XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Croque monsieur.
IMG_20191229_115738_1.jpg

Pompoen geroosterd met salie en garam massala. Nu een soepje van maken :).
WP_20191229_13_02_38_Pro.jpg

Wat is de reden dat je de pompoen eerst roostert? M'n vriendin maakt ook wel eens pompoensoep maar volgens mij heb ik haar nog nooit de pompoen eerst zien roosteren. Volgens mij stopt zij 'm kort in de magnetron om hem wat zachter te maken, snijdt die 'm gewoon in stukken en vervolgens koken met andere ingredienten. Smaak verschil als je 'm al roostert met kruiden?

Wat is de reden dat je de pompoen eerst roostert? M'n vriendin maakt ook wel eens pompoensoep maar volgens mij heb ik haar nog nooit de pompoen eerst zien roosteren. Volgens mij stopt zij 'm kort in de magnetron om hem wat zachter te maken, snijdt die 'm gewoon in stukken en vervolgens koken met andere ingredienten. Smaak verschil als je 'm al roostert met kruiden?
De zoetige smaak van pompoen komt veel beter naar voren als je het roostert. En het "geroosterde" smaakje is ook vaak net hetgeen wat het extra lekker maakt.

Vergelijk maar eens als je pompoen gewoon kookt in blokjes of met kruiden erover grillt. Echt een wereld van verschil in smaak.

Bij het roosteren karameliseren de van nature aanwezige suikers en verdampt er vocht, waardoor de smaak veel geconcentreerder wordt. :)
Wat je ook met pompoen doet, altijd eerst roosteren.

(Is zowat dezelfde prijs als bij MM 2kg voor € 9.00) na de aktie is hij nu €10.00 dus idd iets duurder

Ik weet dat MM ze ook verkoopt, maar voor de mensen die alleen die patatjes willen kopen is het een optie toch..? Niks ten nadelen van onze sponsor, maar de aldi vraagt geen minimum vriespunten ;). Ikzelf heb bijv. Alle kip en groenten nog op voorraad, maar ik rij toch even langs de aldi voor de zoet aard :p

Ik weet dat MM ze ook verkoopt, maar voor de mensen die alleen die patatjes willen kopen is het een optie toch..? Niks ten nadelen van onze sponsor, maar de aldi vraagt geen minimum vriespunten ;). Ikzelf heb bijv. Alle kip en groenten nog op voorraad, maar ik rij toch even langs de aldi voor de zoet aard :p
Klopt! en niet iedereen heeft budget om in een keer een bestelling bij MM te doen. Dus dan is dit best handig.

ja das is zeker waar vwb die punten, en zeker ff snel een zakje halen kan ook wel, ik denk dat ik ook ff ga snaaien :)

Terug
Naar boven