MuscleMeat

Pols Blessure, tips?

Morphy

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
He Allemaal,

Ik heb sinds december last van m'n polsen. Het is vooral bij specifieke bewegingen. bijv, als ik m'n jas uit doe en dan over m'n schouder heb hangen terwijl ik hem nog met 1 hand vast hou. Dan voel ik een soort van trekkend gevoel en dit gaat maar niet weg.

Ik ben al wel 12 keer naar de fisio geweest en die masseerd dan de spierbuik van de 2 grote spieren die in m'n onderarm zitten, maar ik merk nog maar erg weining vooruitgang. Ik heb ook mijn oefeningen aangepast: ben gaan roeien om me polsen wat op te warmen voor de KT. En doe nauwelijks nog biceps training, alleen nog apparaat, maar dan met m'n handen "open" schijnt beter te zijn volgens de fisio.

Ik vermoed zelf dat het onstaan is begin december toen ik begon aan een nieuwe manier van biceps training. Met zón bankje en een kleine stang. Ik kreeg na 3 trainingen last van m'n polzen, maar mijn toenmalige instucteur (die nu overgeplaats is naar assen, thank god...) zei alleen maar van: "Ja joh gewoon door gaan, gaat vanzelf over". aka wees niet zón mietje...

Dus ik heb toen 3/4 weken lang met pijn aan m'n polsen door getrained, tot dat hij weg was en ik maar is met de lokale fisio ben gaan praten.

Het is erg belangrijk voor me dat mijn polsen zsm herstellen want ik ben aan het trainen om begin augustus toegelaten te worden bij defensie voor luchtmobiel.

Iemand tips? tricks? ervaringen?

Alvast bedankt,

~M

Laatst bewerkt:
Hallo , ik heb een soort gelijk iets gehad.
De pols is bij veel mensen die trainen een groot probleem het moet veel druk doorstaan. Je kan het best een weekje rust nemen en vervolgens goed op je uitvoering letten en lichter in gewicht gaan als je pols zich dan nog pijnlijk voor doet stop dan een gedurende tijd je zou hier later een pees overbelasting of erger van kunnen krijgen.

Ik weet niet of je aan bodybuilding doet maar als je eraan doet kan een oorzaak zijn dat je je pols belast bij bankdrukken, en biceps zoals je zelf al aangeeft. de fysiotherapeut heeft hier zeker gelijk, als je je handen open houdt ontspant je pols zich gedeeltelijk. je ziet vaak dat men hard knijpt in barbells/dumbbells dit is niet nodig en zorgt op den duur wel voor een pijnlijke pols omdat je pols spieren zich dan continu aanspannen.
Bij bankdrukken zou ook goed kunnen zijn dat je de uitvoering te zwaar doet waardoor je je pols naar achter klapt dit is soms ook iets wat je aanleert en is lastig weer te verleren ( in mijn geval ) wat je kan proberen is om te bankdrukken zonder de duim om de stang te sluiten, zo duw je altijd met een rechte pols het nadeel is echter dat je hierdoor wel snel de fout in kunt gaan en de stang uit je handen kan vallen zorg daardoor voor een spotter ( persoon die je helpt.)

ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen,
Brutalix

Heb het ook gehad, men zei dat ik men flexors wat moest trainen.

Neem een dumbje van 6-8 kg, laat je onderarm tot aan je post op een platform rusten, en draai dan iets van een 80°-100° je polsen, het gewicht zal je flexors hier rechtstreeks aanspreken (daarom ook zo een licht gewicht)

Ik had dit probleem met een barbell als ik biceps curls wou doen, of als ik met lage puley en een korte stang curls wou doen.

Doe dan die oefn met die dumbs, of doe die barbell en pulley oefening met een licht gewicht en gebruik je flexors.

Als je kan touwspringen, doe dat dan om je polsen soepel te houden

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik zal deze voorstellen is aan m'n fisio voorleggen. Ben net ook weer naar de sportschool geweest en had weer last (tijdens het weekend ook al, terwijl vorige week juist minder was), hij adviseerde me om is een weekje helemaal niet m'n polsen te gebruiken. Dit is echt dikke ruk want, ik ben net begonnen met een voedings schema en volg BFFM op dit moment.
Ik doe al 45min cardio per dag, dus wat zou ik kunnen gaan doen qua KT om m'n verbranding goed op peil te houden of is dit met puur en alleen cardio ook wel goed mogelijk?

Bump!:rolleyes:

Iemand nog tips of een reactie op mijn vraag in de post hier boven?

als je aan het cutten bent zou ik gewoon lekker doorgaan met cardio en doorgaan met je voedings schema.

voor de rest zou je dan krachtoefeningen kunnen doen, waarbij je de pols haast tot niks mee belast.
bijv: benen, rug, buik
de rest gewoon laten rusten.

onthou: niet tijdens het trainen groei je, maar in de periode van rust ;)

Rust...rust...rust..

Daarna: Rustig opbouwen en geen apparaten meer gebruiken!

Bedankt jongens, dat stelt me iig een beetje gerust, ik heb vanaf vandaag dus idd besloten om eerst maar is 3/4 weekjes rust te nemen met m'n onderarmen. d'r is idd nog genoeg anders te doen in de sportschool.

Terug
Naar boven