MuscleMeat

Pareltje vind het een beetje zielig

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach jah over een ding kunnen we het eens zijn: de meeste voetballers in de YU selectie kwamen uit Bosnie
nu ook bij Kroatisch team, meer dan de helft komt uit bosnie van origine

dat er nog haat is tegen over elkaar kan ik aan de ene kant best begrijpen, wie weet wat er allemaal met familie leden van hen gebeurd is. En wie ben ik om daar over te praten.

@ernesto
net wat je zegt ernesto, waar was ik(en anderen) 1991-1995. Ik zat thuis voor de tv, nieuws te kijken. En met afschuw te kijken naar beelden die ik liever niet had willen zien.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook in Kroatie geweest tussen 1991-1995 en heb ook Oluja meegemaakt (eindstrijd).
Het was niet zo een prettige periode en wat ik heb gezien en meegemaakt zal ik nooit vergeten.
Mijn haat tegen Serviers is groot en die zal altijd groot blijven!!! En als ik ooit kinderen krijg zullen ze Serviers ook haten.
Voor de oorlog had ikl Servische kennissen (van school), maar je had ze moeten horen in 1991!!! Ik heb ervan geleerd!
Serviers hebben mijn leven afgepakt, mijn dromen en bijna mijn land.

Wat Bosniers betreft; de meeste waren Bosnie uitgevlucht, de Kroaten hebben geholpen met de bevrijding van Bosnie en nu zijn zij de trotse Bosniers!!! En kosten ze op de Kroaten en Kroatie! Maar als je in de zomer op het stran in Kroatie gaat liggen zie je allemaal Bosniers om je heen!

Thompson!!!
Thompson is een geweldige man en zanger! Zijn liefde voor God, Kroatie en Kroaten is groot!
Zijn liedjes gaan dan ook alleen maar daar over!
Dus begin aub niet over Thopmson zonder dat je hem ooit hebt gehoord of gezien!
En laat zijn liedjes aub ook niet door de Serviers vertalen want dan krijg je wel een verkeerde tekst!

Ten slotte nog dit:
Kroatie is niet met de oorlog begonnen, Serviers zijn Kroatie binnengevallen en wilden van Kroatie groot Servie maken. Kroaten hebben alleen hun land verdedigd en daar is nix mis mee!
Of zouden jullie gewoon rustig blijven kijken als iemand Nederland binnen valt????
Sorry wat een stomme vraag! Ik weet het antwoord al!
Natuurlijk wel, hebben jullie in Tweede Wereld oorlog ook al gedaan, een klein groepje van Verzet uitgezonderd!

Pozdrav Dylon ( Karla)

Een vriend van mij is Kroatisch, ik heb vele verhalen gehoord, eea word bevestigd hier.

Ik kan niemand geen ongelijk geven, die haat zit in je , vooral als je oorlogs bloed hebt gezien veranderd je mentaliteit.

Om even een paar mensen te laten nadenken : hoeveel van ons haten duitsers terwijl wij toen nog niet eens leefde ? (ik mag niks zeggen, heb joodse afkomst (ben ongelovig dat wel)

Dylon zei:
Of zouden jullie gewoon rustig blijven kijken als iemand Nederland binnen valt????
Sorry wat een stomme vraag! Ik weet het antwoord al!
Natuurlijk wel, hebben jullie in Tweede Wereld oorlog ook al gedaan, een klein groepje van Verzet uitgezonderd!

Pozdrav Dylon ( Karla)

MKMMHR zei:
Praat niet over niveau van intelligentie want Bosniers worden niet voor niks de Belgen van Yu genoemt.

Wtf?? ellendige yugo's :mad: eerst daarachter liggen ambras maken, dan vluchten naar een land waar het wel goed om leven is, en dan nog is minachtend durven spreken over dat land ???
**** you :fu:

Ojee het woord Belgen is gevallen :rolleyes:

twjunk zei:
Wtf?? ellendige yugo's :mad: eerst daarachter liggen ambras maken, dan vluchten naar een land waar het wel goed om leven is, en dan nog is minachtend durven spreken over dat land ???
**** you :fu:

Ten eerste ben ik geen vluchteling, ten tweede ik heb nix zomaar gekregen. Heb overal keihard voor gewerkt.
Heb de taal geleerd, HBO opleiding afgemaakt en gelijk daarna werk gevonden.
Tijdens mijn studie heb ik altijd gewerkt, dus heb er helemaal zelf voor gezorgd dat ik nu oh zo fijn leven heb!
En als ik in Kroatie was gebleven, had ik net zo gedaan! Daar hebben we namelijk ook scholen en universiteiten!

En ik spreek helemaal niet minachtend over Nederland, ik vind alleen dat Nederlanders te weinig liefde voor Nederland hebben. Dat vind ik jammer! Vind het verschrikkelijk dat ik als een buitenlander meer recht in Nederland heb dat Nederlanders zelf!
Dus als Nederlanders niet van NL houden waarom zou ik het dan moeten doen????

En twjunk: **** you 2!!!

Of Thompson nou zingt over god, Jezus, Maria of weet ik veel wat maakt niet uit. Hij sympathiseert overduidelijk met een foute stroming uit het verleden, of is die foto met een afbeelding van Pavelic getruceerd door de Serven ? MP Thompson zal dan wel een heilige zijn, maar toch vreemd dat hij buiten Kroatie altijd in verband wordt gebracht met facistoide ideeen.

Dylon : dat is stukje nederlandse mentaliteit, grote bek hebben. Veel Nederlanders waarderen hun eigen land niet (gras is groener bij de buren, hoewel ze die ook niet moeten)

Je merkt ook aan de mentaliteit dat men nooit genoeg heeft en niet snel (lees nooit tussen aanhalingstekens) genoeg heeft.

De economie ging wat slechter, iedereen klagen, maar eigenlijk hadden we het nog goed en liepen we gewoon te zeiken omdat we/ze verwend zijn/waren

EricR zei:
Of Thompson nou zingt over god, Jezus, Maria of weet ik veel wat maakt niet uit. Hij sympathiseert overduidelijk met een foute stroming uit het verleden, of is die foto met een afbeelding van Pavelic getruceerd door de Serven ? MP Thompson zal dan wel een heilige zijn, maar toch vreemd dat hij buiten Kroatie altijd in verband wordt gebracht met facistoide ideeen.

Ja tuurlijk, zodra Serviers er achterkomen dat Thompson ergens gaat zingen stappen ze met hun lulverhalen naar de krant!!!
Ik sanp nog steeds niet dat de mensen nog niet door hebben wat Serviers zijn?
Heeft niemand dan tv gekeken in de periode van 1991-1995????

En hoe weet jij trouwens zo veel van Thompson af?

Wel eens van het woord Cetnik gehoord? Wel eens hun liedjes gehoord?
Wel een een speach van Milosevic gehoord? Wel eens een verhaal van een door Serviers verkracht kind gehoord?
Ceca de vrouw van slachter Arkan zond gewoon op Nederland 3 een paar jaar geleden, maar daar hoor je niemand over! Ooit iemand naar haar liedjes geluisterd en die dan ook vertaald? Dacht het niet!

Ga de aandacht nou niet afleiden van MP Thompson, dat soort taktieken werken bij mij niet. De discussie ging er over dat die MP Thompson symphatieen heeft voor het Ustasa regime, niet over Cetniks of de vrouw van Arkan. Die trouwens ook vrij gestoord is, zelfde kaliber als MP Thompson.

EricR zei:
Ga de aandacht nou niet afleiden van MP Thompson, dat soort taktieken werken bij mij niet. De discussie ging er over dat die MP Thompson symphatieen heeft voor het Ustasa regime, niet over Cetniks of de vrouw van Arkan. Die trouwens ook vrij gestoord is, zelfde kaliber als MP Thompson.

Wat jij wilt hoor!

Vertel me dan wat jij over Ustasa weet? En over hun regime? Wel eens hun liedjes vertaald?

Dylon zei:
Wat jij wilt hoor!

