Fitness Seller

Plaatsing van de stang bij back squats.

bmxbodybuilder

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Er zijn twee plekken waar de stang geplaatst kan worden bij het doen van back squats.
Zie plaatje in de link en plaatje.
http://mattsiniscalchi.files.wordpress.com/2012/01/squats.jpg

Wat is het verschil tussen beide?
Waar ligt bij welke manier het meest de nadruk?

Zelf merk ik dat ik geneigd ben de rechtse manier te doen (stang laag) omdat dit minder druk geeft op je traps.

squats.jpg

Waar je de stang neerlegt heeft veel invloed op de houding van je torso en de gewichtverdeling op je torso/lichaam. Wat weer invloed heeft op welke spieren je aanspreekt.

• Topic Starter Topic Starter
OK. Ik wil het liefst de voorkant van mijn bovenbenen goed aanpakken. Ik heb het gevoel dat ik met de stang laag juist meer mijn hamstrings pak, klopt dit?

OK. Ik wil het liefst de voorkant van mijn bovenbenen goed aanpakken. Ik heb het gevoel dat ik met de stang laag juist meer mijn hamstrings pak, klopt dit?

Als je squats echt vooral voor de quadriceps wil gebruiken (voorkant bovenbenen), dan is front squat ook een goed alternatief.

Ik ben noodgedwongen om high bar squats te doen, om geen halve good morning uit te voeren.
Ik ben 190cm + en heb belachelijk lange benen en een super kort torso (a la ectomorph, mijn vriendin van 1m73 heeft een langer torso dan ik).. biomechanisch gezien is het voor mij totaal niet praktisch om low bar te squatten.

Gelukkig wordt dit bij deadliften weer gecompenseerd door m'n lange armen.. :)

Highbar. Die pijn gaat wel weg zodra je regelmatig squat (niet druk om maken). Anders kun je eens een trui aandoen tijdens squaten misschien dat dat wat scheelt? En idd fronsquats niet vergeten natuurlijk..

Terug
Naar boven