XXL Nutrition

PC Hardware Topic

• Topic Starter Topic Starter
Geen nieuws.

Laatst bewerkt:
http://wccftech.com/amd-putting-finishing-touches-r9-300-series/

Beet_Thumbs_Up.jpg

Samen met

http://wccftech.com/intel-2015-2016...adwell-kseries-q2-broadwelle-arrives-q1-2016/

Zie het er lekker uit voor komende maanden.

Het probleem is opgelost, de voeding was kapot. Na het testen van de hardware was alles gewoon prima de videokaart was in orde. Door hem te verwisselen met een iets oudere videokaart was dat ook uitgesloten, op dat moment kon het of de voeding of het moederbord de problemen veroorzaken. En het was inderdaad de voeding.

Waarom zie ik dit mede nerden DBB topic nu pas? Lache! Ik ben IN met mn Corsair 250D, Asus Maximus VI impact, 4790K, H100i, 8GB 2666, AX760i, GTX970 :D

game jij ook met je computers ree?

eigen pc gebouwd vorig jaar zie bijlage voor de hardware
werkt normaliter naar behoren, maar laatste tijd valt die opeens uit? (en dan maakt de pc ook veel lawaai)
iemand die hier baat mee weet?

:cool: Nice rig mate.
hoe spelen de games eigenlijk op de GTX970 ? heb je veel last van de memory bug(memory allocation bug)?

ik moet de GTX970 (nog) overzetten om daar achter te komen :)

Nee joh. En daar zal je ook niets van merken voorlopig. Of je moet op 4K gaan spelen. Maar dan heb je eigenlijk gewoon de 980 nodig.
Die hele memory gate is wat mij betreft een storm in een glas water.
Heb je de HWI review video bekeken over de 3,5/4gb heisa?

Zojuist binnengekregen, alles in elkaar geschoven. Druk hem aan, kom gewoon in het BIOS scherm. Daarna druk ik mn USB met windows 10 erin, boot hem van de USB. Krijg ik een zwart scherm met allemaal rode/gele/groene/blauwe strepen erop..

Beetje vergelijkbaar zoals in dit plaatje:

Alleen de lijnen, de rest van het beeld gewoon zwart.

http://www.avsforum.com/photopost/data/2274396/8/85/85e71c7b_IMG_0461.jpeg

Was die USB niet goed ofzo ??? Zo'n computertje kan toch niet kapot zijn van een usb stick.

Als ik hem opnieuw opstart geeft hij geen beeld meer... aan-uit knopje geeft wel gewoon licht, evenals de muis.

What to do?? Aan de monitor ligt het niet, want bij een andere monitor geeft ie ook geen beeld.
Heb een nieuwe opgestuurd gekregen en daar toch maar Windows 8.1 opgezet ;).

Works like a charm nu! En veel sneller nog dan verwacht :)

Het klote met de 970 is dat 3.5GB nu nog vrij veel is en je of op 4K of mods moet gebruiken om daaroverheen te komen. Maar over een paar jaar zal je veel sneller aan de 3.5GB zitten dus na verloop van tijd krijg je er steeds meer last van. Hoop dat ze het wel gaan fixen zodat die 0.5GB standaard uitstaat. Wel echt jammer dit..

Het klote met de 970 is dat 3.5GB nu nog vrij veel is en je of op 4K of mods moet gebruiken om daaroverheen te komen. Maar over een paar jaar zal je veel sneller aan de 3.5GB zitten dus na verloop van tijd krijg je er steeds meer last van. Hoop dat ze het wel gaan fixen zodat die 0.5GB standaard uitstaat. Wel echt jammer dit..

Dat kunnen ze niet fixen. Is een hardware matig "probleem" tussen tussen L2 en de crossbridge. Valt niet op te lossen met een flash. Zit in de GPU geïmplementeerd.
Voorlopig is 3,5 gb prima. Tegen de tijd dat ik een 4k scherm heb of de spellen meer geheugen vragen, heb ik alweer een andere kaart. :D

Als vervanging van mijn prehistorische laptop zit ik eraan te denken een Lenovo Thinkpad T420 te kopen tweedehands. Maar ik kan ook de Dell Latitude 6410 kopen, die is goedkoper (200 ipv 240), ziet er wat mooier uit maar is wel een stukje langzamer, de cpu dan. Moeilijk...

---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 18:06 ----------

Dat kunnen ze niet fixen. Is een hardware matig "probleem" tussen tussen L2 en de crossbridge. Valt niet op te lossen met een flash. Zit in de GPU geïmplementeerd.
Voorlopig is 3,5 gb prima. Tegen de tijd dat ik een 4k scherm heb of de spellen meer geheugen vragen, heb ik alweer een andere kaart. :D

Ah okay.. klote dan. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen komende jaren.. hopelijk worden ze gestraft en flikken ze het volgende keer niet meer.

De E6410 is best een degelijke tank, heb op de zaak 500+ E6510 staan. 4 jaar oud en still going strong.
Zou er wel 1 met ssd kiezen eerlijk gezegt

hey guys,

momenteel heb ik nog een pc uit 2008, dus het wordt echt eens tijd voor een upgrade.

even een aantal vragen, misschien kunnen jullie me helpen. De pc gaat voornamelijk gebruikt worden voor Lightroom en gamen. Dit systeem had ik zelf al bedacht:

Intel I5 4460 of 4590
Gigabyte G1 Sniper B5
Crucial MX100 256 GB SSD
Seagate Barracuda 2TB 7200rpm
Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3 (Lightroom en future proof. Wil 5 jaar met deze pc gaan doen)
Cooler Master N300

Nu heb ik nog een voeding in de oude pc, dit is een Cooler Master Real Power M520 watt. Kan ik deze hergebruiken? Ik wil later nog een GTX 970 aanschaffen of wachten op de nieuwe lijn van AMD.
Ook heb ik nog een 640 GB HDD uit de oude pc, kan ik deze ook monteren in het nieuwe systeem?

Eventuele aanvullingen zijn van harte welkom.
Budget: zonder videokaart wil ik graag tussen de 600 en 700 blijven.

hey guys,

momenteel heb ik nog een pc uit 2008, dus het wordt echt eens tijd voor een upgrade.

even een aantal vragen, misschien kunnen jullie me helpen. De pc gaat voornamelijk gebruikt worden voor Lightroom en gamen. Dit systeem had ik zelf al bedacht:

Intel I5 4460 of 4590
Gigabyte G1 Sniper B5
Crucial MX100 256 GB SSD
Seagate Barracuda 2TB 7200rpm
Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3 (Lightroom en future proof. Wil 5 jaar met deze pc gaan doen)
Cooler Master N300

Nu heb ik nog een voeding in de oude pc, dit is een Cooler Master Real Power M520 watt. Kan ik deze hergebruiken? Ik wil later nog een GTX 970 aanschaffen of wachten op de nieuwe lijn van AMD.
Ook heb ik nog een 640 GB HDD uit de oude pc, kan ik deze ook monteren in het nieuwe systeem?

Eventuele aanvullingen zijn van harte welkom.
Budget: zonder videokaart wil ik graag tussen de 600 en 700 blijven.

Deze post heeft top aanbevelingen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624978

#2spooky5me

Haha dat ben ik zelf

Terug
Naar boven