Vertel me dan wat jij over Ustasa weet? En over hun regime? Wel eens hun liedjes vertaald?

volgens mij komt het een beetje van drie kanten, serviers, bosniers, kroaten het zijn allemaal geen lieverdjes he.

een maat van mij is servier en die heeft ook hele nare dingen meegemaakt met kroaten en bosniers.

Dus om nu te zeggen dat het allemaal door de serviers is begonnen?

De Ustasha was een beweging mede opgericht door Ante Pavelic in de jaren 30, gesteund door Mussolini winnen ze aan kracht.

In 1941 komt Pavelic aan de macht nadat Duitsland een groot bombardement heeft gelanceerd op Belgrado.

In dat zelfde jaar vind de eerste slachtingen plaats in Gudovac. De aanzet voor de massa slachtingen van de Ustasha. Die daden verrichten waar zelfs de Nazi's van walgden en dat wil wat zeggen.

In 1941 wordt het besluit genomen om 1 derde van de Serven te doden, 1/3 te verbannen en 1/3 te bekeren.

In 1942 grijpen Italiaanse en Duitse troepen in om de massa slachtingen te stoppen.

Moet ik nog doorgaan of is er nu wel duidelijk wat een verderfelijke organisatie de Ustasha was ? Een gedeelte van deze kennis heb ik via internet, maar tig jaar geleden op school werd er ook al onderwezen bij de lessen over de tweede wereldoorlog wat een gestoorde acties de Ustasha uitvoerden.

EricR zei:
De Ustasha was een beweging mede opgericht door Ante Pavelic in de jaren 30, gesteund door Mussolini winnen ze aan kracht.

In 1941 komt Pavelic aan de macht nadat Duitsland een groot bombardement heeft gelanceerd op Belgrado.

In dat zelfde jaar vind de eerste slachtingen plaats in Gudovac. De aanzet voor de massa slachtingen van de Ustasha. Die daden verrichten waar zelfs de Nazi's van walgden en dat wil wat zeggen.

In 1941 wordt het besluit genomen om 1 derde van de Serven te doden, 1/3 te verbannen en 1/3 te bekeren.

In 1942 grijpen Italiaanse en Duitse troepen in om de massa slachtingen te stoppen.

Moet ik nog doorgaan of is er nu wel duidelijk wat een verderfelijke organisatie de Ustasha was ? Een gedeelte van deze kennis heb ik via internet, maar tig jaar geleden op school werd er ook al onderwezen bij de lessen over de tweede wereldoorlog wat een gestoorde acties de Ustasha uitvoerden.

En waar heb je dit gelezen?
Kijk dan ook naar de naam van de schrijver! Dit is namelijk servische versie!

Of te wel het is niet gebeurd ?

bur zei:
volgens mij komt het een beetje van drie kanten, serviers, bosniers, kroaten het zijn allemaal geen lieverdjes he.

een maat van mij is servier en die heeft ook hele nare dingen meegemaakt met kroaten en bosniers.

Dus om nu te zeggen dat het allemaal door de serviers is begonnen?

Als je je even in de geschiedenis verdiept dan zul je lezen dat Serviers in lente van 1991 Kroatie binnen zijn gevallen! Dus ze zijn begonnen met de oorlog, dat de Kroaten zich gingen verdedigen en dat daarbij Serviers vermoord zijn, dat klopt, maar dan hadden ze van ons land af moeten blijven. Als iemand jouw huis binnen valt blijf je toch ook niet rustig wachten totdat ze je huis leeg hebben gehaald, dan doe toch ook iets?
Serviers wilden van Kroatie een Groot Servie maken en hadden dit oorlog al jaren lang voorbereid. Komplete steden onder de grond aan de servische kant zijn hier bewijs van!

Servie had meer dan de helft van Kroatie in hun handen in de peroide van 1991 tot 1995. Ze zijn in 1991 Kroatie binnen gevallen en ze hebben heel veel veroverd. Kroaten konden pas 5 jaar later hun land bevrijden. Waarom? Omdat Seviers alle wapens van de Joegoslavisch leger hadden en Kraoten hadden in het begin enkel een paar jachtgeweren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven