Fitness Seller

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
een duidelijk voorbeeldje van een jodenfan !!!bezie hett conflict eens langst de andere kant het is de grond van de palestijnen en heilige grond voor moslims en cristenen. joden hebben daar niets te zoeken!

Jodenfan? Ik deel enkel mijn visie op het conflict en de veroordelingen waarmee iedereen loopt te strooien. Bovendien is deze reply van jou voor mij meteen een reden om het niet van 'de andere kant' te bekijken.

Ik mag overigens toch hopen dat jij je bewust bent van de toon die jij aanslaat in je reply's?

Jodenfan? Ik deel enkel mijn visie op het conflict en de veroordelingen waarmee iedereen loopt te strooien. Bovendien is deze reply van jou voor mij meteen een reden om het niet van 'de andere kant' te bekijken.
makkelijk voor je zo natuurlijk je ogen sluiten voor de waarheid.mijn stelling is tenminste gebasdeerd op REALITEIT

makkelijk voor je zo natuurlijk je ogen sluiten voor de waarheid.mijn stelling is tenminste gebasdeerd op REALITEIT

Heb jij een stelling dan? Over welke realiteit heb jij het dan? Dat Israeli's constant worden beschoten, terwijl er een bestand is?

Ik sluit mijn ogen niet, ik heb ze altijd open. Natuurlijk heeft iedereen een eigen visie/mening, maar ik verwacht wel dat iedereen het gebruik van geweld wil voorkomen.

Aan jouw posts te zien is dat bij jou juist het tegenovergestelde. Toch kan ik niet zeggen dat jij je ogen gesloten hebt. Laten we zeggen dat je ze geopend hebt, maar dan in je eigen wereldje. Een wereldje dat ernstig wordt beinvloedt door de Koran; het is maar wat je realiteit noemt.

Dat Israel bepaalde bestanden heeft proberen doen te slagen is ook maar de halve waarheid. Israel probeert aan de buitenwacht te laten zien dat zij er alles aan doen om akkoorden goed te laten verlopen maar tegelijkertijd zetten ze de mes op de keel van de Palestijnen en zijn het bijna altijd de Palestijnen die hun eisen moeten laten varen. Ook als deze eisen zeer redelijk zijn.

De onderhandelingstaktieken van Israel zijn zelfs op de korrel genomen door personen die betrokken waren bij de onderhandelingen van Israelische zijde of Joodse Israelische wetenschapeprs als Norman Finkelstein. De laatste is dan wel redelijk controversieel in zijn opvattingen maar meer omdat van Israelische kant hij zwaar wordt tegengewerkt en bijkans wordt neergezet als heuler met de vijand.

Dat Israel bepaalde bestanden heeft proberen doen te slagen is ook maar de halve waarheid. Israel probeert aan de buitenwacht te laten zien dat zij er alles aan doen om akkoorden goed te laten verlopen maar tegelijkertijd zetten ze de mes op de keel van de Palestijnen en zijn het bijna altijd de Palestijnen die hun eisen moeten laten varen. Ook als deze eisen zeer redelijk zijn.

De onderhandelingstaktieken van Israel zijn zelfs op de korrel genomen door personen die betrokken waren bij de onderhandelingen van Israelische zijde of Joodse Israelische wetenschapeprs als Norman Finkelstein. De laatste is dan wel redelijk controversieel in zijn opvattingen maar meer omdat van Israelische kant hij zwaar wordt tegengewerkt en bijkans wordt neergezet als heuler met de vijand.

Vanzelfsprekend. Je hoort mij ook niet zeggen dat Israel de heiligheid zelve is. Blijft de vraag wat redelijke eisen zijn en wat de Palestijnen te eisen hebben, zeker als er terroristische groeperingen aan de macht zijn.

Dat er betrokkenen van onderhandelingen hun eigen natie in een kwaad daglicht zetten is bij elk conflict wel aan de orde. Er zullen namelijk altijd meningsverschillen blijven bij dergelijk onderhandelingen, punt is om geweld te voorkomen en het lijkt me dat Hamas en aanhang daar geen helden in zijn.

Zoals gezegd, vraag ik me af waarom de hele wereld Israel wil zien hangen, waarom Israel als schuldige wordt aangewezen, etc.

Bij de eerdere onderhandelingen heeft Hamas nooit deelgenomen. De PLO was eigenlijk altijd de onderhandelingspartner en ondanks hun terroristische verleden werd de PLO gezien als volwaardige onderhandelingspartner.

