AndroidHealthClinic

PC Trager door Wirelless Netwerkkaart ?

Rob

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Mijn Pc'tje (amd athlon 1400 MHz) was eerder altijd wel redelijk snel...
Maar sinds ik met m'n broer een draadloos netwerk heb is m'n pc echt stukken trager geworden, als ik de kaart eruit haal is hij ook veel sneller :mad:

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??

Ik schoon trouwens regelmatig m'n pc op, en scan m'n pc regelmatig op virussen, dus dat kan het probleem niet wezen....

Netwerkje betekend wel dat je de snelheid deelt met de andere gebruikers he! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kan het niet zo zijn dat iemand in de buurt ook een wireless netwerk kaart heeft, en dat jij je computer niet afdoende beveiligd hebt?
Dat iemand anders via jouw computer bewerkingen zit uit te voeren zeg maar?

Anders zou het kunnen zijn dat de stuurprogramma's van die kaart veel systeembronnen gebruiken, maar dat lijkt me eigenlijk vrij sterk.

ik weet niet of ut ook op wireless netwerk kaarten zit, maar als je Duplex Mode verkeerd staat bij een normale netwerkkaart kan je pc ook veeeeel trager worden. Check ut ff zou ik zeggen :)

Even ter verduidelijk, is de pc traag, of je internetverbinding?

MrJ zei:
Even ter verduidelijk, is de pc traag, of je internetverbinding?
Zijn pc zelf zegt ie.

Dus als je je kaart eruit haalt is hij in windows opeens sneller? Dat opstarten langer duurt kan voorkomen, maar dat hij in windows zelf trager is? Lijkt meer op een virus/spyware proggie dat verbinding maakt via internet.

Als ik de kaart eruit haal is hij idd sneller ???
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar mischien dat ik maar een andere kaart ophaal.....deze is van SWEEX NIET KOPEN DUS!!!

benchMarc zei:
Zijn pc zelf zegt ie.

Dus als je je kaart eruit haalt is hij in windows opeens sneller? Dat opstarten langer duurt kan voorkomen, maar dat hij in windows zelf trager is? Lijkt meer op een virus/spyware proggie dat verbinding maakt via internet.

rob12345 zei:
Als ik de kaart eruit haal is hij idd sneller ???
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar mischien dat ik maar een andere kaart ophaal.....deze is van SWEEX NIET KOPEN DUS!!!
Kun je ff als je de kaart erin hebt zitten en in Windows zit even op ctrl-shift-esc duwen? Dan op tabblad processes (heb een engelse windows, zal wel processen zijn in NL lijkt me. Iig het 2e tabblad) gaan staan en dan kijken of er een programma bezig is die veel CPU gebruikt?

Hey Marc.,

Heb ff gekeken maar er zijn geen programm'as waarbij de getallen extreem hoog zijn....een paar dingetjes...mediaplayer enzo..die staan op 2 en veranderen dan weer in nul.
??? Vaag gedoe, ik denk dat ik maar weer eens mijn pc ga formatteren, mischien heb ik dan toch wel een virus die norton niet ontdekt :(

Iig bedankt!

benchMarc zei:
Kun je ff als je de kaart erin hebt zitten en in Windows zit even op ctrl-shift-esc duwen? Dan op tabblad processes (heb een engelse windows, zal wel processen zijn in NL lijkt me. Iig het 2e tabblad) gaan staan en dan kijken of er een programma bezig is die veel CPU gebruikt?

ga es naar start > uitvoeren > msconfig
en kijk of je bij tabblad "opstarten" rare programma's ziet die opgestart worden: zoals GATOR oid.

Vink die eens uit. Probeer es ff ADAWARE te draaien of seek and destroy.
Als je er een gewone NIC insteekt en daarmee op internet gaat (als je dit kan.. ik weet niet hoe je netwerk thuis inelkaar zit). Heb je dan ook last van traagheid?

Misschien deelt je Sweex kaartje een IRQ met een andere kaartje en vindt 1 van de 2 dat niet leuk met als gevolg vieze timeouts, dat ze met elkaar "vechten".
Heb je geen andere PCI sloten vrij?
Probeer eens wat te wisselen mbt de PCI sloten.

Red devil zei:
Misschien deelt je Sweex kaartje een IRQ met een andere kaartje en vindt 1 van de 2 dat niet leuk met als gevolg vieze timeouts, dat ze met elkaar "vechten".
Heb je geen andere PCI sloten vrij?
Probeer eens wat te wisselen mbt de PCI sloten.
IRQ conflict zou ook kunnen idd, maar ik denk niet dat veranderen van slot de oplossing is, hij zou dan beter handmatig een andere IRQ aan de kaart toe kunnen wijzen.

Als je een IRQ conflict hebt tussen 2 kaarten kan je ook gewoon een kaartje in een ander PCI slot steken.

Okay, thnx voor de hulp guys :cool: ..ik ga er dit weekend mee aan de slag!
Karma hebben jullie nog tegoed...die kan ik nu niet meer weggeven

Terug
Naar boven