EricR zei:Door dat nationalistische denken is er toch aardig wat overlast geweest in Kroatie, Bosnie, Servie-Montenegro,Kosovo en Macedonie. Dus ik weet nou niet of het een pre is om zo te denken. Er zijn daar aardig wat groepen die militaristisch zijn ingesteld, ik ben juist blij dat we dat soort gestoorde groeperingen amper in Nederland aantreffen.
Natuurlijk is het wel eens leuk om na te denken wat je zou kunnen doen als je het recht in eigen hand neemt. Maar met een beetje gezond verstand begrijp je ook dat het al snel een nog grotere teringzooi word, leidend tot burgeroorlogen zoals ze die ook hebben gehad in voormalig Joegaslavie.
Mooie vind ik ook dat die MP Thompon en de ex-zangers in zijn groep worden verheerlijkt alsof ze geen vlieg kwaad doen. Als je er dan wat van zegt heb je het als buitenstaander gewoon niet begrepen. Sommigen gaan zelfs zo ver dat het dan gewoon een Joods, Servisch of weet ik veel welke bevolkingsgroep complot is. Terwijl ze zichzelf ook kunnen afvragen of inderdaad hun idolen misschien een beetje verkeerde taal uiten, die zeker voor de buitenwacht raar over kan komen.
De Ustasha verheerlijken in songs staat er gelijk aan als ik een liedje maak met de tekst 'Leve de SS, de mooie mannen in zwart'. Dan wordt ik toch ook verguisd ? Met recht.
Ik wil toch wel eens weten in welk liedje hij dat zingt, heb al zijn cds maar kan het liedje nergens vinden VREEMD.
Misschien moet je toch eens vragen of iemand het vertaald, als het al verkeerd is dat je over God, Vaderland en de liefde zingt dan kunnen heel wat volkszangers in Europa stoppen.
En was het ook niet zo dat in Nederland ten tijde van WWII hier ook liedjes werden gemaakt over de Duitsers die niet zo "vriendelijk" waren