AndroidHealthClinic

poll : verbod op koran in nederland, ja of nee

Peiling Peiling verbod op koran

• ja

Stemmen: 61 39,9%
  • nee

Stemmen: 92 60,1%

• Totaal stemmers
    153
  • Peiling gesloten .
Die hoofddoekjes moeten gewoon verboden worden, dat doen ze maar lekker thuis, wij hoeven dat niet te zien.

Kijk, dat is nog eens emancipatie. Vrouwen met ballen!

Beetje jammer van de batman ripoff though.

Dikke vette JA!!! weg ermee we hebben er niks aan kost alleen maar mooie bomen ;)

voor een verbod uiteraard. straks krijgen we dit nog in nl, pinguin terreur:

YouTube - Women Police in Iran

Wat is hier mis mee? Dit zijn vrouwen die hoewel ze verplicht zijn door een stel baardige idioten om die zwarte kledij te dragen, wél de vrijheid hebben om een 'mannelijk' beroep uit te oefenen! Binnen de islamitische regels is dat natuurlijk zeer vooruitstrevend. Niets mis mee dus

Die hoofddoekjes moeten gewoon verboden worden, dat doen ze maar lekker thuis, wij hoeven dat niet te zien.

Iedereen heeft het recht te dragen wat hij of zij wil, aannemend dat het niet te obsceen is (lees: naakt). Als vrouwen een doek willen dragen, perfect, interesseert me geen reet. Als mensen een pruik mogen dragen, mogen ze ook best een doek dragen.

Waar ik wél tegen ben is de burka. Dit is een verwerpelijk stuk kledij bedoeld om vrouwen te onderdrukken onderwerpen, hun vrijheid af te nemen en eigenlijk buiten de samenleving te sluiten. Het heeft overigens ook niets met de islam te maken, want het dragen van een burka wordt geloof ik niet door de koran/hadith etc. ondersteund.

Wat is hier mis mee? Dit zijn vrouwen die hoewel ze verplicht zijn door een stel baardige idioten om die zwarte kledij te dragen, wél de vrijheid hebben om een 'mannelijk' beroep uit te oefenen! Binnen de islamitische regels is dat natuurlijk zeer vooruitstrevend. Niets mis mee dus

Iedereen heeft het recht te dragen wat hij of zij wil, aannemend dat het niet te obsceen is (lees: naakt). Als vrouwen een doek willen dragen, perfect, interesseert me geen reet. Als mensen een pruik mogen dragen, mogen ze ook best een doek dragen.

Waar ik wél tegen ben is de burka. Dit is een verwerpelijk stuk kledij bedoeld om vrouwen te onderdrukken onderwerpen, hun vrijheid af te nemen en eigenlijk buiten de samenleving te sluiten. Het heeft overigens ook niets met de islam te maken, want het dragen van een burka wordt geloof ik niet door de koran/hadith etc. ondersteund.

Mij boeit dat dus niet hé, van mijn part lopen er nudisten rond zolang ze maar niet met hun piel in mijn eten oid hangen heb ik er geen problemen mee.

Veel verschil met een hoofddoek vind ik het niet, dat heeft ook niks met de Koran te maken, in Turkije/Marokko zie je niemand met een hoofddoek, het is gewoon om de vrouw onaantrekkelijk te maken voor andere mannen, zodat ze geen aandacht krijgt, en zelfs niet nagekeken wordt, want onder die hoofddoekjes schuilen heel veel mooie vrouwen/meisjes.

In de Islam wordt de vrouw gedegradeerd tot lustobject en de man wordt gezien als een overbegeilde wezen. (Zo'n idee krijg ik als ik de regels ervan en de reden erachter lees.)

