AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Er was nog truffelkaas over van het kerstontbijt drool:
Net anderhalf uur gewandeld straks nog blockhead krachttraining dus moet kunnen
Op het moment dat eten een beloning gaat worden voor fysiek afzien ontwikkel je een verstoorde relatie met voeding naar mijn mening. Kun je nog genieten van 'ongezonde' voeding zonder schuldgevoel? Zie je voeding nog als voeding, of zie voeding als een som van macro- en micronutriënten? Just wondering.. :)

Ik heb een verknipte relatie met eten, Ben de eerste om dat toe te geven.

• Like
Waarderingen: BB_
Op het moment dat eten een beloning gaat worden voor fysiek afzien ontwikkel je een verstoorde relatie met voeding naar mijn mening. Kun je nog genieten van 'ongezonde' voeding zonder schuldgevoel? Zie je voeding nog als voeding, of zie voeding als een som van macro- en micronutriënten? Just wondering.. :)
@Skatermarvin :o

Ik denk niet dat je de enige bent. Ik heb dat ook en ik denk dit halve forum. Desalniettemin kan ik nog prima genieten van lekker eten (lekker eten kan trouwens ook gezond zijn), maar de teller tikt op de achtergrond door en een normale relatie met voeding zoals de gemiddelde Nederlander dat heeft gaat mij niet meer lukken. Dat hoeft overigens niet per se een nadeel te zijn.

Geen verwijt natuurlijk! Je er bewust van zijn is denk ik al voldoende om er een weg in te vinden. Persoonlijk heb ik er ook nog wel eens moeite mee. Dat is wat mij betreft het enige minpunt van bodybuilding..

Ik denk niet dat je de enige bent. Ik heb dat ook en ik denk dit halve forum. Desalniettemin kan ik nog prima genieten van lekker eten (lekker eten kan trouwens ook gezond zijn), maar de teller tikt op de achtergrond door en een normale relatie met voeding zoals de gemiddelde Nederlander dat heeft gaat mij niet meer lukken. Dat hoeft overigens niet per se een nadeel te zijn.
Ik denk dat het pas een nadeel wordt op het moment dat het je (sociale)leven in grote mate nadelig beinvloed en je eronder gaat lijden.

Bij mij zit er nog wel een verschil in eten thuis en buiten de deur. Thuis Ben ik strenger voor mezelf.

Zolang het enkel een keer in het weekend is moet dat kunnen toch? Moet natuurlijk niet meerdere keren per week gebeuren.

Zolang het enkel een keer in het weekend is moet dat kunnen toch? Moet natuurlijk niet meerdere keren per week gebeuren.
De vraag was meer hoe L3tty zich eronder voelt, niet wat wel en niet kan. Ik ben de laatste die zal roepen dat iets niet kan. Al helemaal niet om een cracker met kaas.
:)
Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.

Het houd niet op....niet vanzelf

image.jpg

Pulled chicken van de Jumbo eens proberen, twee volkoren boterhammen erbij :) Eindelijk m’n voeding op 3400kcal per dag na enkele weken opbouwen. Vanaf 1 jan tot eind maart strak op 3400 blijven vreten en flink sporten om daarna eens m’n vetpercentage aan te pakken voor de zomer. Vandaag 20% bf meting, wat me ergens toch wel tegenviel tov de look. Ik weet dat ik op m’n buik en heupen nog een hoop ver heb zitten, maar had gedacht dat ik op 17-18% zou zitten. Doelstelling is 12% in de zomer :D

Herkenbaar! In gezelschap laat ik de teugels ook makkelijker vieren.
Ik lever veel mantelzorg en op zulk soort momenten is het vaak belangrijk om ontspannen en gezellig mee te eten. Vaak is dat de enige fatsoenlijke maaltijd die de ander eet. Maar juist in December vlieg je van het ene speciale eetmoment naar het andere want niemand mag alleen zijn in die maand ??? en dan is de optelsom voor mij qua voedsel eigenlijk te hoog. En geen ruimte in mijn calorie budget voor wat lekker thuis.Vandaar het schuldgevoel. Zal blij zijn als het weer januari is en we weer in de regelmaat zitten. Zit nu dagelijks tussende 500 a 1000 calorien te hoog.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven