Fitness Seller

Polsen trainen. Hoe?

• Topic Starter Topic Starter
Thx :) kheb me antwoord!

had ik toen ik net begon met trainen, faalde altijd op mijn polsen, vooral met curlen en benchpress. Gewoon doorgetraint en nu voel ik mijn polsen nooit meer. Al doe ik mijn max.

@beginnerbb

polsen zullen er niet echt dikker van worden maar wel steviger zeg maar.

en zo min mogelijk je duimen gebruiken bij bijv BP, dat is dus heel slecht voor je gewrichten, gewoon zoveel mogelijk gewichten pakken met alleen die andere 4 vingers ;)

reverse BB curls, wel niet zwaarder uitvoeren dan comfortabel is.

@The ripper, zo gek is dat niet wat Realist zegt.
Er was hier eens een topic over dit, je duim gebruiken bij banken of niet.
Ik geloof dat 3XL een filmpje erop had gezet van een gozer, die net zo'n fout maakte bij een 'gesloten' grip, het kan dus bij allebei!
Ik bank heel erg vaak zo. Het gewicht ligt dan niet in mijn handpalm (wat voor een zere pols kan zorgen) maar recht boven de onderarm, waardoor je gewicht beter te dragen is!
Heb zelf nog nooit zo'n probleem gehad en nog nooit gezien/gehoord van iemand bij mij in de gym ;)

Een ongeluk is snel gebeurd en natuurlijk kan je de barbell ook laten vallen als je je duim wel gebruikt. De kans is wel veel kleiner met een gesloten greep dan met false grip, daar gaat het om.
Als dan toch alles bewezen moet worden met youtube-filmpjes: er zijn veel meer filmpjes te vinden van benchpress ongelukken met false grip dan met normale grip.

Dat dacht die kerel ook.

Anyway, :ot:

TS: leg de barbell niet zo ver in je hand maar meer op het vlezige gedeelte dichter bij je duim.

hier een link met uitleg en foto's: How You Can Avoid Wrist Pain From the Bench Press | StrongLifts.com

Reverse barbell curl, wrist curl, behind the back barbell wrist curl, gewicht van paar kilo oprollen aan touw (armen gestrekt voor je houden).

Farmers walk,

Je neemt dumbbells in je handen en je gaat gewoon een rondje lopen door de sportschool. Moet je maar even kijken hoe zwaar je ze pakt, maar kan je verzekeren dat het een lekkere oefening is.

@The ripper, zo gek is dat niet wat Realist zegt.
Er was hier eens een topic over dit, je duim gebruiken bij banken of niet.
Ik geloof dat 3XL een filmpje erop had gezet van een gozer, die net zo'n fout maakte bij een 'gesloten' grip, het kan dus bij allebei!
Ik bank heel erg vaak zo. Het gewicht ligt dan niet in mijn handpalm (wat voor een zere pols kan zorgen) maar recht boven de onderarm, waardoor je gewicht beter te dragen is!
Heb zelf nog nooit zo'n probleem gehad en nog nooit gezien/gehoord van iemand bij mij in de gym ;)

Als het gewicht recht boven je onderarm is kan je je duim nog wel ermoheen doen?

Terug
Naar boven