AndroidHealthClinic

Partijprogramma PVV

Ik vond Wilders buitengewoon zwak in het debat. Hij valt terug in retoriek en beschimpingen van zijn opponent. Teleurstellend op z'n best.

Ik vond Wilders buitengewoon zwak in het debat. Hij valt terug in retoriek en beschimpingen van zijn opponent. Teleurstellend op z'n best.
Wat hij doet is precies wat zijn potentiële kiezers van hem verwachten. Hij staat in de extreemrechtse hoek en gedraagt zich er naar. Je kan niet echt een winnaar of verliezer aanwijzen want beiden hebben hier richting hun potentiële kiezers een vrij duidelijk verhaal gebracht.

Ik vind Bos persoonlijk veel fatsoenlijker, maar duidelijk zwakker als men hem verwijt dat zijn partij te pro-islam is.

Zembla

Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen radicaliseert Geert Wilders steeds verder in zijn uitspraken over de islam. Zijn donkere angstfantasieën over de oprukkende islam en zijn dromen over oorlog en deportatie slaan bij veel burgers aan. Hoe onrealistisch ze ook zijn, ze leiden tot een klimaat waarin mensen elkaar op straat naar het leven gaan staan. Weinigen durven zich daar over uit te laten, want Wilders heeft het land in de greep van de angst.

Zometeen 21:45 - 22:30 uur op NED 2

Zembla overdrijft ook graag geloof ik, en duidelijk werken er daar van PvdA/GL signatuur:

"Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen"

Welke cijfers zeggen dat???

Whahaha :roflol:

De vara is het echt helemaal kwijt. Zembla vanavond was de meest ongeremde propagandafilm die ik in tijden heb gezien. Nee ik ben het niet eens met Wilders, maar dat dit op de publieke omroep uitgezonden mag worden is ronduit belachelijk.

Het meest epische was nog wel dat ze het lef hadden om een uitspraak van een buschauffeur te quoten die opmerkingen maakte tegen moslimjongeren. Whaha, misschien hadden ze er even de cijfers bij moeten halen over het aantal buschauffeurs dat de afgelopen jaren door moslims het ziekenhuis in gemept zijn. Echt waar, ik heb samen met mijn huisgenoot van verbazing zitten lachen wat ze allemaal uit de kast trokken om het propaganda filmpje compleet te maken.

Laatst bewerkt:
De toon was ontzettend propagandistisch inderdaad, maar in de kern was de boodschap spot on. Vooral als het gaat om de interpretatie van de Koran in Fitna, de mythe van de tsunami, Wilder's affiniteit met Israel en zijn tenenkrommend beschamende uitspraken in het buitenland.

Snap alleen niet zo goed dat ze voor deze 'sT' en toonzetting hebben gekozen, duidelijk gericht op, met alle respect, minder ontwikkelden die nog zwevende zijn. Een groep mensen die toch al niet naar Zembla keek..

Whahaha :roflol:

De vara is het echt helemaal kwijt. Zembla vanavond was de meest ongeremde propagandafilm die ik in tijden heb gezien. Nee ik ben het niet eens met Wilders, maar dat dit op de publieke omroep uitgezonden mag worden is ronduit belachelijk.

Het meest epische was nog wel dat ze het lef hadden om een uitspraak van een buschauffeur te quoten die opmerkingen maakte tegen moslimjongeren. Whaha, misschien hadden ze er even de cijfers bij moeten halen over het aantal buschauffeurs dat de afgelopen jaren door moslims het ziekenhuis in gemept zijn. Echt waar, ik heb samen met mijn huisgenoot van verbazing zitten lachen wat ze allemaal uit de kast trokken om het propaganda filmpje compleet te maken.

Haha, true that. IK heb er ook smakelijk om moeten lachen. Heerlijk zo'n links propaganda filmpje.

Maar zoals Klaaswitz ook al zegt, om bepaalde dingen die in het filmpje gezegd werden kan je gewoon niet heen. Zoals het verdraaien van de Koran teksten en het debiele geouwehoer over de moslimtsunami.
En ook heerlijk, die vergelijking met de nazi's trouwens :roflol:

Laatst bewerkt:
Zembla overdrijft ook graag geloof ik, en duidelijk werken er daar van PvdA/GL signatuur:

"Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen"

Welke cijfers zeggen dat???

Moslims gaan minder naar de moskee, krijgen een hogere arbeidsparticipatie, de vrouwen scoren net zo goed op school als het gemiddelde, criminaliteit voor de gehele groep neemt af. Natuurlijk neemt dat niet weg dat in sommige steden de problematiek met bepaalde groepen jongeren vrij groot is en zeker niet verbeterd is in de laatste jaren. Maar het is natuurlijk wel een geheel waar je naar moet kijken, alleen de negatieve zaken belichten is te eenzijdig.

Dat de Vara links is zal verder geen toelichting behoeven. Dat ze dit soort onzinreportages maken zal het voor de tegenstander van het publieke bestel er in ieder geval wel weer makkelijker op maken om te snoeien in de PO.

Heb overigens niet gekeken, opinieshit kijk ik zo goed als nooit. Kan zelf wel een mening vormen, daar heb ik geen reportages zoals deze voor nodig.

2cqkyll.jpg

Niet op PVV stemmen hoor

Ik denk ook dat de religie van veel van die criminele allochtone (hang)jongeren niet relevant is. Alhoewel Wilders het daar wel - jammer genoeg -steeds op blijft gooien omdat dit een bindmiddel is het met kleine staatje Israel dat zich in de ogen van Wilders machtig verzet tegen het Arabische Midden-Oosten. Ik heb enige tijd in een allochtone, zelfs Islamitische, woonwijk gewoont. Toch heb ik, buiten de vernedering van burka's en moskeeën in ons straatbeeld, nooit last van de Islam als godsdienst gehad. Wel van criminele Marokkanen en Somaliers, door de multiculturele maatschappij, op het pad van roof en plunder gedreven, maar misdaden uit naam van de Islam, nog nooit.

Nee misdaden vanuit de islam komen nooit voor. Theo van Gogh is blijkbaar snel vergeten.

Nee misdaden vanuit de islam komen nooit voor. Theo van Gogh is blijkbaar snel vergeten.

Kan het Christendom ook verantwoordelijk worden gesteld voor de coïtusuele misdaden die pedofiele priesters de afgelopen jaren hebben gedaan? Ik vind van niet.

Moet ik het nou weer eens zijn met Fonkmeistah?

Kan het Christendom ook verantwoordelijk worden gesteld voor de coïtusuele misdaden die pedofiele priesters de afgelopen jaren hebben gedaan? Ik vind van niet.
Jij zei "misdaden uit naam van de islam" je zei niet "misdaden waar de islam verantwoordelijk voor is".

Dat eerste daar ging het hier over, dat tweede daar kan je over discussiëren.

Nou ja, er worden natuurlijk wel misdaden gedaan uit naam van de islam. Maar om dan het hele geloof de schuld te geven slaat imo niet ergens op.

Hmmm. Een vriend van me is moslim en toen hij zich ging verdiepen in zijn geloof heb ik elke dag in de trein verhalen aan moeten horen.
Hij is ook een malloot geworden hoor. Begon opeens te praten over wat voor een h**ren Nederlandse meisjes zijn en wat voor een vuile mensen joden zijn :S.

Maar iig. Hij vertelde me een verhaal uit de koraan waaruit moet blijken dat geweld tegen niet-moslims niet is toegestaan en dat vond ik wel aannemelijk klinken.

Ik denk ook dat al die marokaantjes die op straat hangen en naar mijn mening overlast veroorzaken geen reet geven om hun geloof.

Ik ben het met jullie eens dat er zeker een dikke kern van waarheid in de docu zat. Punten waar ze imo wel de plank mis sloegen:

- Ze downplayen de tsunami van moslims (terrecht). Het gaat echter natuurlijk niet alleen om die 5% van de bevolking, maar ook heel erg om die 50+% in de grote steden. En laat dat nou net de steden zijn met alle problemen.

- Ze downplayen de problemen met 'k*t marokkaantjes' wel erg en verdraaien het zelfs zo dat het komt omdat 'wij hen zich niet thuis laten voelen'. Dat is natuurlijk wel erg overdreven. De problemen zijn groot. Ze zeggen dat het wel ff weg trekt, laten we het hopen, maar dat is wel erg makkelijk gedacht imo. En dat eeuwige schuld in de Nederlanders schoenen leggen is typerend voor die blinde linkse instelling waar zelfs de marokkanen hard om lachen.

