MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Vitello tonato?
kalfsvlees met tonijn mayonaise!

of mijn recept van gewoon kip.

bak een kipfilet rondom bruin (kan ook met varkenshaas als je kip zat bent).
Bak 1 grote omelet van 3 eieren.
Leg op de eieren een aantal plakken rauwe ham of rookvlees. smeer dit dik in met pesto.
Rol hier de kipfilet in op.
Doe deze in een ovenschaal. En ja.. op dit punt kwak ik er een pak gepureerde tomaten met 4 el pesto overheen (maar weet niet of je dat wel kan doen ivm lowcarb) en dan een 20 minuten in de oven. Echt zalig.
en voor de niet low carbers... met spercibonen en rostirondjes.

Laatst bewerkt:
zit te denken om vanavond zalm te grillen :D

en een salade ofso. thanks anyway

Mijn warme lunch straks.... Tarhonya (Hongaarse pasta) met champignon-spek-room-peterseliesaus.

Die grijze brei ziet er niet zo smakelijk uit, maar het is heer-lijk!

SAM_0589.jpg

ik eet heel de week al niks anders als kip. wil ook wel is wat anders

Vaak eet ik ook kip s'avonds.
Maar met kip kun je wel oneindig varieren.
D.m.v. verschillende sausen en kruiden kun je het totaal anders laten smaken.

Laatst kipfilet in blokjes gesneden en met piripiri in de pan gegooit, lekkah.
Daarna gewoon weer kipkluifjes, of gewoon kipfilet naturel, ga maar door.

Soms wat eitjes, of een beefburger, wat speklapjes.

Vaak eet ik ook kip s'avonds.
Maar met kip kun je wel oneindig varieren.
D.m.v. verschillende sausen en kruiden kun je het totaal anders laten smaken.

Laatst kipfilet in blokjes gesneden en met piripiri in de pan gegooit, lekkah.
Daarna gewoon weer kipkluifjes, of gewoon kipfilet naturel, ga maar door.

Soms wat eitjes, of een beefburger, wat speklapjes.

gisteren kipburgers op, was ook lekker :D

macaroni carbonara? is het zelfde idee volgens mij

Ehm... carbonara is wel behoorlijk anders.
Daarvoor gebruikt men een ander type pasta (dit is geen macaroni... tarhnoya is een type pasta met 2-3x zoveel eieren in het deeg verwerkt, waardoor het veel steviger is).
En voor de carbonarasaus gebruikt men (voor zover ik weet, ik maak het nooit) spek, ei, slagroom en kaas.
Voor deze saus bak je de spekjes uit, voeg je ui en champignons toe en laat je dat geheel uiteindelijk met wat zure room, bloem, water en peterselie een kwartiertje zachtjes koken. Dus de overeenkomst is het gebruik van room en spek, maar daar houdt het op.

Ehm... carbonara is wel behoorlijk anders.
Daarvoor gebruikt men een ander type pasta (dit is geen macaroni... tarhnoya is een type pasta met 2-3x zoveel eieren in het deeg verwerkt, waardoor het veel steviger is).
En voor de carbonarasaus gebruikt men (voor zover ik weet, ik maak het nooit) spek, ei, slagroom en kaas.
Voor deze saus bak je de spekjes uit, voeg je ui en champignons toe en laat je dat geheel uiteindelijk met wat zure room, bloem, water en peterselie een kwartiertje zachtjes koken. Dus de overeenkomst is het gebruik van room en spek, maar daar houdt het op.

carbonara is ook met spekjes ui en champignons, enigste verschil is denk ik dat het met melk word bereid ipv room

carbonara is ook met spekjes ui en champignons, enigste verschil is denk ik dat het met melk word bereid ipv room

Ik heb het meerdere mensen weleens zien maken en geen van hen gebruikte champignons. Ook geen melk i.p.v. (slag)room.
Volgens 'smulweb.nl' is Carbonarasaus het volgende:
Carbonara is een traditionele Italiaanse pastasaus met als hoofdingrediënten uitgebakken spekjes, room en ei. De saus kan bij verschillende soorten pasta gegeten worden, net wat je lekker vindt. Aan de traditionele carbonara saus kunnen natuurlijk nog ingrediënten naar keuze toegevoegd worden, wat dacht je bijvoorbeeld van een bosuitje, of wat champignons? Hieronder staan naast de traditionele carbonara een aantal heerlijke variaties op dit recept. Probeer eens uit welke jij het lekkerst vindt of verander keer op keer. Voeg bijvoorbeeld tonijn toe aan het gerecht of maak er een ovenschotel van en geniet optimaal van deze heerlijke Italiaanse pastasaus.

Door mijn saus gaat geen ei en in alle varianten die ik heb gezien ging ook kaas, wat ik ook aan mijn saus niet toevoeg. Dus in mijn persoonlijke beleving zit er nogal een verschil aan pasta carbonara en wat ik vandaag heb gebrouwen.

Maar ja, het belangrijkste is dat het lekker is.... en hoe je het noemt, maakt natuurlijk eigenlijk geen drol uit.

Ik heb het meerdere mensen weleens zien maken en geen van hen gebruikte champignons. Ook geen melk i.p.v. (slag)room.
Volgens 'smulweb.nl' is Carbonarasaus het volgende:
Carbonara is een traditionele Italiaanse pastasaus met als hoofdingrediënten uitgebakken spekjes, room en ei. De saus kan bij verschillende soorten pasta gegeten worden, net wat je lekker vindt. Aan de traditionele carbonara saus kunnen natuurlijk nog ingrediënten naar keuze toegevoegd worden, wat dacht je bijvoorbeeld van een bosuitje, of wat champignons? Hieronder staan naast de traditionele carbonara een aantal heerlijke variaties op dit recept. Probeer eens uit welke jij het lekkerst vindt of verander keer op keer. Voeg bijvoorbeeld tonijn toe aan het gerecht of maak er een ovenschotel van en geniet optimaal van deze heerlijke Italiaanse pastasaus.
???

ik had het gewoon over de zakjes van honig en maggi van carbonara. daar staat toch echt op doe er champignons in.

Ik zei dat ik zelf nooit iemand champignons aan die saus had zien toevoegen.
Ik heb daarna een stukje geciteerd van een website, waar carbonarasaus werd beschreven. Daar werd dus aangegeven dat je champignons aan de saus kunt toevoegen. Ik heb dit dus zelf nooit gezien, maar het is dus wel 'toegestaan'.

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 13:59 ----------

ik had het gewoon over de zakjes van honig en maggi van carbonara. daar staat toch echt op doe er champignons in.

Aha.. Die zakjes/maaltijdpakketen neem ik nooit zo serieus.
Je hebt ook van die Knorr Wereldgerecht-pakketen... en als je soms ziet wat voor ingrediënten er volgens hun aan sommige gerechten moeten worden toegevoegd..:rolleyes:
Maar champignons worden dus schijnbaar wel vaker aan carbonarasaus toegevoegd, al had ik dat zelf nooit gezien.

Nu komen de foto's hopelijk wel goed door.
Proteine-ijs en cake gemaakt met proteinepoeder (pannenkoeken en straciatella-whey van B&F)

33fg7ti.jpg

4j4ztl.jpg

Nice!

Tat gespot op school vandaag, alpha as ****

heb je een kippepoot verstopt in die cake toevallig?

Kipfilethotel uit de oven

nodig? opgebouwd van onder naar boven :

-Pandan rijst
-Tomaten saus (vers)
-Rode/witte ui
-Paprika
-Knoflook
-Specerijen (oregana,basilicum, paprikapoeder etc...
-Gebakken kipfilet in reepjes/stukjes
-2 plakjes kaas

En hop in de oven voor ongeveer 15 minuten.

Een goede vervanger voor de dagelijkse rijst en kip:o

Enjoy!

kdla1c.jpg

Re: Post je meals! (pics!)

Lekker

uploadfromtaptalk1371144924484.jpg

uploadfromtaptalk1371144941347.jpg

uploadfromtaptalk1371144958211.jpg

uploadfromtaptalk1371144972739.jpg

Terug
Naar boven