AndroidHealthClinic

Pijn in me pols

Ano_1993_52

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
98
Lengte
1m73
Massa
68kg
Hallo DBB'ers

Met de search kon ik het niet echt vinden maar dit is mijn probleem:
Me pols doet echt pijn, ik weet niet precies waardoor... Als ik nu bijvoorbeeld biceps train of hoeken geef bij boksen doet ie verrekte pijn, bij normaal bankrukken ofso niet. Het enige wat ik me kan bedenken is door zo'n overhead press, toen iki het gewicht omhoog gooide voor de grap, maar dat ging scheef en toen is me pols misschien verrekt ofso???
Iemand eerder iets vergelijkbaars?

ook bij van die rechte barbells?
ik kreeg toen ook altijd pijn aan me pols daarna,
toen ik overging naar die gekreukelde barbells had ik het niet meer
misschien helpt dat wat betreft het traine van biceps

Weekje (misschien 2) rust houden, dan verder kijken.

Ik heb precies het zelfde !

Na 3 weekjes trainen heb ik zo'n pijn aan mijn rechter pols gekregen, ik kan hem wel naar rechts buigen maar naar links gewoon echt niet.

Heb hier dus ook last mee met biceps en onderarmen trainen, voor de rest - bankdrukken voel ik niets !

Denk dat hij inderdaad gewoon over belast is.

gr

polsblessure is klote , daarom train ik nooit meer zonder polsbanden,die dingen werken echt heel goed , enige wat je nu kan doen is naar masseur gaan of ontstekingsremmers nemen.

polsverbanden van hansaplast do the trick ;)

Misschien ook direct verstandig (voor mensen die hier ook last van hebben) om na te gaan waar het probleem mogelijk kan liggen.

Een goed aandachtspunt is dat je in de gaten houdt dat je hand een verlengde vormt van je onderarm. Ga dus met de meeste oefeningen niet je handen 'achterover of voorover' laten hangen, maar zorg dat die strak in het verlengde van je onderarm staat.

Is dus zowiezo wel iets om aandacht bij te houden.

Rusten en als het je pees is koelen met ijs! 3x per dag 10 minuten

Misschien ook direct verstandig (voor mensen die hier ook last van hebben) om na te gaan waar het probleem mogelijk kan liggen.

Een goed aandachtspunt is dat je in de gaten houdt dat je hand een verlengde vormt van je onderarm. Ga dus met de meeste oefeningen niet je handen 'achterover of voorover' laten hangen, maar zorg dat die strak in het verlengde van je onderarm staat.

Is dus zowiezo wel iets om aandacht bij te houden.

Dus je onderarmen trainen met dumbbells is geen goed idee dan ?

Dan heb ik misschien mijn probleem gevonden

Jawel, de onderarmen trainen met dumbbells is nu juist een uitstekende oefening. Bij deze oefening beweeg je inderdaad je handen naar beneden/boven.

Maar ga maar eens goed kijken hoe je andere oefeningen doet. Bij deze is het van belang dat je handen in het verlengde staan van je onderarmen. Vaak krijgen mensen bijvoorbeeld last in hun onderarmen bij het doen van bijvoorbeeld oefeningen met een bar, doordat ze hun handen niet in het verlengde houden.

De oefening die jij noemt is dus eigenlijk een 'uitzondering'. Bij deze oefening ben je bewust hiermee bezig en gebruik je gewicht dat je hier ook mee aan kan.

• Topic Starter Topic Starter
Ok;) Bedankt voor jullie reacties, heb nou al 6 dagen rust gehouden trekt alweer beetje voor beetje weg! Voortaan train ik met polsbanden denk ik.

Ik heb het ook erg vaak. Vooral de dagen naar het squatten als ik mijn polsbanden vergeten ben mijn polsklapt dubbel onbewust bij benchen/ squatten met squatten komt het omdat ik de stang niet lekker kan vasthouden omdat mijn schouders/nek vaak vast zitten.

Vorige week had ik er nog een week lang last van heel vervelend er valt helaas weinig aan te doen behalve polsbandages

Let bij de onderarmoefeningen en polsoefeningen wel op de correcte bewegingsbaan.

Zelf heb ik mijn linkeronderarm drie keer gebroken op de zelfde plek waardoor bijvoorbeeld bicepsoefeningen met de rechte baar niet meer gaan. Zo'n EZ-bar doet bij mij echter wonderen.
Overigens las ik hier iets over polsbanden. Die helpen zeker als het gaat om stabiliseren van de polsen, maar langdurig trainen met die dingen zorgt er mogelijk wel voor dat de pols uiteindelijk zwakker wordt ipv sterker .....

Grtz,

Aad

Terug
Naar boven