcal boven op de +- 2500 kcal die ik zeker mag op een dag (ik doe sport en bewegen aka cios)

Download MyFitnessPal op je tel en je kan wel de nibs en whey shake toevoegen.

Terug
Naar boven