XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

40AE848E-C06F-44E4-902F-FF48ED71C877.jpeg

Wa wa waat is daaat?

image.jpg

Pom, soort gerecht gemaakt van tayer. Zit ook kipfilet in. Heb geprobeerd hem zo gezond als ik kon na te maken, terwijl mijn moeder ernaast stond en in die van haar dikke klodders mayo gooide.
Wat is er slecht aan mayo? Ei en olie... beiden prima vetten.
Zeker in jouw geval als je lastig aankomt kan je best eens wat mayo eten hoor. ;)

image.jpg

Pom, soort gerecht gemaakt van tayer. Zit ook kipfilet in. Heb geprobeerd hem zo gezond als ik kon na te maken, terwijl mijn moeder ernaast stond en in die van haar dikke klodders mayo gooide.

Echt nog nooit van gehoord, wat is jou recept die je hanteert voor de "gezondere" versie? Wil het ook eens maken! Had ff snel opgezocht en is een surinaamse maaltijd als ik me niet vergis? :p

Morgen =:banana::banana::banana:
Nou ja, yolo, toch? Je kan het maar gehad hebben. Zag er allemaal heerlijk uit iig :o
Ja echt top hoor!

Zat gerechtje tussen van The Jane ook...
Maar er waren enkele streetfood kraampjes die evenwel heerlijke gerechten bij hadden.
Zeer leuke belevenis Antwerpen Proeft.

Ja echt top hoor!

Maar er waren enkele streetfood kraampjes die evenwel heerlijke gerechten bij hadden.
Nice, zoiets heb je ook volgende maand hier in Amsterdam. Taste of Amsterdam. Is elk jaar wel een leuk evenementje om heen te gaan en veel dingen te proeven.

En shitfaced te worden.

Nice, zoiets heb je ook volgende maand hier in Amsterdam. Taste of Amsterdam. Is elk jaar wel een leuk evenementje om heen te gaan en veel dingen te proeven.

En shitfaced te worden.

Klinkt inderdaad als dit geweest!
Toch liever vroeg gaan, lekker veel eten, wat drinken.
Aangezien ik met de wagen ben dus merkelijk minder drinken dan eten...

En dan huiswaarts als het daar losjes komt.

Je maakt me wel nieuwsgierig, straks even Googlen.

Ja echt top hoor!

Street food kan vaak erg verrassend lekker uit de hoek komen idd.
Net even gecheckt, vandaag was blijkbaar de laatste dag. Jammer...
Maar zeker iets om te onthouden, mss voor de editie van volgend jaar :o

Street food kan vaak erg verrassend lekker uit de hoek komen idd.
Net even gecheckt, vandaag was blijkbaar de laatste dag. Jammer...
Maar zeker iets om te onthouden, mss voor de editie van volgend jaar :o
Zeker de moeite waard.
Had nog een ticket over nochtans...
Had het beter gepost, kon je mss nog blij maken ermee.

Echt nog nooit van gehoord, wat is jou recept die je hanteert voor de "gezondere" versie? Wil het ook eens maken! Had ff snel opgezocht en is een surinaamse maaltijd als ik me niet vergis? :p
Ja, het is een Surinaamse maaltijd. Uhm de gezondere versie had:
300 gram tayer
9A042B7F-1C22-4229-B020-DDF6327F0712.jpeg

60 gram ui
150 gram tomaat
(Btw mijn moeder gooide er van alles in op gevoel)
5 mL sinaasappelsap
15 gram piccalilly (ze deed er volgens mij wat meer in)
(Daarna een paar flinke klodders mayo, heb de geskipt en een heel klein beetje mosterd (5 gram) in gedaan)
(Wat mini augurken, zilveruitjes en wortelen op azijn, ik heb er gewoon ananas (50 gram) in gedaan)
Verder nog wat selderij. Ik zelf gebruikte 1,5 gram

Daarna heeft ze de kippenpoten in olie gebakken. Wat laurierbladen, pimentkorrels en maggiblokken toegevoegd. Flinke scheut sojasaus en wat gepureerde tomaat. Ik heb 200 gram kipfilet gebruikt . 4 pimentkorrels, 2 laurierbladen, 1 maggi blokje (was wel iets te veel vond ik), 115 gram tomaat en 10 mL sojasaus

Kip na het toevoegen van de tomaat op laag vuur bereiden, zodat niet alles verdampt en het een soort saus wordt. Dan de tayer met andere ingrediënten (niet de kip) in een ovenblik. Bedek dit met de kip en een deel van de saus. Daarna bedek je dat weet met een laag van het tayer mengsel. En de saus erover heen schenken.

Voeg gerust meer/minder van spul toe naar eigen smaak.

Die van mij had 736,7 Kcal. (Raad het niet aan om dit als hoofdmaaltijd te nemen, het is nogal overheersend. Dus als je er teveel van eet kan je misselijk worden. Ik had echter geen zin om er wat bij te koken

Ja, het is een Surinaamse maaltijd. Uhm de gezondere versie had:
300 gram tayer
9A042B7F-1C22-4229-B020-DDF6327F0712.jpeg

60 gram ui
150 gram tomaat
(Btw mijn moeder gooide er van alles in op gevoel)
5 mL sinaasappelsap
15 gram piccalilly (ze deed er volgens mij wat meer in)
(Daarna een paar flinke klodders mayo, heb de geskipt en een heel klein beetje mosterd (5 gram) in gedaan)
(Wat mini augurken, zilveruitjes en wortelen op azijn, ik heb er gewoon ananas (50 gram) in gedaan)
Verder nog wat selderij. Ik zelf gebruikte 1,5 gram

Daarna heeft ze de kippenpoten in olie gebakken. Wat laurierbladen, pimentkorrels en maggiblokken toegevoegd. Flinke scheut sojasaus en wat gepureerde tomaat. Ik heb 200 gram kipfilet gebruikt . 4 pimentkorrels, 2 laurierbladen, 1 maggi blokje (was wel iets te veel vond ik), 115 gram tomaat en 10 mL sojasaus

Kip na het toevoegen van de tomaat op laag vuur bereiden, zodat niet alles verdampt en het een soort saus wordt. Dan de tayer met andere ingrediënten (niet de kip) in een ovenblik. Bedek dit met de kip en een deel van de saus. Daarna bedek je dat weet met een laag van het tayer mengsel. En de saus erover heen schenken.

Voeg gerust meer/minder van spul toe naar eigen smaak.

Die van mij had 736,7 Kcal. (Raad het niet aan om dit als hoofdmaaltijd te nemen, het is nogal overheersend. Dus als je er teveel van eet kan je misselijk worden. Ik had echter geen zin om er wat bij te koken
Toch blijf ik benieuwd wat jij zo slecht vind aan wat mayo en een kippenpoot....

20190504_143316.jpg

Links dubbeldekker lamsburger met bbq saus
Rechts dubbeldekker krokante kipschnitzel burger met mayo
Op beiden cheddar kaas, sla, tomaat, krokant gebakken spek

Laatst bewerkt:
Snap je nou echt niet waar opgedoelt wordt? Niet iedereen heeft de kcal om even 650kcal/100g mayo te gebruiken.
Toch blijf ik benieuwd wat jij zo slecht vind aan wat mayo en een kippenpoot....
Kippenpoot niks mis mee, maar had kipfilet al uit de vriezer gehaald toen mijn moeder me overtuigde mee te doen. Ik zat gisteren echt heeel hoog in mijn vetten (eigenlijk meestal wel), omdat deze Kcal’s makkelijk hoger maken. Maarja daarom deed ik wat rustiger aan met vet

Volgens mij heb jij je roeping gemist als chef-kok!
Zit hier kwijlend naar het scherm te kijken drool:

Alles een kwestie van lighting and angles.
@apfelstrudel en @IRONic Pumper vooral zijn hier de chefs, duidelijk in een keuken opgeleid volgens mij, met hen vergeleken pruts ik maar wat in de marge.

Weet niet wat voor brood dat is, maar ziet er iig erg lekker uit!

Libanees platbrood, gebruik het ook als wrap en het kan ook goed door voor pizzabodem.

Dat is zelfgebakken bergsteigerbrood.

Moest lachen:roflol:

OT: same shit different day.

IMG_20190506_072055_896.jpg

Terug
Naar boven