- Waardering
- 28.776
- Lengte
- 1m57
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan maar een glaasje extra drinken

Gewicht op dat soort standaardpakken kan (mag) toch gewoon 10% schelen? Dan zou de range 900-1100gram zijn.Ik haal het ook meestal bij de AH, 20-25 % "verlies" als ik het na het koken weeg. Dat doe ik dus niet meer haha. Waar ik me ook aan kan storen is de verschillende gewichten in de 1 kg verpakking. Heb tussen de 910 en 1020 gram gewogen (ex verpakking) Een keer boven de 1 kg de rest er gemiddeld 30 gram onder met dus een keer een uitschieter naar dik 900 gram.
![]()
Vrouwke gemaakt, geen voorverpakte bouletten die geeneens vlees bevatten.
Klopt 😂😂😂
Zelf gemaakt airfryer style. Ziet er beter uit dan dat het smaakte.![]()
Vanavond ga ik voor een "slanke" massouka. Heeft iemand suggesties voor een geraspte kaas, welke laag in calorieën is?
Vanavond ga ik voor een "slanke" massouka. Heeft iemand suggesties voor een geraspte kaas, welke laag in calorieën is?
.Ik zal ze ook eens kopen dan. Wat peper en zout betreft, doe je dat bij vlees dat je zelf vacumeert ook pas na de sous vide bereiding?Naar aanleiding van onderstaande post heb ik de diepvries kogelbiefstuk uit de aanbieding (50% korting) van de Makro zoals beloofd getest.
De bevoren kogelbiefstukjes zijn per stuk vacuum verpakt.
Ik heb er twee eerst 24 uur rustig laten ontdooien in de koelkast bij circa 3 graden. Vervolgens heb ik ze vanmiddag 2 uur van te voren uit de koelkast gehaald om ze op kamertemperatuur te laten komen.
1 biefstukje heb ik 90 minuten op 50 ℃ sous vide gegaard.
![]()
Na de 90 minuten heb ik m uit de verpakking gehaald en drooggedept met keukenpapier. Vervolgens heb ik het vlees op hoog vuur in roomboter per kant 5 seconden aangebakken. Het vlees is hierna bestrooid met grof zeezout en met semi-grof gemalen zwarte peper (uit de vijzel).
![]()
Hierna is het flees getrancheerd.
![]()
Het vlees is juicy en goed van smaak. Beter dan ik had verwacht. Meestal is diepvries biefstuk droog en smaakloos.
Om em af te maken heb ik een stokbroodje afgebakken en besmeerd met een laagje mierikswortelpasta (aanrader!). Hier het vlees op gelegd en nog wat extra zwarte peper over gestrooid.
![]()
Aangezien niet iedereen een sous vide stick heeft heb ik het andere biefstukje op de klassieke manier bereid.
Ik heb em eerst uit de verpakking gehaald en 10 minuutjes laten luchten. Het vlees ziet er rauw ook goed uit. Goede geur, niet droog.
![]()
Ditmaal heb ik na droogdeppen op hoog vuur het biefstukje circa 5 seconden per kant aangebakken in de roomboter.
Vervolgens het biefstukje 5 minuten op 180 ℃ in een voorverwarmde oven gelegd om hem van binnen te garen. Boven-onder warmte om uitdroging te verminderen. Na de 5 mins heb ik het stukje vlees uit de oven gehaald en in alufolie gewikkeld. Deze 10 minuten laten rusten zodat de juices zich rustig kunnen settelen en het biefstukje niet leegloopt als ik em aan ga snijden. Daarnaast beschermd de alufolie natuurlijk ook tegen 5G.
Na het rusten ook deze besprenkeld met grof zeezout en zwarte peper.
![]()
Ook dit stukje heb ik getrancheerd. Zoals te zien is ie mooi rare en juicy. Smaak was goed.
![]()
Vervolgens ook hier een stokbroodje met mierikswortel van gefixed.
![]()
Smaakte zeer goed.
Al bij al is de aanbieding dus zeker een aanrader. Actie loopt tot 19 mei bij de Makro.
Een typische smaak maar het is wel sterk. Zwitserze kaas.Vanavond ga ik voor een "slanke" massouka. Heeft iemand suggesties voor een geraspte kaas, welke laag in calorieën is?
Geraspte mozzarella?Vanavond ga ik voor een "slanke" massouka. Heeft iemand suggesties voor een geraspte kaas, welke laag in calorieën is?
mozzarella light bij lidl ook maar 160 kcal per 100 gr ofzo..
Milner Slankie 20+ jong belegen geraspte kaas bestellen | ah.nl
Op zoek naar Milner Slankie 20+ jong belegen geraspte kaas? Je vindt het bij Albert Heijn. Vandaag besteld, morgen in huis. Voor jou geen gesjouw.www.ah.nl
Zelf rasp ik van zo'n stuk:
AH Kaas belegen 20+ stuk bestellen | ah.nl
Op zoek naar AH Kaas belegen 20+ stuk? Je vindt het bij Albert Heijn. Vandaag besteld, morgen in huis. Voor jou geen gesjouw.www.ah.nl
AH Jong belegen 20+ stuk bestellen | Albert Heijn
Op zoek naar AH Jong belegen 20+ stuk? Dit product vind je in het grote assortiment van Albert Heijn. Bestel direct online!www.ah.nl
Gewoon Parmezaanse kaas nemen (een blok en heel fijn raspen), daar hoef je niet veel van te gebruiken en voor maximale smaak.
Met 20 gram heb je al een serieus volume die je kan verspreiden over/in de schotel.
Een typische smaak maar het is wel sterk. Zwitserze kaas.
Wat je ook kan doen is slankie smeerkaas mengen met wat water en eroverheen gieten.
mozzarella light bij lidl ook maar 160 kcal per 100 gr ofzo..
400/100gr, maar als je slechts 20gr gebruikt ipv 50 zal het qua kcal in zijn geheel effen uit komen
.