AndroidHealthClinic

PC Hardware Topic

Oeh my baby got back. :) Thanks Ray.

Hackintosh gebouwd twee maanden geleden.

Eerste keer dat ik een PC in elkaar zette en erg goed gelukt allemaal :)

mjbwug.png

• Topic Starter Topic Starter
Even een snelle leuke kleine oplossing voor mijn GTX570HD,
ding mag nooit langer dan een week liggen en niks doen...

Laatst bewerkt:
Barebone PC'tje besteld net om te gebruiken als media server bij mn TV.

Intel NUC Kit D34010WYKH2 (€ 279,95)
Crucial 8 GB SODIMM DDR3-1600 (€ 81,99)
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (€ 90,99)
Intel Centrino Ultimate-N 6300 (€ 42,95)

Zet er Windows 10 op waarschijnlijk

laptop i7s zijn een marketing gimmick voor niet-game/video-editing pcs, wat ik ook niet met een laptop intensief ga doen. Zeker de low-end dual core i7s.

Daarnaast heb ik ooit in een hardware-winkel als jobstudent gewerkt, in reparatie en al. Ik weet hoe harde rommel 2de hands laptops zijn.

helft van de laptop i7's zijn crap, want die zijn ULV of dual cores. De quads daarintegen zijn wel erg goed hoor. i7 3720QM master race

ik heb hier trouwens nog een oude i5 3210m liggen waar ik niks mee doen. :p

Noob checking in. :o

Ik heb twee jaar geleden via school een cheap ass laptop gekocht. Een Toshiba satellite is het.

AMD E1-1200 APU 1.40 GHz processor
4 GB ram
AMD Radeon HD 7310 grafische kaart, die naar mijn weten is ingebouwd in de processor en dus niet los te vervangen is?

Nu wil ik er misschien af en toe wat oude (online) games op kunnen spelen, zonder dat ik alles op minimum settings hoef te zetten. Dan denk ik aan Rome:Total War, LoL of wat simpele MMO's. Weet er iemand of processors voor dit type laptop makkelijk te vervangen zijn? En zo ja, kunnen jullie me wat goeds aanraden? Ik heb totaal geen verstand van waar op te letten bij processors, ik weet alleen dat mijne slow as f**k is :rolleyes:

TLDR: Degelijke processor/video kaart combo voor mijn pauper laptop gezocht! :p

Edit: deze laptop dus -> http://www.toshiba.nl/discontinued-products/satellite-c50d-a-126/

budget?

Bij processors is het gewoon benchmarks voor gamen onderzoeken, als je voor gamen gaat. Laptop-processors vervangen kan, maar wel alleen in dezelfde socket, en die dingen zijn verraderlijk duur.

budget?

Bij processors is het gewoon benchmarks voor gamen onderzoeken, als je voor gamen gaat. Laptop-processors vervangen kan, maar wel alleen in dezelfde socket, en die dingen zijn verraderlijk duur.

laptop processor vervangen is in de meeste laptops een hele klus. Je moet eerst vaak de hele laptop uit elkaar halen voordat je bij het moederbord kan en dat zou ik mensen zonder veel kennis en ervaring niet aanraden te doen want de kans dat je iets sloopt is best groot.

heb het zelf wel gedaan, maar mijn laptop is anders dan de meeste laptops met makkelijke toegang.

ook zou je veel rekening moeten houden met extra warmte bv

dus geen aanraden zoals je zelf al zegt :p

helft van de laptop i7's zijn crap, want die zijn ULV of dual cores. De quads daarintegen zijn wel erg goed hoor. i7 3720QM master race

Maakt niet voor non-gaming laptops. Als je daar gewoon geen goede gpu in hebt zitten is een i7 een waste of money.

Hoeveel huisvrouwen je kan overhalen door gewoon te zeggen dat er een i7 wauwsuperdemaxjazeg! (met intel hd graphics) voor wat internetten is niet normaal. Geef die trutten een pentium, ze merken het verschil toch niet qua prestaties.

Maakt niet voor non-gaming laptops. Als je daar gewoon geen goede gpu in hebt zitten is een i7 een waste of money.

Hoeveel huisvrouwen je kan overhalen door gewoon te zeggen dat er een i7 wauwsuperdemaxjazeg! (met intel hd graphics) voor wat internetten is niet normaal. Geef die trutten een pentium, ze merken het verschil toch niet qua prestaties.

heb mn processor geupgrade van i5 3210 naar i7 3720QM. Ik merk wel degelijk een verschil in hoe soepel het allemaal draait ook met alleen internetten. Merk ook altijd duidelijk het verschil als mn laptop op powersaver modus staat tov normaal. Maar de meeste mensen zoals huisvrouwen idd hebben dit verschil niet door ondanks dat er wel degelijk (al is het een weinig) verschil is.

pentium is genoeg
i7 is beter ;)

zelfde geld ook voor RAM.

