MuscleMeat

Pareltje vind het een beetje zielig

Status
Niet open voor verdere reacties.
EricR zei:
Door dat nationalistische denken is er toch aardig wat overlast geweest in Kroatie, Bosnie, Servie-Montenegro,Kosovo en Macedonie. Dus ik weet nou niet of het een pre is om zo te denken. Er zijn daar aardig wat groepen die militaristisch zijn ingesteld, ik ben juist blij dat we dat soort gestoorde groeperingen amper in Nederland aantreffen.

Natuurlijk is het wel eens leuk om na te denken wat je zou kunnen doen als je het recht in eigen hand neemt. Maar met een beetje gezond verstand begrijp je ook dat het al snel een nog grotere teringzooi word, leidend tot burgeroorlogen zoals ze die ook hebben gehad in voormalig Joegaslavie.

Mooie vind ik ook dat die MP Thompon en de ex-zangers in zijn groep worden verheerlijkt alsof ze geen vlieg kwaad doen. Als je er dan wat van zegt heb je het als buitenstaander gewoon niet begrepen. Sommigen gaan zelfs zo ver dat het dan gewoon een Joods, Servisch of weet ik veel welke bevolkingsgroep complot is. Terwijl ze zichzelf ook kunnen afvragen of inderdaad hun idolen misschien een beetje verkeerde taal uiten, die zeker voor de buitenwacht raar over kan komen.

De Ustasha verheerlijken in songs staat er gelijk aan als ik een liedje maak met de tekst 'Leve de SS, de mooie mannen in zwart'. Dan wordt ik toch ook verguisd ? Met recht.

Ik wil toch wel eens weten in welk liedje hij dat zingt, heb al zijn cds maar kan het liedje nergens vinden VREEMD.

Misschien moet je toch eens vragen of iemand het vertaald, als het al verkeerd is dat je over God, Vaderland en de liefde zingt dan kunnen heel wat volkszangers in Europa stoppen.

En was het ook niet zo dat in Nederland ten tijde van WWII hier ook liedjes werden gemaakt over de Duitsers die niet zo "vriendelijk" waren

Lauw zei:
Mijn mening over Joegoslavië:
Het was een kruitvat, het is een kruitvat en het blijft een kruitvat.

Ik weet dat ik hiermee nogal wat mensen met een Joegoslavische achtergrond beledig. Dat vind ik jammer, maar de geschiedenis geeft me tot nu toe gelijk.

Als het, laten we zeggen 200 jaar, rustig blijft in Joegoslavië dan neem ik mijn woorden terug. Tenminste, als ik 227 jaar oud wordt. :D

Je kunt niemand uit Joegoslavie beledigen want Joego bestaat gelukkig niet meer :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;)

MKMMHR zei:
En was het ook niet zo dat in Nederland ten tijde van WWII hier ook liedjes werden gemaakt over de Duitsers die niet zo "vriendelijk" waren

Precies je zegt het net zelf "ten tijde van oorlog". Dat soort sterk nationalistische en oorlogs liedjes zag je ook in Bosnie en Servie tijdens oorlogsperiode maar je hoort ze daar nu al zeker 8 jaar niet meer, laat staan dat het zoals in kroatie de populairste band is. Ja ik vind dat het veel zegt over 'jullie' intelligentie niveau. Maar ja jullie hadden ook nooit echt goeie muziekanten , niet tijdens yugo en nu ook niet. Misschien dat het daaraan ligt. ;)

okay, jij je zin.
Vervang effe het woord Joegoslavië door: de landen die vroeger deel uitmaakten van het voormalig Joegoslavië. :rolleyes:
Je snapt wel wat ik wil zeggen?