Bij de eerdere onderhandelingen heeft Hamas nooit deelgenomen. De PLO was eigenlijk altijd de onderhandelingspartner en ondanks hun terroristische verleden werd de PLO gezien als volwaardige onderhandelingspartner.

Doet er blijkbaar weinig toe, aangezien het gros van die bewegingen terroristische achtergronden/neigingen hebben. Bovendien zijn ze er geen van allen in geslaagd iets structureel te bereiken, aangezien het altijd eindigt in geweld daar. Ook Israel speelt daar een rol in natuurlijk.

Feit is dat ik me niet aansluit bij terroristische groeperingen e.d.

Doet er blijkbaar weinig toe, aangezien het gros van die bewegingen terroristische achtergronden/neigingen hebben. Bovendien zijn ze er geen van allen in geslaagd iets structureel te bereiken, aangezien het altijd eindigt in geweld daar. Ook Israel speelt daar een rol in natuurlijk.

Feit is dat ik me niet aansluit bij terroristische groeperingen e.d.

Sta niet achter de verderfelijke acties van Hamas en ook niet achter hun doel om Israel te vernietigen maar voor vele Palestijnen is Hamas het enige alternatief om een vrijheidsstrijd voor te zetten. De PLO heeft in de vele jaren dat zij het voor het zeggen hadden weinig bereikt. De gemiddelde Palestijn gaat dan niet even na of ze uberhaupt wel de kans hebben gehad om echt te bereiken.

Ik denk dat in de tijd van Rabin de grootste kans van slagen is geweest voor langdurige vrede. Maar helaas dacht een radicale Israelier daar anders over. Nu zijn de hardliners in Israel en de Palestijnse gebieden te machtig, voordat er weer sprake is van een rustige situatie ben je tig jaar verder.

de joden zijn een gedoemd volk die zwaar bestraft zullen worden ze zijn inderdaad verandwoordelijk voor de dood van onze profeet jezus

Zucht. Philippe. Je bent een toffe gast hoor. Maar Jezus is toch écht van de christenen hoor. Jullie hebben dan je opblaaspoppen of zo, laat de christenen zich nu verkneukelen bij de marteling van een onschuldig persoon. Je gunt een ander ook niets.
Ik bedoel, ik snap best dat het kopieerapparaat dat er voor de koran is gebruikt z'n pro's had. Waarom iets goeds bedenken, als je iets slechts kunt jatten, niewaar? Maar wees dan wel zo eerlijk om ere toe te kennen aan wie ere toekomt.

Verder ben je toch wel een raar extremistisch mannetje, die eigenlijk van 'toet'n noch bloaz'n' weet . Maar op één of andere manier voelt het wel een beetje vertrouwd. Spiertje16?
Eigenlijk missen we nog een extremistische jood en dan is de DBB zandbakcompleet écht kompleet. Van alle drie geestesaandoeningen één. Komt dat zien.

Verder ben je toch wel een raar extremistisch mannetje, die eigenlijk van 'toet'n noch bloaz'n' weet . Maar op één of andere manier voelt het wel een beetje vertrouwd. Spiertje16?
Komt dat zien.

hee jongens ga lekker bij je moeder huilen of zo. jullie denken dat iedereen die logich na denkt spiertje 16 is.
zelf, ik werd in een andere topic er mee geconvronteerd.:(

ps ik heb het tegen iedereen niet aleen tegen jou

Logisch nadenkt :roflol: Extremisme en logica, dat bij elkaar.

Je gaat hem op deze manier zeker weten overtuigen!
mss op de deze wel.zie hoe een leuk tof volkje die joden zijn:mad:

SafeRedirect_005.jpeg

SafeRedirect_014.jpeg

SafeRedirect_016.jpeg

Jammer...

Het zal altijd een probleem blijven en maar geld darheen sturen ze moeten gewoon het zo doen volgens mij deel het land in 2-en en geef Israel het andere deel van Jeruzalem en de Palestijnen het andere deel en laat de tempelberg en de al aqsa mioskee laten we nu eindelijk eens delen maar ja delen hebben ze allebei geen kaas van gegeten al jaren niet en Amerika en Europa is meestal aan de hand van Israel en de Arabische Liga voor de moslims .

Mijn visie: zet ze in een arena of woestijn geef ze een zwaard en schild allebei en allebei 1000 tegen 1000 om mee te beginnen en kijken wie er dan wint en de overgebleven mensen die meededen een bom op. zo probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Echt overtuigend ziet het er idd niet uit. Je kan het op verschillende manieren interpreteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven