XXL Nutrition

post hier je TOP bench press

Scot mendelson idd, ik zeg ook niet dat huij het fysiek van coleman heeft, maar hij komt er heel aardig in de buurt (140kg bij 15%?), ondanks dat 't zijn sport niet is.

Lees nog eens gast, wakkie stelt toch ook niet dat jij iets beweert hebt.

Lees jij nog eens gast, kan ik beter zeggen :rolleyes:

Deze citaat is van wak: Coleman bencht raw setjes met 220 kilo.
Wat denk je dat hij doet met een triple ply suit, net als Rychlak en Mendelson?

Hieruit kan ik opmaken, dat wakkie denkt, dat ik denk: dat Coleman met een triple-ply-suite, net als Rychlak en Mendelson ook zoveel KG's lift, aangezien Coleman's setjes 220KG drukt... Want wakkie vraag ook wat ik denk..
Maar de vraagstelling naar mij toe, vind ik zoiezo k*t geformuleerd!

Maar als antwoord: Neen, dit denk ik niet, met een suite haald hij het nog steeds bij lange na niet(450KG), maar dat is ook verder niet interessant, aangezien hij BB'er is! ;)
En anders staat die zin er behoorlijk k*t....

Met een goed shirt haaltie wss ver over de 300.

Met een goed shirt haaltie wss ver over de 300.

350KG max, hij is niet ingesteld op 'Big Weights', ik bedoel ik vanuit de grote jongens-perspectief, vanuit mijn perspectief zijn het enorme gewichten, ook die Coleman drukt! :D

350 denk ik niet, maar iig een hoop gewicht, want er zijn maar een hand vol powerlifters die dat ook doen, kracht en massa gaat dus hand in hand zijn we het eens, dus je post klopt niet, voor bb'ers is het namelijk dus ook belangrijk om veel te drukken.

65kg, 2 reps. train 6 maand serieus.

100kg 1 rep, ktnxbye :')

wat is eigenlijk het wereldrecord benchpress?

heb het opgezocht: The previous world record for the heaviest bench press at 1005 lb (456 kg) was set by Gene Rychlak under International Powerlifting Association rules in November 2004. This record was slightly broken. Scot Mendelson pressed 1,008 pounds on his first attempt at the Fit Expo at the 2006 Iron Man Bodybuilding contest on February 18, 2006. It must be noted that the different federations have subtly different rules on technique, the equipment that is allowed and whether performance enhancing drugs are tested for.

The heaviest "raw" bench press (without equipment such as denim shirts) is 713 lb (325 kg) by Scot Mendelson.

The world record for women's bench press is 551 lb (250 kg), set on August 26, 2006 by Becca Swanson in Daytona Beach at the APF/WPO Debbie Kruck Bench Press Contest.

Laatst bewerkt:
350 denk ik niet, maar iig een hoop gewicht, want er zijn maar een hand vol powerlifters die dat ook doen, kracht en massa gaat dus hand in hand zijn we het eens, dus je post klopt niet, voor bb'ers is het namelijk dus ook belangrijk om veel te drukken.

Wat klopt er niet aan mn post, kerel?
Massa en kracht zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Ik trainde met iemand van 110KG @ 7%, hij was mega groot, iedereen dacht dat hij veel meer dan mij zou drukken, het tegenovergestelde was waar!
Als Coleman net zo veel zou drukken als Rychlak, dan zou zn borst veeeeeel groter zijn, nu al is die niet veel kleiner.. En dat komt omdat er nog een laag vet bij Rychlak over zn spieren zit!

Langzaam trainen activeerd de spiervolume, snel trainen is weer goed voor kracht! Daarom lijkt het soms of BB'ers er veel sterker uitzien, dan dat ze werkelijk zijn.

Kijk, als je enorm groot word, krijg je extra massa en kracht, alleen in dat opzicht gaan ze gepaard!
Maar ook 'hun' kunnen zich onderscheiden door het type training.
Anders zouden PL'ers en BB'ers dezelfde training er op na houden, maar dit is echter niet het geval! ;)

En voor BB'ers is het NIET belangerijk om veel te drukken, kijk naar DBC01, hij drukt naar zeggen niet enorm veel, maar zn borst is huge!
En ook die kerel die bij mij in de sportschool trainde, je gaf hem zeker een 180KG press waardig, maar hij kwam niet boven de 115KG!

Scot mendelson idd, ik zeg ook niet dat huij het fysiek van coleman heeft, maar hij komt er heel aardig in de buurt (140kg bij 15%?), ondanks dat 't zijn sport niet is.

Lees nog eens gast, wakkie stelt toch ook niet dat jij iets beweert hebt.

Precies, die Scot Mendelson en Coleman komen aardig bij elkaar in de buurt, Scot 140KG @ 15%, en Coleman 135KG @ 5%, dus eigenlijk heeft Coleman meer spiermassa dan Scot! (140KG ->10%=14KG!)

En nog drukt Scot, met iets minder spiermassa, veel meer dan coleman!
Maar op het uiterlijk zou je dit niet zeggen! Coleman zijn borst is huge vergeleken bij die van Scot imo..

Precies, die Scot Mendelson en Coleman komen aardig bij elkaar in de buurt, Scot 140KG @ 15%, en Coleman 135KG @ 5%, dus eigenlijk heeft Coleman meer spiermassa dan Scot! (140KG ->10%=14KG!)

Maar op het uiterlijk zou je dit niet zeggen! Coleman zijn borst is huge vergeleken bij die van Scot imo..

scott pressed toch 325 volgens wikipedia:

"The heaviest "raw" bench press (without equipment such as denim shirts) is 713 lb (325 kg) by Scot Mendelson"

Deze discussie is zinloos, een paar argumenten van mijn kant:
- Powerlifters hebben een beter funcionerend CNS, het zenuwstelsel dat je spieren (motorunits) aanstuurt, wordt beter gebruikt.
- De techniek is totaal anders. Powerlifters drukken voornamelijk met hun triceps, terwijl bodybuilders meer met hun borst drukken.
Een vergelijking maken qua 'borstgrootte' heeft dus niet zoveel zin, aangezien beide heren andere spieren gebruiken met het bankdrukken (anders verdeeld, qua verhouding).

yeah right.. De meeste kracht komt echt uit je borst! Triceps leveren maar een bijdrage.
PL'ers kunnen beter stoten, met een hoger gewicht, BB'ers kunnen beter, gecontroleerder een gewicht verplaatsen, en doen dit langzamer..
Balanceren gaat een BB'er dan ook beter af, de connectie tussen spier en hersenen is beter.

yeah right.. De meeste kracht komt echt uit je borst! Triceps leveren maar een bijdrage.
PL'ers kunnen beter stoten, met een hoger gewicht, BB'ers kunnen beter, gecontroleerder een gewicht verplaatsen, en doen dit langzamer..
Balanceren gaat een BB'er dan ook beter af, de connectie tussen spier en hersenen is beter.

Meneer is professionele powerlifter? Dacht het niet, bij een powerlifting bench komt de meeste kracht echt wel uit de triceps. En dat PL'ers stoten ... als je daarmee bouncen bedoeld, op wedstrijd moet er een zichtbare stilstand zijn op de borst. Dus neem maar van me aan dat de gemiddelde powerlifter gecontroleerder een gewicht beheerst dan een gemiddelde bodybuilder.

En waar slaat dat balanceren en spier/brain connectie nu op? Ik snap niet echt je redenering waarom een bodybuilder beter een gewicht zou kunnen balanceren? Trouwens je spier/hersen connectie komt neer op je CZS, iets wat veel meer aangesproken wordt bij powerlifting dan bij bodybuilding.

Lijkt wel alsof je bodybuilders als übermensen gaat beschouwen, beetje kort door de bocht allemaal. Als ik jou redenering volg zouden bodybuilders alle eigenschappen van powerlifters bezitten (gecontroleerd zakken, veel balans en goeie CZS), waarom zie ik dan (bijna) geen bodybuilders op powerlifting wedstrijden? Juist ja ...

Meneer is professionele powerlifter? Dacht het niet, bij een powerlifting bench komt de meeste kracht echt wel uit de triceps. En dat PL'ers stoten ... als je daarmee bouncen bedoeld, op wedstrijd moet er een zichtbare stilstand zijn op de borst. Dus neem maar van me aan dat de gemiddelde powerlifter gecontroleerder een gewicht beheerst dan een gemiddelde bodybuilder.

En waar slaat dat balanceren en spier/brain connectie nu op? Ik snap niet echt je redenering waarom een bodybuilder beter een gewicht zou kunnen balanceren? Trouwens je spier/hersen connectie komt neer op je CZS, iets wat veel meer aangesproken wordt bij powerlifting dan bij bodybuilding.