@ Juggernaut: ik wel een koosnaamje van je. lekker. :D

ERNESTO M. zei:
Precies je zegt het net zelf "ten tijde van oorlog". Dat soort sterk nationalistische en oorlogs liedjes zag je ook in Bosnie en Servie tijdens oorlogsperiode maar je hoort ze daar nu al zeker 8 jaar niet meer, laat staan dat het zoals in kroatie de populairste band is. Ja ik vind dat het veel zegt over 'jullie' intelligentie niveau. Maar ja jullie hadden ook nooit echt goeie muziekanten , niet tijdens yugo en nu ook niet. Misschien dat het daaraan ligt. ;)

Nee, hier kun je precies wat je ervan weet NIKS, Ceca (vrouw van Arkan, grootste crimineel en moordenaar van Ex YU) ken je wel want daar ben je natuurlijk gek op, die is ook heel populair. Zij gaf voor een paar maanden een concert en riep daar op om alle Kroaten en Bosniers af te slachten dat heeft MP Thompson nog nooit gedaan. Thompson heeft na 1991 nooit een liedje gemaakt waar hij oproept tot haat of zoiets dergelijks.

Praat niet over niveau van intelligentie want Bosniers worden niet voor niks de Belgen van Yu genoemt.

@ MKMMHR: juist jij zou toch moeten weten wat er van komt als je een compleet volk over 1 kam scheert? :(

Het lijkt erop dat bij sommige niet nader te noemen ex-Joegoslaven op dit board de haat t.o.v. de Kroaten, Serven of Bosniërs nog heel erg diep zit. En ik weet dat ze hierin geen uitzondering zijn.
Over 200 jaar hoef ik mijn woorden niet terug te nemen. Het blijft een kruitvat. :(

1 van de liedjes van MP Thompson vertaald, maar goed dat zal dan wel weer een zeer slechte vertaling zijn of zo :

Here comes dawn, here comes day, here come Jure and Boban
- Jure calls, Boban shouts, here I am Poglavnik!
On the top of Mount Trebevic, in the camp of Francetic.
- In the camp Jure sits and speaks to his army,

Jure calls, Boban shouts, hey knight Francetic.
- Your brigade guards Lika, pearl of our country, our pride,

Here comes dawn, here comes day, here comes a brigade from Imotski.
- Hey, Ustashe my dear brothers, the Drina is deep.

We should go over the Drina and burn Serbia
When he was crossing the Drina, he was shot in a leg.

But he doesn't scream like a woman, he shouts FOR HOME READY!
- FOR HOME READY! For freedom, of Croatian, his people.

FOR HOME READY! mighty bird, Dr. Ante Pavelic!

Ante Pavelic is 1 van de grondleggers van de Ustasa. Om nog maar eens te vergelijken, als ik een liedje maak met aan het einde de woorden 'oh grote Anton Mussert' dan worden er ook aardig wat mensen boos op mij. Op die site van MP Thompson kom je ook nog een Keltisch kruis tegen, niet direct een Nazistich symbool maar wel vaak gebruikt door figuren die dat gedachtegoed nog aanhangen.

Lauw zei:
@ MKMMHR: juist jij zou toch moeten weten wat er van komt als je een compleet volk over 1 kam scheert? :(

Het lijkt erop dat bij sommige niet nader te noemen ex-Joegoslaven op dit board de haat t.o.v. de Kroaten, Serven of Bosniërs nog heel erg diep zit. En ik weet dat ze hierin geen uitzondering zijn.
Over 200 jaar hoef ik mijn woorden niet terug te nemen. Het blijft een kruitvat. :(

Toch vreemd want die gasten hier op dit forum waren zelf maar 3 tot 10 jaar oud, dus wie heeft ze die haat geleerd niet de oorlog hun omgeving.

Daar heb je 100% gelijk in.
een gedeelte haat vanwege hetgeen ze hebben meegemaakt in de oorlog, en een gedeelte haat omdat hun omgeving ook haat.
En zo kunnen haatgevoelens nog heeeeeeel lang overleven.
En daar kunnen Nederlanders over meepraten, Duitsers zijn nog steeds niet al te geliefd ondanks dat de oorlogsgeneratie zo'n beetje is uitgestorven. :rolleyes:

EricR zei:
1 van de liedjes van MP Thompson vertaald, maar goed dat zal dan wel weer een zeer slechte vertaling zijn of zo :

Here comes dawn, here comes day, here come Jure and Boban
- Jure calls, Boban shouts, here I am Poglavnik!
On the top of Mount Trebevic, in the camp of Francetic.
- In the camp Jure sits and speaks to his army,

Jure calls, Boban shouts, hey knight Francetic.
- Your brigade guards Lika, pearl of our country, our pride,

Here comes dawn, here comes day, here comes a brigade from Imotski.
- Hey, Ustashe my dear brothers, the Drina is deep.

We should go over the Drina and burn Serbia
When he was crossing the Drina, he was shot in a leg.

But he doesn't scream like a woman, he shouts FOR HOME READY!
- FOR HOME READY! For freedom, of Croatian, his people.

FOR HOME READY! mighty bird, Dr. Ante Pavelic!

Ante Pavelic is 1 van de grondleggers van de Ustasa. Om nog maar eens te vergelijken, als ik een liedje maak met aan het einde de woorden 'oh grote Anton Mussert' dan worden er ook aardig wat mensen boos op mij. Op die site van MP Thompson kom je ook nog een Keltisch kruis tegen, niet direct een Nazistich symbool maar wel vaak gebruikt door figuren die dat gedachtegoed nog aanhangen.

Laat je toch eens goed informeren, dit liedje is helemaal niet van Thompson dit liedje is al 60 jaar oud en Thompson zeker niet, en er zijn zoveel mensen in Kroatie die dit liedje hebben gezongen moet je die dan allemaal veroordelen, hoeveel Nederlanders hebben wel niet mee gezongen Deutchland, Deutchland uber alles in de tweede wereld oorlog moet je dan alle Nederlanders hierop veroordelen.

MKMMHR zei:
Nee, hier kun je precies wat je ervan weet NIKS, Ceca (vrouw van Arkan, grootste crimineel en moordenaar van Ex YU) ken je wel want daar ben je natuurlijk gek op, die is ook heel populair. Zij gaf voor een paar maanden een concert en riep daar op om alle Kroaten en Bosniers af te slachten dat heeft MP Thompson nog nooit gedaan. Thompson heeft na 1991 nooit een liedje gemaakt waar hij oproept tot haat of zoiets dergelijks.

Praat niet over niveau van intelligentie want Bosniers worden niet voor niks de Belgen van Yu genoemt.

Hahaha kom op nou zo werden we afgeschilderd in moppen (jullie bij ons ook hoor). Zeer zwak argument van je!! Ik hoef je alleen Bosnie te laten zien die verdeeld is in 3 delen (formeel 2) en je kan zien meteen zien welke zij de het beste doet. Precies: de Bosnische deel!!

En Ceca (wel een paar goeie liedjes) vind ik ook geen haar beter dan Thompson, maar ja in haar liedjes heb ik nog geen gekke dingen gehoord.

Of dat liedje nou 1000 jaar oud is of niet, MP Thompson heeft het gezongen op een concert. Niemand gaat hedentendage meer het Horst Wessellied zingen op popconcert, dus je vergelijking gaat een beetje mank.

Ante Pavelic is een zeer fout figuur, de enige liedjes die je nog over hem zou mogen zingen zijn liedjes waarin hij wordt beschimpt. Of vind jij Ante Pavelic een patriot ?

ERNESTO M. zei:
Maar ja jullie hadden ook nooit echt goeie muziekanten , niet tijdens yugo en nu ook niet. Misschien dat het daaraan ligt. ;)

Ten eerste zijn ze in Kroatie veel meer muzikaal dan in Bosnie, er zijn zelfs bewijzen van:

1. Riva met Rock you baby uit Zadar (Kroatie) wint in 1989 het eurovisie song festival.

2. Als jullie zulke goede muziekanten hebben waarom sturen jullie dan dit jaar een Kroatische groep voor Bosnie naar het eurovisie songfestival. :)

Croatian PM condemns Nazi salutes at handball
team welcome

By The Associated Press

ZAGREB - The Croatian prime minister on Thursday condemned parts of
the crowd and the singer at a public welcome-home party honoring
Croatia's newly crowned handball world champions for doing Nazi
salutes.

