AndroidHealthClinic

Pak ik het OK aan?

JBentura

Novice
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Goedenavond,

Ik heb na redelijk wat tijd rondkijken op dit forum toch maar eens besloten een account aan te maken. Ik ben 18 jaar, 1.87m en weeg +- 79 kg. Ik fitness 3 jaar en doe het altijd graag 3 tot 4 keer per week.
Alleen op het punt voeding heb ik me nooit 100% in verdiept. Daar ben ik nu dus wel mee bezig en na heel wat topics gelezen te hebben heb ik mijn voeding aangepast.
Ik zal even laten zien hoe een normale doordeweekse dag er nu uitziet en zou daar graag tips en feedback op ontvangen (ook qua supplementen). Ik drink overigens bijna alleen maar water, of soms een sapje voor de smaak.
Ik train meestal in de avond. En m'n training is vooral gefocussed op massa. Droger worden ga ik me in de loop van volgend jaar op richten (voor de beachbody ofcourse :D)

Ontbijt (9.00):
+/- 40gr brinta met warme melk
+/- 30 gr Whey met melk en 1 (rauw) ei

Middag (13.00):
4 bruine boterhammen
4-6 plakken kipfilet
een appel

Middag 2 (15.00):
3 eieren (eigeel + eiwit)
2 bruine boterhammen
of soms groentesoep/kippensoep

Avond (18.30)
Wat de pot schaft, maar zeker 3-4 keer per week:
Witte rijst
Kip
Groente (meestal: salade, broccoli, sperziebonen)

Na het trainen (22.00)
+/- 30gr Whey met melk en 1 (rauw) ei

Voor het slapen gaan (23.30)
+/- 225 ml kwark (of iig een bak van 450 gr over 2 dagen)

Dus nogmaals, ik krijg graag tips en feedback en ik hoor het dus ook graag als ik dingen helemaal fout aanpak.
Ik hoor het graag.

Laatst bewerkt:
zeker goed om hiermee te beginnen! als je niet aankomt kun je de maaltijden altijd wat groter maken. neem na de training wel wat koolhydraten door bijv. een banaan te nemen. je kunt de kwark ook verhogen naar 400/500gram voor het slapen gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie, Boskee.
En goede tip van die banaan, ga ik er zeker in brengen.
Dat van die kwark moet ik even kijken of ik 400gr op krijg, omdat niet lang daarvoor ook een shake naar binnen werk.

Ik heb nog een vraagje trouwens, ik wil binnenkort ook beginnen met het gebruik van creatine, op welk(e) tijdstip(pen) kan ik dit het best nemen?

Wat is het idee achter het (rauw) ei??

Dat van die kwark moet ik even kijken of ik 400gr op krijg, omdat niet lang daarvoor ook een shake naar binnen werk.

Ik heb nog een vraagje trouwens, ik wil binnenkort ook beginnen met het gebruik van creatine, op welk(e) tijdstip(pen) kan ik dit het best nemen?
Creatine heeft alleen effecten op lange termijn. Tijdstip is niet belangrijk zolang je je aantal gram per dag maar binnenkrijgt

ja zag het niet staan, train je best lang ofniet? ik zelf eet om 6uur en kan dan wel om 9uur me shake nemen. misschien alles net ietsje eerder opschuiven zodat je rond 9uur je shake en banaan kunt nemen en dan 2/3 uur later je kwark

Weet je wat je onderhoud is? en wat je met je schema binnenkrijgt?
Het ziet er namelijk nogal weinig uit voor je lengte en gewicht en 3 a 4 x trainen.

Ik heb niet altijd tijd om een ei te koken, dus gooi ik hem gewoon door de shake heen. Je proeft er vrijwel niks van, helemaal als ze uit de koelkast komen. Verder wordt een rauw ei ongeveer net zo goed opgenomen als een gekookt ei.

En met rocky hoef je het niet te vergelijken, die gooide een half dozijn eieren in een beker, niet een enkele ei in een hele shake.

@ siick, bedankt voor het antwoord

@marina1975, ik ga het even uitrekenen

Ik heb niet altijd tijd om een ei te koken, dus gooi ik hem gewoon door de shake heen. Je proeft er vrijwel niks van, helemaal als ze uit de koelkast komen. Verder wordt een rauw ei ongeveer net zo goed opgenomen als een gekookt ei.

En met rocky hoef je het niet te vergelijken, die gooide een half dozijn eieren in een beker, niet een enkele ei in een hele shake.

@ siick, bedankt voor het antwoord

@marina1975, ik ga het even uitrekenen

Of je er nou 1 in tikt of een dozijn, als je toch bezig bent maakt het geen moer meer uit.
Wacht maar gappie tot je een keer een week uit je reet zeikt van de salmonella, dan doe je dat nooit meer met dat rauwe ei :D

Of je er nou 1 in tikt of een dozijn, als je toch bezig bent maakt het geen moer meer uit.
Wacht maar gappie tot je een keer een week uit je reet zeikt van de salmonella, dan doe je dat nooit meer met dat rauwe ei :D

Ben je bezeikt als je aan het squaten bent :D

Haha, misschien toch een goed plan om te stoppen met die rauwe eieren.

In ieder geval:
M'n onderhoud in kcal is 3039, met de forumule van Harris-Benedict.
Ik heb uitgerekend dat ik met dit schema ongeveer aan de 2700 kcal per dag kom. Precies is dit niet, aangezien vooral het avondeten nog eens kan afwijken.
Qua eiwitten zit ik rond de 200-230. Als ik bodyweight x 2,5 gram doe kom ik op rond de 200. Dus de eiwitten zitten wel goed.

Laatst bewerkt:
En ga je brood eens vervangen door zilverliesrijst.

Je onderhoud is 3039 en je eet 2700 en je wil massa opbouwen.
Dan zal je toch echt 250-500 kcal boven je onderhoud moeten gaan eten. Anders bouw je niets op.
Maar ga het gewoon proberen. Het is en blijft een berekening en ieder lichaam is anders.

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat je precies doet wat het programma voor je uitrekent, en lang niet ieder lichaam verbrand hetzelfde. Hou ongeveer jouw 2700 aan en pas dit langzaam aan door te checken via de gewichten, de weegschaal en spiegel of je gaint of juist droger wordt.

Je wil niet disproportioneel vet kweken doordat je je houdt aan een programma die ervanuit gaat dat iedereen intern hetzelfde is.

Terug
Naar boven