Fitness Seller

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
:rolleyes:

1 op 20? waar haal je dat vandaag, ga je nou ook al cijfers verzinnen?

en 1 op 5 is gewoon veel. en 1 op 2 die democratie afkeuren is veel. en staan 2.5x zo vaak in de ww als westerse.

Toen ook met die bouw vie moskee in Rotterdam, ze kregen 50% vergoed van de de overheid (weggegooid geld). Was enorm groot, en toen wilde ze een toren hebben van 170meter ofzo. En dan kregen ze niet omdat de maximale hoogte was 35meter (weet niet zeker) wat de grootste kerk was in rotterdam, en niks mocht langer zijn. Hebben ze bij het EU-parlement Rotterdam aangeglaagd vanwege discriminatie :rolleyes: lachwekkend volk dat

en weer haalt men de cijfers door elkaar om zijn opinie of vooroordeel te verstevigen. ER IS EEN ONDERSCHEID TUSSEN CRIMINEEL ZIJN EN ALS VERDACHTE GEREGISTREERD STAAN;

Jaja, ericr, het is een verloren zaak om sommige individuen duidelijk te maken waar ze zich vergissen.

En weet je wat je daarmee zegt? Dat het niet gaat om veelplegers maar om lossstaande criminele acties van veel plegers. Niet echt kansrijk dat zijn aanname klopt.

Laat de bron maar zien dat 1 op de 5 allochtonen ook echt geregistreerd staat als verdachte? Dat gaat namelijk om misdrijven en bijvoorbeeld niet om een verkeersovertreding. Als ik Wilders mag geloven komen er ieder jaar grote groepen criminele allochtonen bij en als ik die trend mag geloven zitten we over 5 jaar op 30% verdachte allochtonen.

Laat die cijfers dan maar zien, i.p.v. dat je Wilders napraat. Het klinkt als lucht.
Ik weet niet waar hij zijn cijfers vandaan haalt, maar hij zegt constant dat dit harde feiten zijn, en niemand die ook maar in 1 debat zijn mond daar over open heeft gedaan. Lijkt me dat politiek Nederland meteen op zoiets duikt als Wilders dat zegt. De kans dat hij liegt is dus kleiner als de kans dat jij niet goed bent geinformeert.

Je kan mij niet vertellen dat hij heel Nederland voorliegt zonder daar ook maar op aangesproken te worden.

@Thinkalot, doe niet zo populair man. Als wat zeg over feitelijkheden uit de politiek is het kansloos om dit te betwisten zonder zelf een goed onderbouwd(liefs met bron)verhaal

Thinkalot, daar gaat het mij niet eens om. Die cijfers over 1 op de 5 als verdacht geregistreerd staan zijn namelijk ook onzinnig. Ik ga niet eens twisten over de semantiek wat verdacht is of crimineel.

1 op de 5 van de allochtonen staat geregistreerd is de stelling. Toon mij de cijfers dan maar zeg ik tegen degenen die zoiets roepen. Of laat zien wanneer Wilders dit heeft gezegd.

Thinkalot, daar gaat het mij niet eens om. Die cijfers over 1 op de 5 als verdacht geregistreerd staan zijn namelijk ook onzinnig. Ik ga niet eens twisten over de semantiek wat verdacht is of crimineel.

1 op de 5 van de allochtonen staat geregistreerd is de stelling. Toon mij de cijfers dan maar zeg ik tegen degenen die zoiets roepen. Of laat zien wanneer Wilders dit heeft gezegd.

Laatste lijsttrekkersdebat heeft hij het nog enkele malen gezegd.

Waarschijnlijk dat 1 op de 5 jongeren tussen de 18-24 geregistreerd staat als verdachte. Wat dan ook nog niet eens gaat om alle allochtonen maar om de groepen Antillianen en Marokkanen.

Serieus, dit is zinloos zonder enig bewijs. Zomaar iets roepen en dan zaken uit verband halen is geen discussie waard.

hmm dit kan ik tot nog toe vinden "uit de laatste integratiekaart van het CBS blijkt dat maar liefst een op de vijf jongere Marokkanen bij de politie geregistreerd staat als verachte. Eén op de vijf! En van die groep is 63% veelpleger, de zogenaamde recidivisten"

bron

Zat ik er met allochtonen blijkbaar toch naast, het moest Marrokanen zijn. Alsnog zijn de cijfers niet mis.

ik ga morgen nog wel even zoeken, ik ga nu [imdb]The Departed[/imdb] kijken!

Tja en die cijfers waren al voorbij gekomen en zijn dus niet '1 op de 5 allochtonen'. Damm, hoe vaak moet deze onzin nog worden besproken?

Jongere Marokkanen zijn niet eens de hele groep. Nogal een stap lijkt me om van 20% van de allochtonen te gaan naar een subgroep binnen een bevolkingsgroep die deel uit maakt van de hoofdgroep allochtonen. Waarbij dan 20% van die subgroep dus klaarblijkelijk crimineel is.

Moet ik nog uitzoeken hoe groot die groep is t.o.v. de 20% van de eerder genoemde gehele groep allochtonen?

hmm dit kan ik tot nog toe vinden "uit de laatste integratiekaart van het CBS blijkt dat maar liefst een op de vijf jongere Marokkanen bij de politie geregistreerd staat als verachte. Eén op de vijf! En van die groep is 63% veelpleger, de zogenaamde recidivisten"

bron

Zat ik er met allochtonen blijkbaar toch naast, het moest Marrokanen zijn. Alsnog zijn de cijfers niet mis.

ik ga morgen nog wel even zoeken, ik ga nu [imdb]The Departed[/imdb] kijken!

verdachten zijn geen criminlen. je gooit de verschilende cijfers door elkaar.
doe me en plezier en lees de volgende post van me eens goed door. en chech de link waar ik naar verwijs.

http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037702376/Jaarrapport_Integratie_2005.pdf

------------------------
9 Jongeren en criminaliteit
Annette van Rijn (wodc), Frits Huls (cbs), Aslan Zorlu (wodc)
9.1 Oververtegenwoordiging in criminaliteitscijfers
Oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteitscijfers is al enkele jaren een punt van zorg voor de overheid. Diverse studies wijzen op deze oververtegenwoordiging
in het strafrechtelijk systeem, zoals het recentelijk verschenen wodc-cahier Verdacht van criminaliteit. Allochtonen en autochtonen nader bekeken (Blom et al. 2005). In de Jaarnota Integratiebeleid 2004 (tk 2004/2005b) constateert het kabinet dat een overmatige betrokkenheid van minderheden bij criminaliteit kan worden gezien als een uitdrukking van geringe binding met de samenleving en daarmee als een uitdrukking van gebrekkige (sociaal-culturele) integratie.1 Een grote afstand tussen bevolkingsgroepen zou immers gemakkelijk kunnen leiden tot een overtreding van de heersende normen (Dominguez Martinez et al. 2002). Ook kan oververtegenwoordiging
van allochtonen in criminaliteitscijfers een indicatie zijn van een achterblijvende
sociaal-economische integratie (Kromhout en van San 2003).
In dit hoofdstuk gaan we in op de vertegenwoordiging van allochtone jongeren in de strafrechtsketen2. Preventie van criminalisering en marginalisering van deze jongeren
is een gewichtig speerpunt van het huidige integratiebeleid (tk 2004/2005c). Voor een effectieve bestrijding van de jeugdcriminaliteit is inzicht in de omvang van de problematiek essentieel. In de volgende paragrafen geven we een overzicht van de belangrijkste recente ontwikkelingen in het aandeel jeugdige allochtonen in de verdachten-, veroordeelden-, gevangenis- en recidivestatistieken. Tot nu toe kon uitsluitend inzicht in de vertegenwoordiging van de eerste generatie van allochtonen worden gegeven (zie bv. Scholten 2004). Dit jaar is het voor het eerst mogelijk ook het aandeel bij de politie bekende verdachten van de tweede generatie in beeld te brengen
(Blom et al. 2005). Helaas kan het aandeel allochtonen van de tweede generatie in de registraties van veroordeelden en gedetineerden nog niet worden ingeschat.
Aangezien de gegevens in dit hoofdstuk op de registraties van politie en justitie gebaseerd zijn, bestaat de mogelijkheid dat het geschetste beeld niet volledig is. Het is immers denkbaar dat de pakkans van daders uit diverse etnische groepen verschilt. De pakkans is waarschijnlijk ook gerelateerd aan prioriteiten bij de opsporing en vervolging. Self-reportonderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum
(wodc) waarvan de eerste resultaten in het voorjaar van 2006 worden verwacht, kan het hier geschetste beeld wellicht aanvullen.
Jongeren en criminaliteit 149
9.2 Allochtone en autochtone verdachten
Deze paragraaf geeft een beschrijving van de door de politie geregistreerde verdachten
van misdrijven naar etnische groep. Hierin zijn de eerste en de tweede generatie van elkaar onderscheiden. Wie zijn deze verdachten en van welke misdrijven worden ze verdacht? Ook gaan we in op de vraag of er sprake is van een criminele carrière.
Antilliaanse en Marokkaanse jongeren vaker verdacht
Allochtone jongeren staan vaker als verdachte geregistreerd bij de politie dan autochtone
jongeren
. Van de meisjes in de leeftijd van 12-17 jaar komt 1,2% respectievelijk 0,5% voor in de verdachtenregistratie; bij de jongens is dit 4,9% respectievelijk 2,0% (tabel 9.1). De verhouding bij de 18-24- jarige meisjes is gelijk aan die in de jongere leeftijdscategorie; van de allochtone jongens is 7,5% verdacht van criminaliteit tegen 3,8% van de autochtone leeftijdgenoten.De cijfers bevestigen het algemene beeld van jeugdcriminaliteit bij Antillianen en Marokkanen. Van de Marokkanen is zowel de eerste als de tweede generatie veel vaker verdacht van een misdrijf dan de autochtonen en de meeste andere etnische groepen. Bij de Antillianen gaat het voornamelijk om jongeren van de eerste generatie. De voormalig Joegoslaven van 12-17 jaar van wie beide ouders in het buitenland geboren
zijn, en de Turkse jongeren van 18-24 jaar van wie een ouder in het buitenland geboren is, vallen op in de cijfers over de tweede generatie. Beide groepen worden relatief vaak verdacht (bijlage B9.1)

...

Voor vernieling en verstoring van de openbare orde worden autochtone verdachten, met name de 12-17-jarigen, vaker geverbaliseerd dan de totale groep niet-westers allochtone jongeren.

...
Omdat in het onderzoek van Blom et al. (2005) opviel dat de kans op registratie als verdachte voor kinderen van twee buitenlandse ouders groter is dan voor kinderen met een in Nederland geboren ouder, hebben we in tabel 9.2 de tweede generatie gesplitst op grond van het geboorteland van de ouders.
...
Kans op verdacht zijn van een misdrijf
Kromhout en Van San (2003) stellen dat individueel probleemgedrag bepaald wordt door een combinatie van en wisselwerking tussen risico- en protectieve factoren. Onder de risicofactoren rekenen zij, behalve een sociaal-economische achterstand, een aantal voor (sommige) allochtone groepen specifieke risicofactoren. Daaronder vallen bijvoorbeeld een vluchtgeschiedenis, cultuurverschillen tussen gezin en buitenwereld
en een problematische situatie – zoals een oorlog of een economische chaos – in het land van herkomst. I

Het type huishouden, diplomabezit, uitkeringsafhankelijkheid, en percentage niet-westerse allochtonen in de woonwijk verklaren voor een aanzienlijk deel de verschillen tussen allochtonen en autochtonen in de mate waarin zij als verdachte geregistreerd staan bij de politie.
De kans dat een jongere zonder schooldiploma verdacht wordt van het plegen van een misdrijf, is – ook na correctie voor de overige achtergrondkenmerken – bijna 2,5 keer zo groot als de kans dat een jongere die wel een diploma behaalde, verdacht wordt. Jongeren die geen diploma bezitten, komen eveneens 2,5 keer zo vaak voor in de verdachtenregistraties vanwege een geweldsmisdrijf als jongeren die wel een diploma behaalden. Naast etnische groep, leeftijd en geslacht verklaart diplomabezit de kans op registratie als verdachte méér dan alle overige hier onderzochte
achtergrondkenmerken bij elkaar.
Bij de tweede generatie van Marokkanen (18-24 jaar) van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, is dit het duidelijkst. Zij hebben een bijna vier keer grotere kans om verdacht te zijn dan autochtonen, rekening houdend met andere achtergrondkenmerken als coïtuse, leeftijd en diplomabezit.
...
De omvang van de categorieën jeugdigen en jongeren binnen de grote etnische groepen nam in de onderzochte periode inderdaad af.
Jongeren en criminaliteit 155
Onder de nieuwe groepen treffen we de meeste daders aan onder jongeren uit (voormalig)
Joegoslavië en uit Somalië. Het aantal jongeren nam in de meeste nieuwe migrantenpopulaties toe. De stijging van het aantal Iraakse en Afghaanse jongeren kan wellicht de toename van het aantal onder deze jongeren verklaren.

...
Bij de rechterlijke afdoeningen zijn de verhoudingen tussen de groepen tamelijk constant. Naar verhouding doet de rechter weinig zaken van Marokkanen, Surinamers
en Antillianen af met een boete of taakstraf; in deze groepen komt vaker vrijheidsbeneming voor.

...
SAMENVATTING:
De meeste allochtone groepen worden vaker van criminaliteit verdacht dan autochtonen. Binnen de etnische groepen kunnen er op dit vlak grote verschillen zijn tussen de eerste en de tweede generatie.
Allochtone jongeren vormen, mede als gevolg van een vaak slechte sociaal-economische
positie, een extra kwetsbare groep.

Bij het vervolgings- en berechtingstraject komt naar voren dat de Marokkaanse en Antilliaanse jongens van de eerste generatie zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. (eigen noot: dit wil zeggen dat ze sneller vervolgd zullen worden en berecht dan de autochtone, gevolg = oververtegenwoordiging in de cijfers!------------------------------------

ZO! LAAT HET NU VOOR EENS EN ALTIJD GEDAAN ZIJN: wie dit leest weet hoe de cijfers tot stand komen en zal dus inzien dat de oververtegenwoordiging niks te maken heeft met religie of met het Marokkaan zijn.

Laatst bewerkt:
het moge ondertussen wel duidelijk zijn dat Geertje meer tijd spendeert aan het vormgeven van z'n kapsel dan aan z'n statements. :D

Tja en die cijfers waren al voorbij gekomen en zijn dus niet '1 op de 5 allochtonen'. Damm, hoe vaak moet deze onzin nog worden besproken?

Jongere Marokkanen zijn niet eens de hele groep. Nogal een stap lijkt me om van 20% van de allochtonen te gaan naar een subgroep binnen een bevolkingsgroep die deel uit maakt van de hoofdgroep allochtonen. Waarbij dan 20% van die subgroep dus klaarblijkelijk crimineel is.

Moet ik nog uitzoeken hoe groot die groep is t.o.v. de 20% van de eerder genoemde gehele groep allochtonen?
Van mij moet je helemaal niets. Heb net gezegd dat ik fout zat, met het woord allochtoon dus wat wil je nog meer?
verdachten zijn geen criminlen. je gooit de verschilende cijfers door elkaar.
doe me en plezier en lees de volgende post van me eens goed door. en chech de link waar ik naar verwijs.
Ik zeg steeds verdachten, dus ik weet niet waar je naar toe wil.

1 op 20? 1 op de 5 allochtonen staat geregistreerd als verdachte bij de politie lieverd, niet 1 op 20.
lees post 371

jij reageerde op dit:

"Origineel gepost door thinkalot
Als de cijfers zeggen dat 1 op 20 alochtonen crimineel is dan is dat niet " het gros" of de "meerderheid.

Als jij dat goed onderbouwd noemt , tja, dan zegt dat meer over jouw niveau dan van diegene die je tegenspreekt."

----------------

zie je nu je fout?
ik zei 1 op 20 is crimineel en jij wil dit counteren door te zeggen: " op 20? 1 op de 5 allochtonen staat geregistreerd als verdachte bij de politie lieverd, niet 1 op 20".

je verwart het dus.

Dat wil zeggen dat slechts 1 op d 4 ook daadwerkelijk een crimineel is? Dat kan, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Dat wil zeggen dat slechts 1 op d 4 ook daadwerkelijk een crimineel is? Dat kan, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.

maar hoe kom jij toch aan die conclusies man? ik zei: 1 op 20 is crimineel en jij zei: neen, is niet waar, 1 op 5 is verdachte.

Je vergelijkt dus appels met peren.

hoe jij dan aan je conclusie komt uit je laatste post is mij een raadsel.

maar hoe kom jij toch aan die conclusies man? ik zei: 1 op 20 is crimineel en jij zei: neen, is niet waar, 1 op 5 is verdachte.

Je vergelijkt dus appels met peren.

hoe jij dan aan je conclusie komt uit je laatste post is mij een raadsel.
Dit heb je een aantal posts terug nog gevraagd en ik ga niet steeds de zelfde vragen beantwoorden.

Dit heb je een aantal posts terug nog gevraagd en ik ga niet steeds de zelfde vragen beantwoorden.

Je bent de meest oneerlijke debater op dit forum op dit moment.

Je haat cijfers aan, je wordt er op gewezen dan je de cijfers van verdachten verwart met cijfers van criminelen en dan vrag je op wel onderzoek ik me baseer; Ik geeft je de link en het onderozek en paste de conclusies van dit onderzoek. En je negeert compleet alle antwoorden en herkauwr gewoon dezelfde onzin;

Hoe kom jij in godsnaam aan je laatste conclusie?

1 op 20? 1 op de 5 allochtonen staat geregistreerd als verdachte bij de politie lieverd, niet 1 op 20.

dat is niet juist. He tis niet 1 op 20; het cijfer van 1 op 20 slaat op criminelen, en jouw cijfer op verdachten.

Je vroeg de link, ik heb het je gegeven en de conclusies in het vet gezet en toch weiger je deze argumenten te aanvaarden.

hoe kom jij in godsnaam nu aan die 1 op 4?

thinkalot, probeer nou alsjeblieft eens dat soort texten samen te vatten en verwijs naar de bron.

dit is gewoon strontirritant om te lezen.

De bron? De bron? De bron?

Het wordt nu wel echt godsgeklaagd hier. Thinkalot en ik plaatsen constant bronnen. Ok ik wat meer dan Thinkalot, maar dan nog. Thinkalot plaatst gegevens waarvan de bronnen tig keer zijn gegeven. Als tegenhanger worden daar constant dezelfde onzinnige uitspraken tegenover gezet.

Schei toch uit met je bronnen.

De bron? De bron? De bron?

Het wordt nu wel echt godsgeklaagd hier. Thinkalot en ik plaatsen constant bronnen. Ok ik wat meer dan Thinkalot, maar dan nog. Thinkalot plaatst gegevens waarvan de bronnen tig keer zijn gegeven. Als tegenhanger worden daar constant dezelfde onzinnige uitspraken tegenover gezet.

Schei toch uit met je bronnen.
Bronnen? welke?

Ik zeg 1 op de 5 staan verdacht bij de politie en het gros daarvan is veelpleger. Jij/jullie zeggen "1 op de 5 crimineel" terwijl ik dat niet zeg.

Ik zeg gewoon dat marokkanen bekend staan om hn gedrag, dit is bij andere allochtonen niet zo. Het is niet voor niets dat je meer k*t-marokkaan hoort ipv gewoon marokkaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven