AndroidHealthClinic

pats' log

pats

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Info over mezelf:

183cm
82KG
18 jaar
BF: geen idee niet echt hoog, ook niet laag :p

Tijd om een log bij te houden. Ik maak deze om kritischer naar mijn trainingen en resultaten te kijken. En na een tijdje hoop ik dat het een leuke terugblik zal zijn:D.

Ik had ongeveer zo'n 8-10 maanden maar wat getrained zonder echt keiharde resultaten en toen ging ik meer op mijn voeding letten en ik schoot omhoog. Toen na een tijdje in een dipje geraakt, slechte resultaten etc. Nu ben ik weer back on track! En dit log gaat me helpen om daar niet meer van af te gaan:cool:

Ik volg nu het rippetoe programma en zal mijn trainingen hier posten.

De net lekker getrained ik zal het even neerzetten;)

Squat
5x stang
5x 60 kg
5x 90 kg
Warm up voorbij tijd om te knallen!
5x 115 kg
5x 115 kg
5x 115 kg!

Military Press
5x stang
5x 30 kg
---warm up voorbij---
5x 45 kg
5x 45 kg
5x 42,5 kg

Bent over row
5x stang
5x 40 kg
---warm up voorbij---
5x 65 kg
5x 65 kg
5x 62,5 kg

Pullup small grip
8x BW
8x BW
8x BW

En toen nog wat buikwerk knieheffingen etc..

Als ik er zo op terug kijk kon ik misschien bij de BOR iets minder pakken omdat het niet voelde alsof ik echt aan het knallen was.

Weer eentje om te volgen!

Sucses crazy mofo :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Zo de net weer heerlijk geknald!!

Even de resultaten neerzetten:

squat

Squat
5x stang
5x 60 kg
5x 90 kg
Warm up voorbij
5x 115 kg
5x 115 kg
5x 115 kg

Ging ******* HEERLIJK, het voelde echt zo fantastisch aan :D

Incline Bench Press
5x stang
5x 50kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

Opzich niet slecht vind ik, volgende keer eens 3 sets van 65kg proberen.

Deadlift
5x 60kg
5x 100kg
5x 125kg

VOELDE NOG BETER DAN DE SQUAT, HEERLIJK!!!!! Echt zon rush gaf het niet normaal meer:D

Dips
8x BW
8x BW+10kg
7x BW+10kg

Ging iets minder vind ik zelf, had beetje last pomp in mn onderrug van de deadlift.

En nog een paar keer sit ups.

Was echt een lekkere training, vooral de squat en deadlifts gingen heerlijk.:D

Mooie training, maar op je deads zou ik wat meer volume draaien je squats een beetje gewicht toevoegen, al is het 2kg ;)

Hoe diep doe je je squats?

Ik weet niet zeker of mn squats full zijn maar ze zijn zeker een stuk beneden paralell.

Bij de deadlift wil mn grip nog wel eens falen. Khad laatst ook nog 130kg 4 keer gedaan maar toen flikkerde die bar bijna uit mn klauwen. In mn benen zitten wel meer power, alleen niet in mn handen helaas. En dat is met mixed grip.

Ik weet niet zeker of mn squats full zijn maar ze zijn zeker een stuk beneden paralell.

Bij de deadlift wil mn grip nog wel eens falen. Khad laatst ook nog 130kg 4 keer gedaan maar toen flikkerde die bar bijna uit mn klauwen. In mn benen zitten wel meer power, alleen niet in mn handen helaas. En dat is met mixed grip.

Als een stuk beneden parallel zijn zullen ze wel full zijn ;)

Mag je magnesium gebruiken in je gym? Doet wonderen...

Doe je soms ook iets voor grip? Ik raad sowieso static holds aan (bovenhands)

Ga je logje volgen, succes :thumbs:

Als een stuk beneden parallel zijn zullen ze wel full zijn ;)

Mag je magnesium gebruiken in je gym? Doet wonderen...

Doe je soms ook iets voor grip? Ik raad sowieso static holds aan (bovenhands)
Ik pak 'm altijd static hold t/m 100kg daarna faalt mn grip. Dus pak ik de mixed. Magnesium mag gebruikt worden, nu gebruik ik handschoentjes zal er veel verschil inzitten denk je?

Verder nooit echt specifiek grip getrained, wel merk ik dat mn voorarmen bij de pull ups en BORs wel aardig gebruikt worden.

Thanks man!:cool:

Ik pak 'm altijd static hold t/m 100kg daarna faalt mn grip. Dus pak ik de mixed. Magnesium mag gebruikt worden, nu gebruik ik handschoentjes zal er veel verschil inzitten denk je?

Verder nooit echt specifiek grip getrained, wel merk ik dat mn voorarmen bij de pull ups en BORs wel aardig gebruikt worden.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt met staitc holds en dat je het verwart met pronated grip(bovenhandse greep)
Bij static holds laad je de barbell lekker zwaar en houd je hem zolang mogelijk vast met bovenhandse greep, als je hem vanop een verhoging kunt pakken is zeker een voordeel, ik moest hem voor mn powerrack eerst deadliften en dat scheelt imo al snel een paar 10tal kilo's

Pullups en bor's zijn idd ook lekker voor de grip, uithangen op het de chinbar heeft me imo ook wel geholpen met mn grip

Magnesium all the way!!!!

Ahhh de net weer een heerlijke training achter de rug!!:cool:

Hier de resultaten

Squat
5x stang
5x 60kg
5x 90kg
5x 115kg
20x 85kg:D

Military press
5x stang
4x 45kg
5x 40kg
5x 40kg

BOR
5x stang
5x 40kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

Pull ups
8x bw
8x bw
8x bw

Static holds
100kg x15sec
100kg x12sec
100kg x10sec

Tot slot wat buikwerk; kieheffingen, sit ups blabla

Echt lekkere training. Vooral die 20 repper ging goed. Naja... ik haalde hem:D Mijn mentale staat was bij elke rep steeds iets meer de grond ingeboord. Mijn armen tintelde helemaal ik zag het echt helemaal niet zitten. Kwas bij de 13 en dacht ik doe er nog 2 **** it. En toen gewoon verder gegaan want ik moest er tenslotte nog "maar" 5:p.
Ik zweette nog meer na die 20 repper dan na 1 uur op de crosstrainer???

Verder ook wel lekker getrained. Military viel beetje tegen maar mn triceps waren naar de klote door die squat:D

Damm je flickert er inees 85 kg op :eek: Netjes kerel :thumbs:

Laatst bewerkt:
Nu ik 2-3 maanden dit schema heb gevolgd ben ik er niet erg tevreden over. Ik merk dat ik op een split gewoon beter groei. het plan was om dit schema nog een maandje door te trekken, maar na wat zelfreflectie vind ik het tijd om weer een split schema op te pakken:o

Ik zal hem even posten, het gaat om 3 dagen per week.

Maandag
Borst
Bench press
Incline bench press
Incline Flyes
Incline DB press
Biceps
EZ barbell curl
DB curl
Hammer curl
Preacher curl

Woensdag
Rug
Chins
Deadlift
Lat pulldown
DB row
Triceps
Dips
Skullcrusher
Cable pushdown
DB extension

Vrijdag
Benen
Squat
Legpress
Legextension
Standing calf raise
Schouder
Military press
Side raise
Front raise
Schrugs

Dit is wat ik zo'n beetje wil gaan volgen. Op en/of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd!!

Ik vind persoonlijk dat je teveel armoefeningen doet. En bij rug zou ik nog weighted hyper extensions doen.

Nu ik 2-3 maanden dit schema heb gevolgd ben ik er niet erg tevreden over. Ik merk dat ik op een split gewoon beter groei. het plan was om dit schema nog een maandje door te trekken, maar na wat zelfreflectie vind ik het tijd om weer een split schema op te pakken:o

Maandag
Borst
Bench press
Incline bench press
Incline Flyes
Incline DB press
Biceps
EZ barbell curl
DB curl
Hammer curl
Preacher curl

Woensdag
Rug
Chins
Deadlift
Lat pulldown
DB row
Triceps
Dips
Skullcrusher
Cable pushdown
DB extension

Vrijdag
Benen
Squat
Legpress
Legextension
Standing calf raise
Schouder
Military press
Side raise
Front raise
Schrugs

Dit is wat ik zo'n beetje wil gaan volgen. Op en/of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd!!

eyo je was net goed bezig, blijf zo door gaan, dit schema is ruk man, als je net begint groei je altijd harder als later maar ik denk dat je op zware compounds beter groeit als op split schema (met bv. 4 bicepoefeningen:rolleyes:)

Maandag
Borst
Bench press
Incline bench press
Incline Flyes
Incline DB press
Biceps
EZ barbell curl
DB curl
Hammer curl
Preacher curl

Woensdag
Rug
Chins
Deadlift
Lat pulldown
DB row
Triceps
Dips
Skullcrusher
Cable pushdown
DB extension

Vrijdag
Benen
Squat
Legpress
Legextension
Standing calf raise
Schouder
Military press
Side raise
Front raise
Schrugs

ik zou ook een paar arm-oefenigen schrappen:eek:

Hmm tja nu je het zegt 4 curls aardig overdreven. Een beetje hetzelfde als op 4 manieren squatten. Wat raden jullie aan dan voor biceps? Gewoon barbell curl en db curl???

En de compounds hou ik er wel gewoon in zoals je ziet.

Terug
Naar boven