XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

68177238-9350-4D15-85AB-1233CC8D065A.jpeg

standaard everyday meal:
Kip
Rijst
Italiaanse groentemix
Ei
Currysaus

Ik vind het gewoon gedoe om het zelf te maken.
is het echt zoveel meer werk om een zakje sla open te maken en wat tomaten erdoor te gooien dan een bak kant en klare sla open te maken? Waar je dan ook nog en zakje dressing van weg gaat gooien ....weer een extra handeling....

Zoek het verschil... :rolleyes:
1. bakje sla open maken, zakje dressing weggooien, andere dressing pakken en erop doen
2. zakje sla open maken, paar tomaatjes erop leggen, dressing pakken en erop doen

is het echt zoveel meer werk om een zakje sla open te maken en wat tomaten erdoor te gooien dan een bak kant en klare sla open te maken? Waar je dan ook nog en zakje dressing van weg gaat gooien ....weer een extra handeling....

1. bakje sla open maken, zakje dressing weggooien, andere dressing pakken en erop doen
2. zakje sla open maken, paar tomaatjes erop leggen, dressing pakken en erop doen

Maar dan eet ik alleen sla tomaat en dressing. Dat is toch saai?
Ik wil er graag mozzarella, pasta, 5 verschillende soorten sla, tomaat, en nootjes doorheen hebben.
Die kikkererwten waren trouwens ook erg lekker er doorheen moet ik zeggen. Zal ik zeker vaker doen.

Misschien dat ik nog wel eens een salade ga maken zelf. Maar op dit moment heb ik het helaas druk druk druk.

Maar dan eet ik alleen sla tomaat en dressing. Dat is toch saai?
Ik wil er graag mozzarella, pasta, 5 verschillende soorten sla, tomaat, en nootjes doorheen hebben.
Die kikkererwten waren trouwens ook erg lekker er doorheen moet ik zeggen. Zal ik zeker vaker doen.

Misschien dat ik nog wel eens een salade ga maken zelf. Maar op dit moment heb ik het helaas druk druk druk.
Girl, je zit continu hier, die drukte zal wel meevallen.

Er is toch niet zoveel mis met die kant en klare salades? Ik vind ze zelf trouwens niet te vreten, en weinig eiwit, maar dat is even een andere discussie...

Zolang het binnen je dieet past qua macro's zie ik niet echt een probleem. En zout is een belangrijk punt, want dat zit er wel veel in.

Zelfde met die discussie over mayo. Mayo is qua smaak gewoon veel beter en ook helemaal niet ongezond. En zolang het past qua kcal zou ik altijd mayo eten en geen smerige frites lijn oid.

Er is toch niet zoveel mis met die kant en klare salades? Ik vind ze zelf trouwens niet te vreten, en weinig eiwit, maar dat is even een andere discussie...

Zolang het binnen je dieet past qua macro's zie ik niet echt een probleem. En zout is een belangrijk punt, want dat zit er wel veel in.

Zelfde met die discussie over mayo. Mayo is qua smaak gewoon veel beter en ook helemaal niet ongezond. En zolang het past qua kcal zou ik altijd mayo eten en geen smerige frites lijn oid.
Dat klopt allemaal. Maar gezien @The Boob niet weet wat zijn exacte intake nu is en hij nogal gek lijkt te zijn op zout zou ik toch opteren om te "leren" zelf wat gezondere maaltijden te maken. Wat echt niet meer werk is dan kant en klaar maar veel goedkoper.

Kant en klare salades is niets mis mee. en als het macrogewijs en qua smaak past prima.
Maar over het algemeen wel erg duur. Gezien hij net op zichzelf woont kan ik me voorstellen dat het handiger is om zelf te maken dan al die dure kant en klare dingen te halen. En je weet tenminste echt wat je eet en je kan ook je kcal intake wat beter bepalen. Zo een kant en klaar bakje pasta waar je heet water opgooit is ook maar een "fabrieksding" waarbij er soms heel veel variatie in samenstellingen zit (hoeveelheid pasta kan enorm varieren...evenals zout).
Om een voorbeeld te noemen van een kant en klare maaltijd babi pangang (ook al eet hij dat niet) soms zit er nog wel wat vlees is maar soms is het ook zoeken naar. Dat geldt ook voor salades. Koop er een met kaas.. de ene keer zit er aanzienlijk meer op dan de andere keer. Zo krijg je toch soms onverhoopt aardig wat meer binnen als je veel kant en klaar nuttigt.

Overigens is de halfvolle frietsaus van lidl goed te eten volgens mijn man. En hij is een zeikerd ermee ... :o

Mayo is qua smaak gewoon veel beter en ook helemaal niet ongezond.
Even hierop terugkomend.. ik eet ook roomboter wat velen als "ongezond" beschouwen. Maar het bevat ook gezonde voedingsstoffen en is dus net als mayo niet ongezond. Er hangt vaak een "ongezond" beeld aan omdat het veel vet bevat. Maar ik doelde in dit geval meer op de kcal ;)
en ik gruwel van boter.. maar eet het omdat het moet voor een goed doel. :o

Laatst bewerkt:
Het feit alleen al dat iemand zichzelf 'The Boob' noemt, getuigt van enige vorm van tevredenheid met tietjes en een luie levensstijl. Kondig je jezelf ook zo aan op feesten en partijen?

• Like
Waarderingen: Apw
Het feit alleen al dat iemand zichzelf 'The Boob' noemt, getuigt van enige vorm van tevredenheid met tietjes en een luie levensstijl. Kondig je jezelf ook zo aan op feesten en partijen?
Deze gast probeert gewoon te trollen. Als je zijn topic al bekijkt kan je het al gewoon niet serieus nemen. Mocht het zo zijn dat hij wel van zijn tietjes af wilt moet hij misschien zorgen dat hij zich anders opstelt zodat het ook makkelijker wordt voor ons om tips te geven en minder als een troll gezien te worden

Wederom de usual suspects die met open ogen in een overduidelijke troll trappen, man man man.

Deze gast probeert gewoon te trollen. Als je zijn topic al bekijkt kan je het al gewoon niet serieus nemen. Mocht het zo zijn dat hij wel van zijn tietjes af wilt moet hij misschien zorgen dat hij zich anders opstelt zodat het ook makkelijker wordt voor ons om tips te geven en minder als een troll gezien te worden
Toch denk ik ook dat een goed deel onwetendheid is van @The Boob en tegelijkertijd wil hij wel wat verbeteren maar niet alles uit de kan trekken wat velen hier wel willen.

Hij wil er (denk ik) gewoon wat beter uitzien, geen BB look maar wat afvallen en toch een beetje "lang leve de lol leven".
Niet iedereen heeft de ambitie er vol voor te gaan. Maar mogelijk kan hij wel met wat tips en adviezen verder komen, ook als het lijkt dat ie er niets meer doet, wil niet zeggen dat ie er ook daadwerkelijk niets mee doet.

Maar goed.. misschien denk ik "te goed" en wil ik "te graag" helpen. :o

Terug
Naar boven