verder gebruik ik mn i7 ook voor 3d design voor studie dus is het nog enigsinds te verantwoorden :o

heb mn processor geupgrade van i5 3210 naar i7 3720QM. Ik merk wel degelijk een verschil in hoe soepel het allemaal draait ook met alleen internetten. Merk ook altijd duidelijk het verschil als mn laptop op powersaver modus staat tov normaal. Maar de meeste mensen zoals huisvrouwen idd hebben dit verschil niet door ondanks dat er wel degelijk (al is het een weinig) verschil is.

pentium is genoeg
i7 is beter ;)

zelfde geld ook voor RAM.

verder gebruik ik mn i7 ook voor 3d design voor studie dus is het nog enigsinds te verantwoorden :o

Dan zou het af hangen van wat je in de achtergrond hebt lopen.

Ik heb er in het verleden wat benchmarks over opgezocht, ms een terug opzoeken.

Als veel bv vegas pro draait is quad-core i7 natuurlijk wel de moeite.

Barebone PC'tje besteld net om te gebruiken als media server bij mn TV.

Intel NUC Kit D34010WYKH2 (€ 279,95)
Crucial 8 GB SODIMM DDR3-1600 (€ 81,99)
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (€ 90,99)
Intel Centrino Ultimate-N 6300 (€ 42,95)

Zet er Windows 10 op waarschijnlijk

Zojuist binnengekregen, alles in elkaar geschoven. Druk hem aan, kom gewoon in het BIOS scherm. Daarna druk ik mn USB met windows 10 erin, boot hem van de USB. Krijg ik een zwart scherm met allemaal rode/gele/groene/blauwe strepen erop..

Beetje vergelijkbaar zoals in dit plaatje:

Alleen de lijnen, de rest van het beeld gewoon zwart.

85e71c7b_IMG_0461.jpg

Was die USB niet goed ofzo ??? Zo'n computertje kan toch niet kapot zijn van een usb stick.

Als ik hem opnieuw opstart geeft hij geen beeld meer... aan-uit knopje geeft wel gewoon licht, evenals de muis.

What to do?? Aan de monitor ligt het niet, want bij een andere monitor geeft ie ook geen beeld.

Zojuist binnengekregen, alles in elkaar geschoven. Druk hem aan, kom gewoon in het BIOS scherm. Daarna druk ik mn USB met windows 10 erin, boot hem van de USB. Krijg ik een zwart scherm met allemaal rode/gele/groene/blauwe strepen erop..

Beetje vergelijkbaar zoals in dit plaatje:

Alleen de lijnen, de rest van het beeld gewoon zwart.

http://www.avsforum.com/photopost/data/2274396/8/85/85e71c7b_IMG_0461.jpeg

Was die USB niet goed ofzo ??? Zo'n computertje kan toch niet kapot zijn van een usb stick.

Als ik hem opnieuw opstart geeft hij geen beeld meer... aan-uit knopje geeft wel gewoon licht, evenals de muis.

What to do?? Aan de monitor ligt het niet, want bij een andere monitor geeft ie ook geen beeld.

mijn eerste guess: kapot ergens in video display. Kan aan videokaart/chip liggen en aan alles daartussen en de aansluiting in de monitor. Andere kabel proberen?

2de guess: foute display driver.

Wacht even, je geraakt in bios en kan alles daarop wel correct zien?

Laatst bewerkt:
mijn eerste guess: kapot ergens in video display. Kan aan videokaart/chip liggen en aan alles daartussen en de aansluiting in de monitor. Andere kabel proberen?

2de guess: foute display driver.

Wacht even, je geraakt in bios en kan alles daarop wel correct zien?
Zou ook denken dat het iets grafisch is, maar voordat ik de usb erin stopte, deed ie het gewoon. Er kan toch niet van alles kapot gaan, puur van het starten vanaf een usb

Heb nu ook niet direct een andere kabel. Zit alleen maar een mini-displayport en mini-hmdi op de barebone.

• Topic Starter Topic Starter
----

Ik kan gaan bouwen vandaag,

Laatst bewerkt:
Zou ook denken dat het iets grafisch is, maar voordat ik de usb erin stopte, deed ie het gewoon. Er kan toch niet van alles kapot gaan, puur van het starten vanaf een usb

Heb nu ook niet direct een andere kabel. Zit alleen maar een mini-displayport en mini-hmdi op de barebone.

Kan zijn dat die windows 10 beta met je bios heeft gefucked ofzo. Beta is beta.

Grappig dat die videokaart werkt op zo'n goedkoop voedingkje. En de pics hadden er gisteren al moeten zijn Ray :mad:

Waarom kies je sowieso (nu al) voor win 10 eigenlijk? Zit in de huidige staat, naar mijn idee, geen enkel voordeel aan en alleen maar nadelen.

Idd, gewoon voor windows 8.1 gaan. Met classicshell vind ik het een super besturingssysteem, en later kan je als je zin hebt zo gratis upgraden naar 10.

Terug
Naar boven