Lijkt wel alsof je bodybuilders als übermensen gaat beschouwen, beetje kort door de bocht allemaal. Als ik jou redenering volg zouden bodybuilders alle eigenschappen van powerlifters bezitten (gecontroleerd zakken, veel balans en goeie CZS), waarom zie ik dan (bijna) geen bodybuilders op powerlifting wedstrijden? Juist ja ...

Geen prof Pl'er, nooit beweerd ook!
De meeste kracht komt gewoon uit de borst, triceps zijn veel minder sterk..
Met stoten bedoel ik uiteraard niet bounchen! ;)
Je ziet geen BB'ers op PL wedstrijden, dit omdat de betreffende trainingsmethode voor Massa zorgt, niet voor pure kracht!
En de methode werpt zijn vruchten af, kijk maar naar ED van amsterdam, hij weegt 141KG en is droger dan menig PL'er, maar hij drukt niet hetzelfde als een geoefende PL'er, maar is toch zwaarder... Meer spieren.. Maar het zit hem meer in de langzame/gecontroleerde kracht!

En dat de connectie brain/muscle bij langzaam trainen beter was, had ik ergens gelezen, probeer het wel even te zoeken, maar de theorie klinkt wel aanemenlijk.

Verder interesseert kracht me geen reet, de discusie ging over PL & BB en hun verschillende trainingsmethode, de een zorgt meer voor kracht, de ander meer voor Massa! Anders zou een BB'er de zelfde training als een PL'er hebben, zou het niet?

vandeweek es geprobeerd : 64 * 4 , na 4 maand redelijk trainen zonder voedingsschema.

light weight baby :D

Geen prof Pl'er, nooit beweerd ook!
De meeste kracht komt gewoon uit de borst, triceps zijn veel minder sterk..
Met stoten bedoel ik uiteraard niet bounchen! ;)
Je ziet geen BB'ers op PL wedstrijden, dit omdat de betreffende trainingsmethode voor Massa zorgt, niet voor pure kracht!
En de methode werpt zijn vruchten af, kijk maar naar ED van amsterdam, hij weegt 141KG en is droger dan menig PL'er, maar hij drukt niet hetzelfde als een geoefende PL'er, maar is toch zwaarder... Meer spieren.. Maar het zit hem meer in de langzame/gecontroleerde kracht!

En dat de connectie brain/muscle bij langzaam trainen beter was, had ik ergens gelezen, probeer het wel even te zoeken, maar de theorie klinkt wel aanemenlijk.

Verder interesseert kracht me geen reet, de discusie ging over PL & BB en hun verschillende trainingsmethode, de een zorgt meer voor kracht, de ander meer voor Massa! Anders zou een BB'er de zelfde training als een PL'er hebben, zou het niet?

Uiteraard :thumb:

Maar je CZS wordt vooral getraind door met zware gewichten (relatief) te trainen, dus is ook veel aannemelijker dat een powerlifter betere spiercontrole heeft dan een bodybuilder ;)

85 kilo bankdrukken bij een lichaams gewicht van 72 en leeftijd van 17.

Uiteraard :thumb:

Maar je CZS wordt vooral getraind door met zware gewichten (relatief) te trainen, dus is ook veel aannemelijker dat een powerlifter betere spiercontrole heeft dan een bodybuilder ;)

Wat je zegt zou kunnen, ik weet het nl niet zeker..
Maar waarom krijgen BB'ers relatief gezien dikkere spieren dan PL'ers?
Je zou zeggen, dat door langzaam trainen, een goede ontwikkeling ontstaat, omdat deze spier verhoudingsgewijs dikker word, dan wanneer je altijd piekt en zoveel mogelijk gewicht stoot..

Ach, ik weet er ook het fijne niet van, maar beide manieren hebben hun eigen kwaliteiten en resultaten.

scott pressed toch 325 volgens wikipedia:

"The heaviest "raw" bench press (without equipment such as denim shirts) is 713 lb (325 kg) by Scot Mendelson"

Dat is dan ook RAW, met die tuigjes/mauwtjes die ze gebruiken, komen Rychlak en Mendelson aardig bij elkaar in de buurt!

Wat is dat trouwens voor kwats, dat met een speciaal shirtje je 50-60 kilo meer benct??

Terug
Naar boven