- Ze doen alsof radicalisering komt door alleen Wilders en het klimaat wat hij schept. Terwijl die problemen natuurlijk al lang speelde voor Wilders op het podium kwam. En het feit dat er zoveel mensen zijn die zomaar kunnen omslaan in radicale gasten zegt ook wel wat.

- Ze doen alsof de koran een leuk sprookjes boekje is. Maar volgens mij zijn er ook wel wat islamologen die er voor uit komen dat er wel degelijk wat lompe shit in dat boek staat. We weten allemaal dat de islam echt niet is zoals iedere andere godsdienst. Het feit dat de halve wereld op zijn kop staat als er een cartoon van Mohammed in de krant staat geeft gewoon aan dat die godsdienst wat anders tegenover andere gelovigen en ongelovigen staat dan de andere grote godsdiensten. Kijk nu weer met die nieuwe South Park aflevering. Dat gaat echt niet alleen om een klein select groepje.

Naja, het is echt niet voor niets dat de hele westerse wereld kotst van die hele Islam. Daar zit wat ophitserij bij, maar laten we gewoon eerlijk zijn, het is gewoon een iets (veel) opdringerigere godsdienst dan de anderen. Sowieso is elke godsdienst in de basis wat raar, maar de achterlijkheid waarin de godsdienst bedreven wordt in vele islamitische landen is echt niet te vergelijken met het christelijke geloof imo.

- Sowieso zeggen ze in die docu: ja de immigratie is minimaal nu. Ja dat is wel zo, maar dat is wel dankzij mensen als Wilders die er een stop op gezet hebben. Dezelfde propaganda maakten ze 10 jaar geleden over Fortuyn en zijn ideeën, en nu gebruiken ze zijn ideeën om hun eigen standpunt te verdedigen. Hoe doen ze het over 10 jaar?

Al met al ben ik zeker ook helemaal niet down met Wilders. Maar een beetje doen alsof alles koek en ei is en dat er eigenlijk helemaal geen problemen zijn naast een klein groepje rot jongeren (wat we ook nog eens helemaal aan ons zelf te danken hebben) is dikke onzin. Als je het dan ook nog eens in zo'n jasje steekt. Sorry, maar ik ben in staat om op Wilders te stemmen puur en alleen om dat kotsverwekkende propaganda apparaat van een VARA in de reet te nken. Want hoe die gasten de afgelopen maanden bezig zijn gaat echt helemaal nergens over. En het erge is dat het gewoon nog effect heeft ook. Overal om me heen zie ik dat domme kudde vulk mee gaan in de anti Wilders hype. Anti Wilders facebook pagina's, dom gelul op feestjes, rot op wil je! Wee gebeente als ik ergens laat vallen dat ik vind dat die ontwikkelingshulp wel wat minder kan. Dan wordt je aangekeken alsof je Hitler bent. Mensen durven niet rationeel te denken. En dat is datzelfde domme gedachtengoed wat er voor zorgt dat er zo veel problemen zijn. Die mensen die nooit eens realistisch kunnen er durven zijn. Die er een taboe van maken om rationeel over problemen na te denken. Het is precies dezelfde angst zaaierij als die van Wilders. En dat die zembla dat niet ziet is lachwekkend. Hoe kan je nou een propaganda film maken waarin je anderen beschuldigd van angstzaaierij en propaganda? Hypocriet.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met jullie eens dat er zeker een dikke kern van waarheid in de docu zat. Punten waar ze imo wel de plank mis sloegen:

- Ze downplayen de tsunami van moslims (terrecht). Het gaat echter natuurlijk niet alleen om die 5% van de bevolking, maar ook heel erg om die 50+% in de grote steden. En laat dat nou net de steden zijn met alle problemen.

Iedere allochtoon in de grote steden is een moslim? Welke steden hebben anders 50% of meer aan moslims qua bevolking? Ken er geen 1.

Rob G lees ik daar 5% moslims? Dat klopt dan niet, Nederland telt nu al meer dan 10% moslims (en die zijn er gekomen in slechts enkele decennia). Die docu lijkt me één grote propagandafilm tegen Wilders?

Brussel telt nu een meerderheid aan allochtonen (56%) en experts verwachten dat er binnen enkele jaren een meerderheid aan moslims zal wonen. Ook voor andere grote steden ziet het er naar uit dat die trend zich doorzet.

Terug
Naar boven