About 50,000 people gathered Monday in Zagreb's main square to welcome
the team home. Folk singer Marko Perkovic Thompson, who performed at
the party, shouted a slogan used by Croatia's Nazi forces during the
World War II. Dozens of fans answered with Nazi salutes. Prime
Minister Ivica Racan on Thursday said such behavior "cannot be
tolerated in Croatia."

"Such scenes ... cast a shadow on the handball team's victory and
besmear the face of Croatia," Racan said. "Croatia has long ago broke
off with its Nazi past."

Nationalists in Croatia revere Thompson, whose concerts often incite
outbursts of nationalism and racism. Some of the handball players
reportedly insisted that he sang at the party. Most Croatian media
have condemned the salutes, but an association of veterans of
Croatia's 1991 war insisted Thursday that it was a "traditional
Croatian salute." The war pitted Croat forces against rebel Serbs.

Insignia and rhetoric that remind of Croatia's Nazi past were often
seen in Croatia during the 10-year-rule of the late President Franjo
Tudjman's nationalists.

Now, three years after the pro-Western government took power,
nationalism is again rising and some analysts believe the nationalists
could return to power in elections, expected to be held by the end of
the year.

De AP is zeker ook verkeerd geinformeerd ? En de premier wist ook al niet waar hij het over had ? Waarom krijg je toch zoveel hits op google over Marco Pavelic Thompson die gelijk over facisme en Ustasa sympathieen gaan ? Is dat dan een samenzwering of zo ?

EricR zei:
Of dat liedje nou 1000 jaar oud is of niet, MP Thompson heeft het gezongen op een concert. Niemand gaat hedentendage meer het Horst Wessellied zingen op popconcert, dus je vergelijking gaat een beetje mank.

Ante Pavelic is een zeer fout figuur, de enige liedjes die je nog over hem zou mogen zingen zijn liedjes waarin hij wordt beschimpt. Of vind jij Ante Pavelic een patriot ?

Ben je ooit op een concert van Mp Thompson geweest, ik wel meerdere malen nooit dat liedje gehoord.

MKMMHR zei:
Toch vreemd want die gasten hier op dit forum waren zelf maar 3 tot 10 jaar oud, dus wie heeft ze die haat geleerd niet de oorlog hun omgeving.

fl**ker es op gast, niet lullen over dingen waar je niks vanaf weet. Waar was jij tussen 1991-1995, ik kan je vertellen dat ik wel in mijn land was en ik was niet 3 maar 8 tot 11 jaar. En ik kan je vertellen dat ik het nog steeds heel erg betreur dat ik niet 16 was en niet mee kon vechten!! Maar ach er is toch elke 50 jaar oorlog op de balkan dus dat zit goed.

En die haat hebben jullie zelf gecreerd door die massa slachtingen op burgers (want ja op battlefield waren jullie meestal kansloos) en in Mostar hebben jullie die 600 jaar oude brug opgeblazen zonder reden, een brug die symbool stond voor bosnie. Gaf ons wel motivatie dus was niet zo'n goede zet van jullie. ;)

Dat zegt niks, er zijn genoeg verslagen te vinden dat hij dat liedje heeft gezongen. En nog wat andere verderfelijke teksten waarin hij beulen van de Ustasa bezingt.

2003-nb19.jpg

Vredelievend bandje toch, ook gezellig dat ze een beeltenis van Ante Pavelic op de deur hebben staan.

MKMMHR zei:
Ten eerste zijn ze in Kroatie veel meer muzikaal dan in Bosnie, er zijn zelfs bewijzen van:

1. Riva met Rock you baby uit Zadar (Kroatie) wint in 1989 het eurovisie song festival.

2. Als jullie zulke goede muziekanten hebben waarom sturen jullie dan dit jaar een Kroatische groep voor Bosnie naar het eurovisie songfestival. :)

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: wuahahahaahahaha you stupid!!

Ja op songfestival is het niveau erg hoog en zijn de liedjes goed, als je homoseksueelbent. :D :D

Yeah right, kom op man kijk es thuis in je muziek collectie en wedden dat er meer dan 50% Bosnisch is :cool: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven