XXL Nutrition

Partijprogramma PVV

Maar goed ik snap wel dat men die relatief kleine broeihaarden van criminaliteit keihard wil aanpakken en onder het vergrootglas neemt in het programma. Zoiets verspreid zich als een olievlek en op een gegeven moment is het erg moeilijk om nog te bestrijden.

Zie niet in waarom het zou moeten verspreiden als een olievlek. Grote steden hebben wereldwijd last van dit soort problematiek en alleen in de meest instabiele landen verspreiden de problemen zich echt. In Sao Paulo of een Rio worden de betere wijken ook amper geraakt door de problemen in de favela's.

Het programma van de PVV is zo onevenwichtig als de pest en ik wacht op het moment dat Gidi de radicaal zijn Israelische paspoort inlevert.

Wanneer er zich bende's gaan vormen dan kan dat leiden tot hele wijken die worden overgenomen, dit bestaat gewoon in de VS en in Brussel zien we dat ook al. Politie en politiek kunnen daar nog zeer weinig aan doen (buiten dweilen met de kraan open). Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Wanneer er zich bende's gaan vormen dan kan dat leiden tot hele wijken die worden overgenomen, dit bestaat gewoon in de VS en in Brussel zien we dat ook al. Politie en politiek kunnen daar nog zeer weinig aan doen (buiten dweilen met de kraan open). Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dat zou inderdaad kunnen maar dat blijft toch vaak binnen de wijken die al slecht zijn. Bendes kennen we hier ook natuurlijk, die komen zelfs voor in docu's zo nu en dan.

De PVV doet alsof er niks aan de problematiek wordt gedaan en burgemeesters alleen thee drinken met de daders. Maar zo zwart/wit is het natuurlijk niet. Lang niet overal is sprake van een zachte aanpak maar er wordt inderdaad niet met scherp geschoten op raddraaiers. Gelukkig niet, dat is juist de manier om een probleem nog verder te laten escaleren.

De PVV doet alsof er niks aan de problematiek wordt gedaan en burgemeesters alleen thee drinken met de daders. Maar zo zwart/wit is het natuurlijk niet. Lang niet overal is sprake van een zachte aanpak maar er wordt inderdaad niet met scherp geschoten op raddraaiers. Gelukkig niet, dat is juist de manier om een probleem nog verder te laten escaleren.

in heel europa neemt men de zachte aanpak eric. daders worden heus niet bang van onze gevangenissen, en al zeker niet van onze politie, die je kan afschijten in hun face. ze mogen toch niks doen tenzij ze onder vuur genomen worden.

waarom lopen die marrokanen in brussel keet te schoppen, en zijn ze o-zo-kalm als ze in marokko op vakantie zijn? ik heb het over diezelfde gasten hé

simpel - daarzo worden ze tot pulp geslagen achterin een politiewagen als ze lopen rellen. en das dan het begin van een mooi verblijf in een gevangenis waar ze wél schrik voor hebben.

het heeft geen nut om wetten uit te vaardigen als je niet de nodige afschrikkingsmiddelen hebt om overtreding te ontmoedigen.

dus ja, er moet terug keihard opgetreden worden. het is de enige manier.
voor do doorsnee europeaan is dit geen probleem, aangezien die man al jaren braaf het hele systeem sponsort en dit in stilzwijgen en zonder al te veel tralalala.

enkel diegenen die werkelijk regelmatig in aanraking komen met de wet, gaan dit merken.

laat gewoon de politie vrij - geef ze carte blanche om de probleem wijken aan te pakken.

maar dat durft niemand!! waarom - omdat dit gaat uitdraaien op een mini-burgeroorlog.

zover is het gekomen met de zachte aanpak die jij verdedigt.

Ah we moeten ons dus weer gaan spiegelen aan landen waar 'we' meestal een afkeer van hebben. Ja laten we vooral zo worden als Marokko en kijken of de keiharde aanpak werkt. Het recept om de boel te laten escaleren.

Waarom werkt die keiharde aanpak dan bijvoorbeeld niet in landen zoals Brazilie of Zuid Afrika?

En zo braaf zijn ze overigens niet in Marokko, dat land kent net zo goed een criminaliteitsprobleem. Waarbij het de vraag is of Nederland eigenlijk wel een criminaliteitsprobleem kent. Maar misschien valt er wat te juichen voor de liefhebbers van de keiharde aanpak. De misdaad is gestegen in het laatste half jaar, tegenover een forse daling in de jaren er voor. Stijging betekent natuurlijk dat je iedere crimineel moet omleggen, maakt niet uit wat de trend daarvoor was.

Ik vind "keiharde aanpak" zo'n vaag begrip. Doet teveel denken aan gekke ideeën als rubberen kogels, tasers e.d.. Feit is wel dat in wijken waar het ****ed up is, nultolerantie gewoon werkt, zelfs links in België is het daar nu over eens (20 jaar nadat rechts voor het eerst gevraagd heeft om het toe te passen, sommigen zijn wat traag van begrip :o). Maar nultolerantie wil niet zeggen dat je als een gek mensen gaat kapotslaan, het wil gewoon zeggen dat de pakkans aanzienlijk hoger wordt.

Ik vind "keiharde aanpak" zo'n vaag begrip. Doet teveel denken aan gekke ideeën als rubberen kogels, tasers e.d.. Feit is wel dat in wijken waar het ****ed up is, nultolerantie gewoon werkt, zelfs links in België is het daar nu over eens (20 jaar nadat rechts voor het eerst gevraagd heeft om het toe te passen, sommigen zijn wat traag van begrip :o). Maar nultolerantie wil niet zeggen dat je als een gek mensen gaat kapotslaan, het wil gewoon zeggen dat de pakkans aanzienlijk hoger wordt.

Tja Stalin begint gelijk over tot pulp slaan. Natuurlijk moet je relschoppers niet sparen maar om nou gelijk een soort van burgeroorlog te starten in Nederland of Belgie gaat ook wat ver.

Heb de harde aanpak meegemaakt en dat lokte alleen maar meer rellen uit. Maar goed dat is anectdotisch bewijs misschien, ook al werd die harde aanpak wel toegepast in meerdere wijken in grote steden in Nederland. Bij het vermoeden dat er gereld ging worden stonden de ME-ers al klaar en ja dan kan je er donder op zeggen dat er ook gereld ging worden. Was nog net te jong om echt te rellen maar heb soms wel mijn steentje bijgedragen.

in heel europa neemt men de zachte aanpak eric. daders worden heus niet bang van onze gevangenissen, en al zeker niet van onze politie, die je kan afschijten in hun face. ze mogen toch niks doen tenzij ze onder vuur genomen worden.

waarom lopen die marrokanen in brussel keet te schoppen, en zijn ze o-zo-kalm als ze in marokko op vakantie zijn? ik heb het over diezelfde gasten hé

True.

De huidige mentaliteit in de Europese landen vormt een onoverkomelijk obstakel voor succesvolle integratie van niet-Westerse nieuwkomers. Niet alleen het ontbreken van repressief optreden van de politie, maar bijvoorbeeld ook landelijke evenementen als de Canal Parade, wat in het Westen als een ultiem stadium van 'beschaving' wordt gezien. Voor veel nieuwkomers is dit eerder een teken van ultieme decadentie. Als dat is wat de Europese sameleving te bieden heeft, dan integreren ze liever niet..

Zo is het ook met onze oorlogschepen die de Afrikaanse kusten afstruinen op zoek naar (Somalische) piraten. We hebben de meest geavanceerde schepen en kunnen al die criminelen zo uit de lucht blazen, maar dat doen we niet. We zetten ze samen op één bootje met voldoende voedsel en benzine of nemen ze mee naar Nederland en de kans groot is dat ze niet eens meer terug willen naar hun eigen habitat.

Hoe denk je dat dit overkomt bij die mensen? Dat stuit op onbegrip en creëert een klimaat waarbij ze letterlijk schijt aan ons hebben, want ingrijpen komt anno 2010 niet meer in ons woordenboekje voor. En dat niet alleen, het brengt ons ook geen stap verder. In veel (allochtone) ghettowijken (liefkozend prachtwijken genoemd) hebben ze nog steeds schijt aan de wet en de piraten lachen ons uit of krijgen heimwee naar die prachtige cellen in Nederland.

Wereld op zijn kop..

Laatst bewerkt:
Tja Stalin begint gelijk over tot pulp slaan. .

ja en nee. men moet schrik hebben van de politie. hoe ze dat tot stand brengen, is hun zorg. maar de politie moet respect afdwingen.

in dialoog gaan met de dader is niet hun functie.

om daar te komen, gaan er waarschijnlijk eerst een aantal eieren gebroken moeten worden.

---------- Toegevoegd om 00:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:28 ----------

Heb de harde aanpak meegemaakt en dat lokte alleen maar meer rellen uit. Maar goed dat is anectdotisch bewijs misschien, ook al werd die harde aanpak wel toegepast in meerdere wijken in grote steden in Nederland. Bij het vermoeden dat er gereld ging worden stonden de ME-ers al klaar en ja dan kan je er donder op zeggen dat er ook gereld ging worden. Was nog net te jong om echt te rellen maar heb soms wel mijn steentje bijgedragen.

ik vermoed dat je het hier dan hebt over thema's waarin de regering de meerderheid van de bevolking tegen heeft.

niet over hoe de politie moet optreden tegen buitenlandse criminelen....

Ik had het over politieknuppels die ik op een haartje na kon ontwijken omdat ik net op tijd de deur dicht trok. Of politieknuppels die een n*ger neerknuppelden omdat hij zijn vriendin naar huis wilde brengen tijdens de zomerrellen van 1979. Of knuppels en ander wapentuig dat meerdere deuren en glazen van deuren insloegen omdat de politie dacht dat er relschoppers in de huizen aanwezig waren. Lang geleden dus maar die harde aanpak werkte niet echt, nadat er hard was ingegrepen werd alleen nog maar harder gereld.

1979! :D De Nederlandse samenleving is anno 2010 totaal veranderd. Verharding en diversiteit hebben op grote schaal plaatsgevonden. Feit blijft dat de huidige aanpak niet effectief genoeg is.

EricR, ik snap dat je de pvv een doorgeslagen partij vind, maar is het echt nodig om in elke reactie je sarcasme te laten blijken. Zelfs je motto is zo te zien veranderd in ''strijd mee voor Henk en Ingrid''. Ik vraag me af of je een obsessie hebt opgelopen...:D
Edit: ik zie je ook altijd uitspraken en idiootheden van debielen als De Mos quoten, maar als je goed oplet is er zo van iedereen wat te zeggen. Ik wil ook niet dat ons land wordt geleid door Tofik Dibi, die in een voortdurende staat van Psychose verkeerd, doordat hij elke dag aan de wiet zit.

Laatst bewerkt:
1979! :D De Nederlandse samenleving is anno 2010 totaal veranderd. Verharding en diversiteit hebben op grote schaal plaatsgevonden. Feit blijft dat de huidige aanpak niet effectief genoeg is.

Ah ja in 1979 was de maatchappij natuurlijk niet verhard met krakersrellen, zomerrellen en verpauperde buurten waar het meer dan regelmatig misging. Mensen hebben gewoon te weinig historisch besef, Nederland is er echt een stuk beter aan toe dan toen.

@Daguici, ik vind de PVV een soort van cabaretpartij en daar past alleen maar dit sarcasme bij. Natuurlijk kan je bij iedere partij wel iets vinden maar bij de PVV is het meer dan iets. Als er binnen je partij teveel discutabele figuren rondlopen is het niet zo vreemd dat je onder vuur komt te liggen. Ik doe het voor Ingrid en Henk!

kan iemand het "henk en ingrid" thema toelichten?

kan iemand het "henk en ingrid" thema toelichten?

Geert Wilders heeft zijn partijprogramma gepresenteerd. En dat doet hij op het niveau van zijn kiesvolk, opzich heel verstandig natuurlijk.
"Wij zijn er voor Henk en Ingrid en niet voor Ali en Fatima", dat ongeveer een beetje.

'Niveau van zijn kiesvolk'. Alsof iedere PVVer een of andere werkloze debiel is. Mijn god wat kunnen sommige toch goed generaliseren. ;)

Voor veel mensen is het gewoon een protest-stem tegen het huidige politieke establishment. Daar zitten analfabeten tussen, maar ook hoger opgeleiden. Alsof dat bij andere partijen niet het geval is.. (PvdA met zijn Turkse sloganposters voor mensen die nog geen woord Nederlands kunnen lezen..)

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Hier mensen, ik heb het even opgezocht:

Henk & Anja betalen trouwens voor Achmed en Fatima, niet Ingrid! :D

Vanaf 5:45. Echt hilarisch!
http://www.youtube.com/watch?v=0JhzF8PlUO0&feature=related

Voor menig Nederlander zal het vreemd in de oren hebben geklonken dat iemand eens etnische Nederlanders verdedigd. :roflol:

Laatst bewerkt:
'Niveau van zijn kiesvolk'. Alsof iedere PVVer een of andere werkloze debiel is. Mijn god wat kunnen sommige toch goed generaliseren. ;)
Nou ja, hij legt het in ieder geval wel goed in jip en janneke taal uit. Dus wie ziet zijn achterban dan als een werkloze debiel....

Voor veel mensen is het gewoon een protest-stem tegen het huidige politieke establishment. Daar zitten analfabeten tussen, maar ook hoger opgeleiden. Alsof dat bij andere partijen niet het geval is.. (PvdA met zijn Turkse sloganposters voor mensen die nog geen woord Nederlands kunnen lezen..)
Voor die mensen zal de inhoud minder van belang zijn lijkt mij.

hahaha die Wilders toch - "u bent niet de Partij van de Arbeid, maar de Partij van de Arabier" :roflol:

Terug
Naar boven