XXL Nutrition

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
verdacht ja,

in Turkijke is elke koerd verdacht!

We zijn hier in Nederland overigens :)
Maar dan zal ik de cijfers van veroordeelden erbij pakken. Ze zijn uit 2000 dus wat gedateerd maar ik denk niet dat er in de korte periode achter ons veel is veranderd.

In 2000 werden er in Nederland 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9 en Turken2,7 en Antillianen 9,4 en Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!

Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.

Als we de cijfers voor deze omissie – overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend – corrigeren, krijgen we het volgende beeld:

Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Op zich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen. Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 12 Turken7 Antillianen 23, Surinamers 14 en de overige allochtonen 5 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.

18% van de 18-24 jarige Marokkanen, dat is geen 1 op de 5 van de hele groep zoals XXL-tje dat voorstelde. Creatief met cijfers heet dat. Iets waar ik uit hoofde van mijn werk niet mee zou moeten aankomen, kan gelijk mijn spullen pakken.

Het is zorgwekkend in ieder geval, maar er blijkt ook uit cijfers dat tussen de groep allochtonen met een uitkering en zonder uitkering een verdubbeling plaatsvind in criminaliteit. Werk en opleiding is dus van levensbelang. Dat geldt net zo goed voor autochtonen, want ook in die groep zijn de uitkeringstrekkers twee keer zo crimineel als iemand met werk. Een werkloze uitkeringstrekkende autochtoon is gemiddeld crimineler dan een werkende allochtoon. Aanpakken die autochtonen!! :D

Precies autochtonen en allochtonen op dezelfde manier aanpakken, zorgwekkende ontwikkeling is dus het feit dat 1,2 miljoen of iets meer allochtonen in Nederland verantwoordelijk zijn voor 57 % van de criminaliteit (dossiers met bekende daders) in Nederland.
Hier kunnen we natuurlijk niet onze ogen voor blijven sluiten en dit vergt passende maatregelen waar Wilders in iedergeval over na heeft gedacht;) .

Verder kun je natuurlijk de discussie voeren m.b.t. de uitvoering maar als je
goede politiek bedrijft blijf je luisteren naar de ander, links of rechts dat maakt dan niets uit.

Shutterspeed heb je ook een onafhankelijk bron die deze cijfers kan bevestigen? Want de site Heemland kan ik toch niet echt serieus nemen, die ramt wat neer zonder zelf neer te zetten hoe ze aan de cijfers komen.

HEEMLAND 21 - CRIMINALITEIT ONDER ALLOCHTONEN

Heemland denkt zo over Nederland :

Het is de politiek maatschappelijke overtuiging van de redactie dat elk land een eigen tehuis, een eigen heem, dient te bieden aan zijn inheemse bevolking, ook in het oude werelddeel Europa. Zo vindt zij dat Nederland er in de eerste plaats is voor de eigen Nederlanders, dat Nederland ons heemland is en niet zomaar een woonland voor verschillende volken en groepen, die hier neer willen strijken

Ik vind het ongelooflijk hoe men met cijfers blijft afkomen om aan te duiden dat allochtonenn crimineler zijn.
NIEMAND ONTKENT DAT (alhoewel ik wel jouw laatste cijfers in twijfel trek gezien de bron!)

Je moet echter naar de reden kijken om de juiste remedie toe te kunnen passen.
en de reden is niet hun religieuze achtergrond, noch hun origine, maar hun sociaal economische status. En die is procentueel vaker slechter dan de gemiddelde Nederlander.

Ik vind het ongelooflijk dat er cijfers worden gebruikt die geplukt zijn van een site van extreem rechtsen figuren. Een site waar bronvermelding in ieder geval niet bestaat.

Dus door die opvatting twijfel jij aan de juistheid van die cijfers?
Tja nou zal nog eens kijken of ik iets kan vinden.

ps: gezien het aantal verdachten vind ik die cijfers niet ongeloofwaardig hoor.

Ik twijfel aan alle cijfers waar geen bronvermelding bij staat. Het is mijn beroep om cijfers aan te dragen die ook te onderbouwen zijn, dus tja ik sta nogal skeptisch tegenover een artikel dat geschreven is door iemand die overduidelijk extreme denkbeelden heeft.

Meer crimineel gedrag

Tot slot: allochtone jongeren vertonen relatief vaak crimineel gedrag. In de leeftijdsgroep van 18 tot 25 jaar wordt bijna 8 procent verdacht van criminaliteit. Ter vergelijking: voor autochtone jongeren is dat de helft. Marokkaanse en Antilliaanse jongeren scoren in bepaalde leeftijdscategorieën het hoogst, respectievelijk ruim 18 en ruim 13 procent. In de gevangenissen zitten veel niet-westerse allochtonen: het gaat om ruim eenderde van alle gedetineerden. Het Jaarrapport Integratie 2005 stelt dan ook vast dat allochtone jongeren ‘een extra kwetsbare groep’ vormen. Saillant detail: jongeren die in aanraking komen met de politie hebben in 50 procent van de gevallen geen diploma.

bron: FORUM: werkplan 2006

In diverse onderzoeken wordt de aanwezigheid (aantal) van allochtonen gezien als een negatieve indicator. Bijvoorbeeld: hoog aantal allochtonen is slecht voor de leefbaarheid, of de Rotterdamse veiligheidsindex, waarin wijken onveiliger en onleefbaarder worden, na mate het aantal allochtonen stijgt. De maatlat naar de arbeidsmarkt waar je kansen op de arbeidsmarkt afneemt als je allochtoon bent.Verder zijn allochtonen oververtegenwoordigd in de gevangenissen, in de criminaliteit, in de bijstand, in de WAO, jongeren die voor overlast zorgen, school uitval, geweld en zedendelicten etc. De meest recente en uiterst gevaarlijke stigma die de overheid (in het bijzonder door het college in Rotterdam ) er aan toe heeft gevoegd, is die van potentiële terroristische religieuze fundamentalist. Zonder enige nuance worden hele bevolkingsgroepen hierop aangesproken. Gezien deze eenzijdige en uiterst negatieve beeld, die er over allochtonen in de loop der jaren is gecreëerd. Is het niet verwonderlijk dat zelfs, de meest ruimdenkend autochtoon, liever geen contacten heeft met allochtonen. Het gevolg hiervan is over en weer angst, verwijten en uiteindelijk vermijdingsgedrag.

bron: acceptatiebeleid naast integratiebeleid is noodzakelijk - PvdA Rotterdam Forum

Even los gezien van de oorzaken kloppen die cijfers dus wel.
Maar ik ben het idd eens met het feit dat er een xenofobie is opgeworpen de laaste jaren, die de integratie geen goed hebben gedaan.

ik heb reeds meerdere malen uitgelegd hoe het komt dat er meer verdachten en veroordeelden zijn.

maar negeer dat maar en kom maar weer af met cijfers over hoe crimineel ze wel niet zijn.

ho even! dat begrijp ik ook wel (zie mijn vorige post), maar erik twijfelde aan de bron van mijn eerste cijfers vandaar dat ik daar nog even naar gezocht heb.

Ik twijfel aan alle cijfers waar geen bronvermelding bij staat. Het is mijn beroep om cijfers aan te dragen die ook te onderbouwen zijn, dus tja ik sta nogal skeptisch tegenover een artikel dat geschreven is door iemand die overduidelijk extreme denkbeelden heeft.

http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037702376/Jaarrapport_Integratie_2005.pdf

p 157 lijkt me vrij betrouwbaar

Het aandeel van niet-westerse immigranten in de totale populatie in detentie is zeer hoog (35% in 2004). De Antilliaanse jongeren hebben met 12% daarvan het grootste aandeel; zij worden gevolgd door de Marokkanen en de Surinamers.

Jouw nieuwe cijfers kloppen wel, de cijfers van Heemland van geen kant. Jouw nieuwe cijfers komen overeen met cijfers ik die al postte, maar geven wel een ander beeld dan Heemland wil doen geloven.

1 punt gaat Heemland al de fout in. In 2000 waren er 118.400 vonnissen, geen 200.495.

CBS StatLine

Ik zie even niet zo snel over welk jaar men bij Heemsland bedoelt.

bron: FORUM: werkplan 2006

bron: acceptatiebeleid naast integratiebeleid is noodzakelijk - PvdA Rotterdam Forum

Even los gezien van de oorzaken kloppen die cijfers dus wel.
Maar ik ben het idd eens met het feit dat er een xenofobie is opgeworpen de laaste jaren, die de integratie geen goed hebben gedaan.

Wow erg duidelijk dit;)
Deze cijfers sluiten aan bij het geen ik elders heb gezien n.a.v. onderzoeken
naar dader dossiers.

Links en rechts moeten zich dus eens flink gaan beraden wat te doen.
Verschuilen dat bepaalde cijfers niet klopen, betrouwbaar zijn etc. etc. is dus je kop in het zand steken. Passende maatregelen kunnen dus alleen maar goed zijn voor ons leef milieu en niet onbelangrijk de portemonee..:cool: .

Ik vind het ongelooflijk dat er cijfers worden gebruikt die geplukt zijn van een site van extreem rechtsen figuren. Een site waar bronvermelding in ieder geval niet bestaat.

ad hominem.
A beweert B
er is iets mis met A dus klopt B niet.

Ook als iemand rechts is KAN die wel gelijk hebben natuurlijk.

goed we weten nu wat de cijfers wel zijn dus laten we stoppen daar over te discussieren.

wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen

Alsdus Heemland

In de gevangenissen zitten veel niet-westerse allochtonen: het gaat om ruim eenderde van alle gedetineerden

Aldus forum.nl

Wat is het nou? Want het aantal Westerse allochtonen in de gevangenis is vrij klein. Denk dat bij Heemland inhoudt dat eerlijk alles delen betekent dat je 1/3 krijgt. Dat is voor hun al de helft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven