MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Runder tartaar met ui en jalapeno

20200519_152304.jpg

Ik ga eens langs de Jumbo. Blokken kaas zelf raspen is inderdaad een optie. Welke rasp gebruik jij hiervoor?
Check de voedingswaarde van die 20+ van de Appie. In principe heb je geen vlees meer nodig als je deze kaas royaal doseert. :)

Welke rasp? Uuuhhh.. Eentje van de Blokker geloof ik? :P

Het dient echt als toplaag van de massouka, smeerkaas zal niet smelten neem ik aan?
Goede tip dit van de mozzarella en veel eiwit!
Smeerkaas zegt het al.. het is al vloeibaar. En als je het in de oven zet vormt het ook gewoon een mooi bruik korstje. Ziet er een beetje uit als bechamel uit de oven dan :D
Mozzarella is heel licht van smaak. Strooi er dan zelf nog wat extra kruiden over of zwitserze kaas.
Parmezaan gebruik je relatief maar heel weinig van omdat het dus veel smaak heeft. Vergelijk ook maar eens simpelweg oude kaas (old amsterdam oid) met jonge kaas. Dan heb je in ene met veel minder kaas een veel lekkerdere volle smaak.
Of als je geld over hebt.... Geen idee of het wat is en qua smaak oid...

image.jpg
Manlief kookt, Vega pasta met spinazie tomaat Boursin en pijnboompitten, lekker en semi gezond maar niet heel eiwitrijk, vanavond nog maar wat kwark naar binnen schuiven
image.jpg

Laatst bewerkt:
Vanavond ga ik voor een "slanke" massouka. Heeft iemand suggesties voor een geraspte kaas, welke laag in calorieën is?
Die van Musclemeat, maar dat ga je voor vanavond niet meer redden. Een goeie moussaka zou ik trouwens met een goeie kaas maken, dan maar iets minder (kaas) eten.

Heerlijk al die inspiraties. Zo kan ik mijn maaltijden weer voorbereiden voor de komende dagen :)

Panga met kerrie marinade, aardappel met rozemarijn en wat geraspte kaas uit de oven, en wat random tomaat en komkommer met Aromat :D

Bijlagen

• 20200519_194115.jpg
    20200519_194115.jpg
    244,5 KB · Weergaven: 159
De moussaka is goed gelukt!

Voor de kaas heb ik gebruik gemaakt van vegan kaas. Bevat 210 kcal per 100 gram en de smaak komt in de buurt van echte kaas!

1589912662178.jpeg

1589912802783.jpeg
Nu vraag ik mij wel af van wat die kaas gemaakt is. Niets dierlijk, geen soja...

• Love
Waarderingen: Bubs
Terug
Naar boven