Fitness Seller

Pijn na Biceps oefeningen

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hey, sinds een week heb ik weleens pijn ergens aan mijn elleboog (de pijn is moeilijk te lokaliseren maar is in die regio) wanneer ik mijn biceps train.

Ik denk dat het begonnen is wanneer ik cable flies deed vorige week, ik pakte ze veel te zwaar en na de training had ik een beetje pijn.

Die pijn voel ik nu wanneer ik biceps oefeningen doe (curls), nadat ik een paar reps doe voel ik de pijn wel niet maar na de training heb ik er een beetje last van.

Enige suggestie? Heb niet echt zin om te stoppen met trainen, wil wel de biceps ffe stoppen.

Kan pees of aanhechting zijn. Rustig doortrainen met lager gewicht als het niet echt pijn doet... mocht de pijn verergeren beter even rust houden

heb je toevallig de cable flies met gestrekte armen gedaan? want je moet ze altijd in een kleine hoek doen (net als bij gewone flies)

Heb ik ook wel eens als ik te lange stretch maak met fly's of als ik te zwaar ga met normale curls, probeer voor biceps dan misschien wat isolatie te doen en letten op je form, zelfde als bij fly's, kleine ROM zodat je puur de borst aanspreekt en niet teveel je elleboog gewricht belast.

• Topic Starter Topic Starter
heb je toevallig de cable flies met gestrekte armen gedaan? want je moet ze altijd in een kleine hoek doen (net als bij gewone flies)

Ik denk dat het gebeurde toen ik de cable pakte dus bij het begin v.d oefening, dan was mijn arm idd wat meer gestrekt, of misschien ga ik te ver met mijn armen in de negatieve fase v.d. oefening.

Heb ik ook wel eens als ik te lange stretch maak met fly's of als ik te zwaar ga met normale curls, probeer voor biceps dan misschien wat isolatie te doen en letten op je form, zelfde als bij fly's, kleine ROM zodat je puur de borst aanspreekt en niet teveel je elleboog gewricht belast.

Ja, zal bij bicep training wat meer voor de vorm gaan en lager gewicht nemen, de fly's laat ik voorlopig liggen en zal gewoon dubbel press doen, lijkt me veiliger

Kan pees of aanhechting zijn. Rustig doortrainen met lager gewicht als het niet echt pijn doet... mocht de pijn verergeren beter even rust houden

Lijkt me een goed idee

Oppassen dat het geen ontsteking is.

Terug
Naar boven