MuscleMeat

Pijn aan onderrug met zitten (slecht uitgevoerde SLDL of deadlift)

FlemishPride

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
90kg
Beste,

Volgens mij heb ik aardig mijn onderrug verziekt. Ik loop al een tijdje met een stekerige, zeurderige pijn aan mijn onderrug. Ik voel het vooral als ik wil gaan zitten of slecht zit. Het is op een specifieke plaats (linkerkant van de onderrug). Het voelt niet als spierpijn, maar echt pijnlijk.

Nja, ik leg het vaag uit maar herkent iemand dit probleem? Gewoon Voltarenemulgel smeren?

Huisarts, lijkt me een goed idee.

Klinkt als SI gewricht die moeilijk doet. Misschien zit je gewricht vast en moet je gemanipuleerd worden door een kine/osteo. Succes.

Bij je heup? zak je diep tijdens squatten?

Hoelang is een tijdje? Vaak lossen zulke problemen zich vanzelf op met rust en andere oefeningen

Straalt de pijn soms uit in je been?

• Topic Starter Topic Starter
Update: heb me er eigenlijk niets meer van aangetrokken en ging gewoon door met intensief trainen en cardio (lopen, 1x zwemmen in de week). Geen goed idee geweest, werd alleen maar pijnlijker. Dacht ook dat ik andere spiergroepen gewoon kon trainen. Als ik gewoon op een bankje zat voor bepaalde oefeningen voelde ik het. En deadlift had ik ook gedaan, maar de dag na de training maakte me duidelijk dat het geen goed idee was. De pijn voel ik ook al aan m'n linkerbeen en ook fel aan m'n linkerbil. Nu maar wijselijk even gestopt met KT en lopen. Ik smeer meermaals Voltarengel en neem pijnstillers. Voor het gaan slapen nog een spierontspanner nemen. Als de pijn niet mindert na 2 dagen, ga ik toch eens naar de dokter.

Ga je nog eens 2 dagen wachten? Je eerste topic was een maand geleden en sindsdien werd het enkel erger?

Pijn linkerbeen en bil wijzen wss op zenuwirritatie, van welke oorsprong ook.

Laat het nakijken door een manueel therapeut. Zalfjes en pilletjes zullen je niet helpen.

Vandaag toch maar eens dokter geweest en idd, het was aangeraden. Vanaf mijn bekken zit het potdicht, meer bepaald aan de linkerkant. De diagnose luidt dan een ''blokkage lumbosacraal/bekken". De dokter schreef me een spierontspanner voor en 10 sessies bij de kinesist.

Voorlopig mag ik niet meer de rug trainen, de rest mag wel nog. Ook lopen kan ik best niet meer doen, fietsen en zwemmen wel nog.

edit: foutje, slecht gelezen

Denk dat ik met hetzelfde probleem zit.

Ook linkerkant van onderrug opeens een pijnscheut, blijf het nu voelen.
Ook maar eens naar de dokter maandag...

Beste,

Volgens mij heb ik aardig mijn onderrug verziekt. Ik loop al een tijdje met een stekerige, zeurderige pijn aan mijn onderrug. Ik voel het vooral als ik wil gaan zitten of slecht zit. Het is op een specifieke plaats (linkerkant van de onderrug). Het voelt niet als spierpijn, maar echt pijnlijk.

Nja, ik leg het vaag uit maar herkent iemand dit probleem? Gewoon Voltarenemulgel smeren?

Ben hier nu bijna vanaf na een maand, was gaan deadliften met een gappie, Fout!!!
Ik had het rechts.

Ben hier nu bijna vanaf na een maand, was gaan deadliften met een gappie, Fout!!!
Ik had het rechts.
Heb je dan een maand je (onder)rug niet getraind? Andere spiergroepen wel nog?
Dokter / Kiné geweest?

Of gewoon gewacht tot het voorbij was?
Sorry voor de domme vragen. ^^

Shit, ik zit momenteel met dezelfde pijn linksonder in mijn rug. Afgelopen woensdag na de training is dit begonnen. Ik heb daarom donderdag een rustdag genomen van de sportschool en ben in plaats daarvan gaan zwemmen. Vrijdag weer naar de gym gegaan, maar ik kon lang niet alle oefeningen doen door mijn rug. Vandaag de hele dag gewerkt. De pijn was flink afgezakt, dus ben ik vanavond nog even een rondje wezen joggen. Momenteel heb ik er helaas wel weer last van, dus morgen even 0.0 activiteit..
Nu ik dit zo lees is het verstandig om volgende week maar langs de huisarts te gaan als het maandag niet over is als ik het goed begijp.

Heb je dan een maand je (onder)rug niet getraind? Andere spiergroepen wel nog?
Dokter / Kiné geweest?

Of gewoon gewacht tot het voorbij was?
Sorry voor de domme vragen. ^^

Ik weet ongeveer wat ik had, kom niet helemaal uit een ei gelukkig en door vroeger 9 jaar vechtsport gedaan ken ik me lichaam en blessures wel.

Eerste tijd kwam ik niet uit bed, maar gewoon opstaan en gaan bewegen, en na twee weken weer rustig trainen, upper body.

De 10 sessies bij m'n kinesist/fysio zitten er inmiddels op. Moest de oefeningen nu thuis doen en moet ook in tussentijd gaan zwemmen. En de onderrugpijn kwam door een foute techniek van de deadlift. Ik maakte m'n rug niet tot het einde bol. Nu maar een gym zoeken waar wél begeleiding is.

Terug
Naar boven