AndroidHealthClinic

poll : verbod op koran in nederland, ja of nee

Peiling Peiling verbod op koran

• ja

Stemmen: 61 39,9%
  • nee

Stemmen: 92 60,1%

• Totaal stemmers
    153
  • Peiling gesloten .
er zijn ook mensen die streng gereformeerd,jehovah zijn en andere gelovigen zijn weer wat luchtiger en minder extremistisch..
zo is't met moslims ook,je hebt er een select groepje radicale zelf opblazende klootzakken tussen zitten,maar geloof er geen zak van dat ze allemaal zo denken en/of zijn.
vindt dat je mag geloven waar je maar in wilt geloven,ALS je anderen er maar niet mee lastigvalt of je geloof probeert op te dringen naar anderen.(of mensen erop afrekend dat ze een ander geloof hebben)

Volgens mij mag je iemand een moslim noemen als hij/zij in de koran geloofd.
Als alle moslims in de koran gelooven moeten ze toch allemaal weg want dan denken ze toch allemaal er zo over?

toch?

Natuurlijk, sterk staaltje logica. Omdat er een aantal wazige zaken in een religieus boek staan past ook iedere gelovige die zaken zo toe. Wel eens bedacht dat alleen de literalisten zoals de Salafisten zo'n zienswijze hebben?

er zijn ook mensen die streng gereformeerd,jehovah zijn en andere gelovigen zijn weer wat luchtiger en minder extremistisch..
zo is't met moslims ook,je hebt er een select groepje radicale zelf opblazende klootzakken tussen zitten,maar geloof er geen zak van dat ze allemaal zo denken en/of zijn.
vindt dat je mag geloven waar je maar in wilt geloven,ALS je anderen er maar niet mee lastigvalt of je geloof probeert op te dringen naar anderen.(of mensen erop afrekend dat ze een ander geloof hebben)

maak er maar een groep van hoor!
Jah ik vind ook dat ze mogen geloven wat ze willen maar ik vind niet dat ze mogen geloven dat de gene die niet in allah of de oh zo heilige koran gelooft dat die dood moet dat slaat echt helemaal nergens op!
Maar tuurlijk is er ook een hele groep moslims die dat niet willen.. hoop ik dan teminste.
Bij mij in de klas zit een jonge die moslim is en een meisje dat moslim is. Dat meisje doet geen vlieg kwaat! Ik had vandaag nog een hele disscussie met 1 of andere leraar over de film van Wilders om dat ik zei in de klas dat ik het een goeie film vond en die moslim ( die jonge ) uit me klas voelde zich gekwetst en vond zelf dat ie ze best had gedaan om zich in te houden.. met andere woorden ik had mazzel dat ik geen bom op me kop kreeg:P

• Topic Starter Topic Starter
maak er maar een groep van hoor!
Jah ik vind ook dat ze mogen geloven wat ze willen maar ik vind niet dat ze mogen geloven dat de gene die niet in allah of de oh zo heilige koran gelooft dat die dood moet dat slaat echt helemaal nergens op!
Maar tuurlijk is er ook een hele groep moslims die dat niet willen.. hoop ik dan teminste.
Bij mij in de klas zit een jonge die moslim is en een meisje dat moslim is. Dat meisje doet geen vlieg kwaat! Ik had vandaag nog een hele disscussie met 1 of andere leraar over de film van Wilders om dat ik zei in de klas dat ik het een goeie film vond en die moslim ( die jonge ) uit me klas voelde zich gekwetst en vond zelf dat ie ze best had gedaan om zich in te houden.. met andere woorden ik had mazzel dat ik geen bom op me kop kreeg:P

Jij mag je mening geven over de film dus hij heeft het recht niet jou iets aan te doen, goed dat je voor je eigen mening uitkomt, ook met moslims in je klas.Bij ons is de hele klas plus de leraar het met elkaar eens, de koran moet verbrand worden.

Natuurlijk, sterk staaltje logica. Omdat er een aantal wazige zaken in een religieus boek staan past ook iedere gelovige die zaken zo toe. Wel eens bedacht dat alleen de literalisten zoals de Salafisten zo'n zienswijze hebben?

een discussie over de islam aangaan met een dertienjarige :roflol:

een discussie over de islam aangaan met een dertienjarige :roflol:

ja,een dertienjarige mag wel ff uit de droom geholpen worden als ie dingen verkeerd ziet...
net een jonge hond....
de eerste weken maanden van opvoeding en corriceren zijn t belangrijkst want dat gaat m wel vormen voor de rest van zijn leven.
geld voor jongeren ook..

ja,een dertienjarige mag wel ff uit de droom geholpen worden als ie dingen verkeerd ziet...
net een jonge hond....
de eerste weken maanden van opvoeding en corriceren zijn t belangrijkst want dat gaat m wel vormen voor de rest van zijn leven.
geld voor jongeren ook..

zie ik dingen verkeerd dan?

Ik heb de nederlandse versie liggen ....

bepaalde dingen heb je wel gelijk in...
je bent gewoon nog te jong om dingen van meerdere kanten te bekijken.
dat geeft ook niets,wijsheid komt met de jaren..

mee eens.. maar toch kan die jongen ook meepraten over het probleem.. hij groeit ermee op ;)

mee eens.. maar toch kan die jongen ook meepraten over het probleem.. hij groeit ermee op ;)

dat zei ik net ook al in een post of wat eerder,hij zit in de jaren dat zijn karakter gevormd wordt,als ie niet mee mag praten kan hij een scheef beeld van bepaalde zaken krijgen,wat op veel ellende uit kan draaien;)

Nee liever niet verbieden, lees hem dagelijks;)

Waarom een boek verbieden? De logica ontbreekt me gewoon.

Ophef over papier en inkt. Ik snap dat niet. Als je imo te beperkt bent (dus dat je zelf niet kan onderscheiden wat goed is en slecht is) en een boek kan je daarbij helpen, be my guest.

Echter mijn opvoeding, mijn scholing, en mijn eigen ontwikkeling geven mij aan dat ik geen bijbel of koran nodig heb.

Nee

Terug
Naar boven