Hmmm...misschien hebben ze hierover gelijk in:p

Veel verschil met een hoofddoek vind ik het niet, dat heeft ook niks met de Koran te maken, in Turkije/Marokko zie je niemand met een hoofddoek, het is gewoon om de vrouw onaantrekkelijk te maken voor andere mannen, zodat ze geen aandacht krijgt, en zelfs niet nagekeken wordt, want onder die hoofddoekjes schuilen heel veel mooie vrouwen/meisjes.

idd al die bullshit met die onzin op je harses. vind het echt totaal niet passen in onze cultuur. als ik zo iemand achter de kassa zie dan ga ik naar de volgende.

om over een burka maar helemaal niet te beginnen gadverdamme. dan moeten ze het ook toelaten om met bivakmuts rond te lopen of een helm met zwart vizier

idd al die bullshit met die onzin op je harses. vind het echt totaal niet passen in onze cultuur. als ik zo iemand achter de kassa zie dan ga ik naar de volgende.

om over een burka maar helemaal niet te beginnen gadverdamme. dan moeten ze het ook toelaten om met bivakmuts rond te lopen of een helm met zwart vizier

Precies, en officieel moet het gezicht herkenbaar zijn in Nederland, anders kan elke voortvluchtige crimineel/verkrachter de rest van zijn leven op straat lopen met een boerka, want er is geen agent die gaat zeggen mag ik even je gezicht zien.

YouTube - AT5 - 101tv boerka dinges

triest hoe een stel exteeem linkse bnn'ers nederland willen afschilderen als een stel racisten. bewijst weer dat er weinig echte racisme is maar meer loze kreten zijn van die werkeloze hippies.

overigens zou ik het niet raar vinden als serieus niemand haar wou helpen. als je niet met je b**kes over straat wilt lopen dan verdien je het ook niet geholpen te worden

Klopt helemaal, in de koran staat nergens dat een hoofddoek , laat staan burka, voor vrouwen gewenst laat staan verplicht is. Het is allemaal één grote leugen van die vieze radicale jaloerse mannen daar. En dan zijn er hier van die simpele politieke partijen die het gaan verdedigen als een recht voor vrouwen ???

Klopt helemaal, in de koran staat nergens dat een hoofddoek , laat staan burka, voor vrouwen gewenst laat staan verplicht is. Het is allemaal één grote leugen van die vieze radicale jaloerse mannen daar. En dan zijn er hier van die simpele politieke partijen die het gaan verdedigen als een recht voor vrouwen ???

Precies, en je kan mij niet vertellen dat die vrouwen het fijn vinden om met 30 graden een zwart hoofddoek te dragen en dan ook nog is ingepakt te zijn, want ze kunnen natuurlijk ook niet in 1 hempie lopen, of wat ze ook aan hebben, sommigen dragen gewoon een jas met een hittegolf.

nee niet verbieden anders moet je idd alles verbieden ieder geloof dus

Natuurlijk, sterk staaltje logica. Omdat er een aantal wazige zaken in een religieus boek staan past ook iedere gelovige die zaken zo toe. Wel eens bedacht dat alleen de literalisten zoals de Salafisten zo'n zienswijze hebben?

Is dit nu een verkapte vraag om nuancering? :D
Moedig.

nee niet verbieden anders moet je idd alles verbieden ieder geloof dus

Verbieden, tja, daar zie ik weinig in, maar wat zou het heerlijk zijn om nooit meer de achterlijkheden van religies aan te hoeven horen en zien. Utopisch denken en daar zal het bij blijven. Mensen kunnen denk ik erg moeilijk omgaan met de ledigheid van ons wezen. Zoeken op alle mogelijke plekken naar zoethoudertjes, getuige de run op 'alternatieve' shit en het 'ietsisme'. De kille zakelijkheid van het feit dat we een product zijn van zuiver materialistische processen is dan ook niet zomaar te verhapstukken. Helemaal niet als je uit een religieuze achtergrond komt en die kennen vele van ons, veel meer dan dat er 'kerkelijken' zijn.

Alsof Nederland niet zijn eigen geloof mag uiten.

En of het dat niet mag. De staat is seculier en dient dat op iedere mogelijke manier te behouden en versterken. Niks geen gedoe met banaliteiten als een of ander misselijk sprookjesboek.

Terug
Naar boven