MuscleMeat

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
in delen van nigeria wordt de sharia al toegepast,

alleen op moslims en niet op de christenen die daar wonen, die vallen gewoon onder het federale recht.... gaat er al een tijdje goed hoor....

@ Thinkalot:
Britse moslims willen sharia invoeren
zondag 19 februari 2006 11:59

Britse moslims willen dat de sharia wordt ingevoerd in delen van Groot-Brittannië waar veel islamieten wonen. Uit onderzoek van de Britse krant The Sunday Telegraph blijkt dat 40 procent van de Britse islamieten vindt dat moslims volgens hun eigen rechtssysteem zouden moeten worden berecht.

Elsevier.nl - Buitenland - Britse moslims willen sharia invoeren

thx guy's :o

@ Thinkalot:
Britse moslims willen sharia invoeren
zondag 19 februari 2006 11:59

Britse moslims willen dat de sharia wordt ingevoerd in delen van Groot-Brittannië waar veel islamieten wonen. Uit onderzoek van de Britse krant The Sunday Telegraph blijkt dat 40 procent van de Britse islamieten vindt dat moslims volgens hun eigen rechtssysteem zouden moeten worden berecht.

Elsevier.nl - Buitenland - Britse moslims willen sharia invoeren

wat een onderzoek, van de sunday telegraph; Dat kan je geen krant noemen he. Hoe werd dat onderzoek uitgeveord; Hoe werd de steekproef samengesteld,...
Elk ernstige enquete moet dit meedelen anders kan je beweren wat je wil

zo kan ik in een extreem rechts cafe binnengaan en daar een enquete doen. de resultten zullen wel heel anders zijn en niet representatief voor nederland.

wat ook zo grappig is, is dat als men zegt dat zwaardere gevangenisstraffen niet werken omdat men dat reeds in andere landen heeft geprobeerd dan zeggen velen hier: "ja maar dat wil niet zeggen dat omdat het niet in amerika werkt dat het hier niet zou werken; Maar als een onderzoek uit een ander land wel in hun kraampje past, dan wordt het wel graag geloofd en geciteerd; Dat noemen ze intellectuele oneerlijkheid.

in delen van nigeria wordt de sharia al toegepast,

alleen op moslims en niet op de christenen die daar wonen, die vallen gewoon onder het federale recht.... gaat er al een tijdje goed hoor....

??? huh , je kan toch niet in 1 land met soorten vam maatstaven meten ( 2 wetten )

marokanen in de groep 18-24 pleegden 4-5 x zoveel strafbare feiten als autochtonen volgens een onderzoek van WODC in 2005. Niet iets wat je even lachend kunt ontkennen.

In het jaarrapport integratie blijkt dus wel dat 1 op de 5 verdacht is van criminaliteit
Maatschappelijke achterstand allochtonen is hardnekkig - SCP

18% van de 18-24 jarige Marokkanen, dat is geen 1 op de 5 van de hele groep zoals XXL-tje dat voorstelde. Creatief met cijfers heet dat. Iets waar ik uit hoofde van mijn werk niet mee zou moeten aankomen, kan gelijk mijn spullen pakken.

Het is zorgwekkend in ieder geval, maar er blijkt ook uit cijfers dat tussen de groep allochtonen met een uitkering en zonder uitkering een verdubbeling plaatsvind in criminaliteit. Werk en opleiding is dus van levensbelang. Dat geldt net zo goed voor autochtonen, want ook in die groep zijn de uitkeringstrekkers twee keer zo crimineel als iemand met werk. Een werkloze uitkeringstrekkende autochtoon is gemiddeld crimineler dan een werkende allochtoon. Aanpakken die autochtonen!! :D

marokanen in de groep 18-24 pleegden 4-5 x zoveel strafbare feiten als autochtonen volgens een onderzoek van WODC in 2005. Niet iets wat je even lachend kunt ontkennen.

In het jaarrapport integratie blijkt dus wel dat 1 op de 5 verdacht is van criminaliteit
Maatschappelijke achterstand allochtonen is hardnekkig - SCP

ja maar datzelfde rapport van het wodc legt uit hoe dat komt, maar dat zeggen we er niet zo graag bij he.
het wodc zegt heel udidelijk in dat rapport dat het niks te maken heeft met origine, of religie. Het gaat om de SES.

wat een onderzoek, van de sunday telegraph; Dat kan je geen krant noemen he. Hoe werd dat onderzoek uitgeveord; Hoe werd de steekproef samengesteld,...
Elk ernstige enquete moet dit meedelen anders kan je beweren wat je wil

zo kan ik in een extreem rechts cafe binnengaan en daar een enquete doen. de resultten zullen wel heel anders zijn en niet representatief voor nederland.

Idd ! dat is vaak wat linkse journalisten ook doen .

Dat kan je geen krant noemen he, nee tuurlijk niet die toon 't tegendeel aan .

Zoals ik al zei zijn cijfers vrij makkelijk naar links en rechts te manipuleren

Nu insinueer je dat ik creatief omga met xxl zn cijfers.

Ik had het helemaal niet over xxl. Ik post een feit en daaruit blijkt dat 1 op de 5 marokanen verdacht is van criminaliteit. wat jullie er verder bij denken moeten jullie weten.

ja maar datzelfde rapport van het wodc legt uit hoe dat komt, maar dat zeggen we er niet zo graag bij he.
het wodc zegt heel udidelijk in dat rapport dat het niks te maken heeft met origine, of religie. Het gaat om de SES.

Gaan we weer , " hoe dat komt " , feit is dat 't zo is en aangepakt moet worden !!!

18% van de 18-24 jarige Marokkanen, dat is geen 1 op de 5 van de hele groep zoals XXL-tje dat voorstelde. Creatief met cijfers heet dat. Iets waar ik uit hoofde van mijn werk niet mee zou moeten aankomen, kan gelijk mijn spullen pakken.

Het is zorgwekkend in ieder geval, maar er blijkt ook uit cijfers dat tussen de groep allochtonen met een uitkering en zonder uitkering een verdubbeling plaatsvind in criminaliteit. Werk en opleiding is dus van levensbelang. Dat geldt net zo goed voor autochtonen, want ook in die groep zijn de uitkeringstrekkers twee keer zo crimineel als iemand met werk. Een werkloze uitkeringstrekkende autochtoon is gemiddeld crimineler dan een werkende allochtoon. Aanpakken die autochtonen!! :D

Maar ericr, wat je doet is nuanceren; Waar haal je het in je hoofd te geloven dat men dit hier gaat pikken?

Ik heb het helemaal niet over hoe het komt - ik zeg dat dit de feiten zijn, niet meer en niet minder.

Het is logisch dat als iemand werk heeft en een goed inkomen dat de stap naar criminaliteit groter is. Neem aan dat je dat wel begrijpt.

zo ik ga nu eerst eten.

neen , voer de enquete goed uit en leg aan de lezers uit hoe het onderzoek werd uitgevoerd zoadat het opnieuw kan nagebootst worden door andere wetenschappers; Dat heet wetenschappelijk onderzoek.

Voorbeelden graag van die 'zielige' plannen, en wie zijn 'ze' ?

Wilders is inderdaad heel duidelijk, dat geef ik je na, althans wanneer die praat over Islamieten.

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten.. maar ik denk dat ik er een stoeltje bij pak anders wordt ik een beetje moe van het wachten (blijf een buitenlander hé..) en krijg ik last van spataderen...

Wilders is heel erg duidelijk ja.. behalve als het op aankomt om zijn gedachten wat concrete vormen te geven.. dan wordt het wat moelijker.. maargoed... een kinderhandje is gauw gevuld zeg ik dan maar altijd.

"argumenten" als "zielige plannen" en "ze" duidden duidelijk op een ernstig gebrek aan argumenten.

zo jkijk eens waar de enquete werd uitgevoerd:

"
The results of the poll, conducted for the Sunday Telegraph, came as thousands of Muslims staged a fresh protest in London yesterday against the publication of cartoons of Mohammed. In Libya, at least 10 people died in protests linked to the caricatures"

tijdens zo'n protestmars krijg je al een groep mensen die al iets "radicaler " zijn , en tevens raken de gemoederen ook verhit; als dan zo'n blanee onderzoeker even een vraag komt stellen waaruit duidelijk zijn mening blijkt of wat zijn doel is, dan krijg je natuurlijk dergelijke cijfers.

en ware schande om ziets te publiceren.

en te citeren ook trouwens!

Nu ben ik geen voorstander van alleen percentages dus geef ik ook nog even de absolute getallen. Dit om duidelijk te maken dat er qua beleving ergens toch iets niet klopt. Het is zorgwekkend dat bepaalde groepen allochtonen crimineler zijn dan autochtonen, maar het blijft nog steeds zo dat de autochtonen als groep meer misdrijven plegen. De groep is groter, dus zorgen ze ook voor meer overlast.

De cijfers dus :

Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2002 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% (tegen 0,3% van de autochtone vrouwen). In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).​

Als we dan kijken naar absolute cijfers in het totaal :​

163.476 verdachten
102.114 autochtoon
61.262 allochtoon​

Daarbij is het zo dat veel allochtonen gecontreerd wonen bij elkaar in de grote steden. De meeste misdrijven vind plaats in de eigen wijk en dus in principe heeft de allochtoon meer last van criminaliteit door allochtonen dan autochtonen daar last van hebben. Ik ontken daarmee niet dat er in grote steden ook genoeg probleemplekken zijn waar autochtonen zich niet meer veilig voelen, maar in perspectief gezien durf ik te stellen dat grotendeels de meeste steden gewoon erg veilig zijn.​

We hebben het nog niet over een onhoudbare situatie, echter de media en bepaalde figuren maken er dat wel van.

zo jkijk eens waar de enquete werd uitgevoerd:

"
The results of the poll, conducted for the Sunday Telegraph, came as thousands of Muslims staged a fresh protest in London yesterday against the publication of cartoons of Mohammed. In Libya, at least 10 people died in protests linked to the caricatures"

tijdens zo'n protestmars krijg je al een groep mensen die al iets "radicaler " zijn , en tevens raken de gemoederen ook verhit; als dan zo'n blanee onderzoeker even een vraag komt stellen waaruit duidelijk zijn mening blijkt of wat zijn doel is, dan krijg je natuurlijk dergelijke cijfers.

en ware schande om ziets te publiceren.

en te citeren ook trouwens!

Het gaat erom dat jij denkt dat er maar 20 moslims in Nederland zouden zijn die de sharia zouden willen invoeren in ons mooie landje.. Dat onderzoek mag dan wel door een 'sensatiekrant' zijn gepubliceerd, feit blijft dat het aantal van 20 moslims veel en veel te laag is, een ware schande dat je in een topic zoiets zegt zonder onderbouwing..

Het gaat erom dat jij denkt dat er maar 20 moslims in Nederland zouden zijn die de sharia zouden willen invoeren in ons mooie landje.. Dat onderzoek mag dan wel door een 'sensatiekrant' zijn gepubliceerd, feit blijft dat het aantal van 20 moslims veel en veel te laag is, een ware schande dat je in een topic zoiets zegt zonder onderbouwing..

Jij gaat me de les spellen over onderbouwing?
Je ontkracht mijn cijfer van 20 door een enquete naar voren te brengen die langs alle kanten rammelt. De wereld op zijn kop noem ik dat.

tevens, 20 was bedoeld als beeldend voorbeeld, om aan te tonen dat die groep belachelijk laag is in vergelijking met de groep die tegen de invoeirng zou zijn.

Als jij zo sterk gelooft dat heel veel moslims in nederland voor de invoering van de sharia zijn, toon me dat dan meer eens aan; En dit via een onderzoek die het vermelden waard is he. een onderzoek die het aandurft uit te leggen hoe de enquete werd verricht, bij wie, waar populatie, representativiteit,..., je weet wel, zo'n wetenschappelijke enquete!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven