MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Druk druk druk maar we blijven trainen en eten... fastfood —>
8AF7C8A3-C770-484D-8C09-AD1301448297.jpeg

Nee, maar dat is gewoon omdat ik een slechte kok ben. Ik ga het nog wel een keertje proberen en dan zal het vast beter smaken.
Wat smaakte er niet goed aan?
zelfde sla, zelfde kikkererwten en zelfde dressing?
Wat zat erin en wat vond je niet lekker? Dan kunnen we mogelijk tips geven.

Wat smaakte er niet goed aan?
zelfde sla, zelfde kikkererwten en zelfde dressing?
Wat zat erin en wat vond je niet lekker? Dan kunnen we mogelijk tips geven.

Ik had niet opgelet toen ik het kocht. Het was geen sla. Het was andijvie. :emo: En andijvie smaakt anders dan sla. Dus het was f*cking bitter.
Dus uhm....niet echt lekker te noemen. Maar he....teminste waren de kikkererwten wel lekker. De rest heb ik door de plee gespoeld.
Volgende keer moet ik beter opletten dat ik daadwerkelijk sla koop.
Oh en ik had teveel dressing gebruikt. Ook niet lekker.

Laatst bewerkt:
Ik had niet opgelet toen ik het kocht. Het was geen sla. Het was andijvie. :emo: En andijvie smaakt anders dan sla. Dus het was f*cking bitter.
Dus uhm....niet echt lekker te noemen. Maar he....teminste waren de kikkererwten wel lekker. De rest heb ik door de plee gespoeld.

Wtf waarom die naam 🤣🤣

Oh en ik had teveel dressing gebruikt. Ook niet lekker.
Tja.... als je het verschil tussen andijvie en sla niet ziet.. :o
Andijvie is trouwens zalig om te roerbakken met wat ketjap/sojasaus. En roerbakken kost ook niet veel tijd ;)

Gewoonlijk gooi je toch ook dressing over je sla? Waarom dan nu meer genomen?
Misschien gewoon een keer je dressing op een lepel spuiten en kijken hoeveel je neemt. Dat is misschien beter controleerbaar (qua kccal) en makkelijker dan vanuit een fles op je sla spuiten en geen benul hebben hoeveel je gebruikt ;)

Waarom? Omdat je een slaatje zelf maakt?
Overal is een eerste keer voor he.

Misschien een tipje voor iets makkelijks.
Koop 1 spitskool of witte kool (of een zakje :rolleyes: ). Snij die in fijne reepjes en doe die in een schaal. Gooi er 2 el azijn met 2 el yoghurt en 1 el mayo bij en een paar rozijnen (dus niet handen vol). Zet dit in de koelkast en laat het een dagje staan. Dan trekken de smaken erin en wordt de kool zachter. Je kan dit mengsel meerdere dagen (tot 4 dagen) in de koelkast bewaren en er steeds wat van pakken. Het is heel simpel en makkelijk. De rozijnen voor het zoetje omdat je volgens mij wel een zoetebekje bent :D

Heeft iemand een tip om aardappels te meal preppen?

Als ik bijvoorbeeld voorgekookte aardappels uit de supermarkt koop, kan ik deze meteen consumeren (ook koud). Deze blijven qua structuur stevig en dat vult goed. Als ik zelf aardappels kook en vervolgens laat afkoelen, zijn deze aardappels daarna erg kruimig. Dat vult minder en vind ik tevens niet erg lekker smaken.

Als ik bijvoorbeeld voorgekookte aardappels uit de supermarkt koop, kan ik deze meteen consumeren (ook koud). Deze blijven qua structuur stevig en dat vult goed. Als ik zelf aardappels kook en vervolgens laat afkoelen, zijn deze aardappels daarna erg kruimig. Dat vult minder en vind ik tevens niet erg lekker smaken.
Koop een zakje krieltjes of kleine aardappeltjes en kook ze in de schil. (even schoonmaken van tevoren). Dan blijven ze lekker stevig en kan je ze beter bewaren.
deze zijn er bijvoorbeeld erg goed voor.
kriel.jpg

Oh ja.. en opletten dat je wel vastkokende aardappelen haalt ipv kruimige. Staat op de zak.

• Like
Waarderingen: Onit
Waarom? Omdat je een slaatje zelf maakt?
Overal is een eerste keer voor he.

Misschien een tipje voor iets makkelijks.
Koop 1 spitskool of witte kool (of een zakje :rolleyes: ). Snij die in fijne reepjes en doe die in een schaal. Gooi er 2 el azijn met 2 el yoghurt en 1 el mayo bij en een paar rozijnen (dus niet handen vol). Zet dit in de koelkast en laat het een dagje staan. Dan trekken de smaken erin en wordt de kool zachter. Je kan dit mengsel meerdere dagen (tot 4 dagen) in de koelkast bewaren en er steeds wat van pakken. Het is heel simpel en makkelijk. De rozijnen voor het zoetje omdat je volgens mij wel een zoetebekje bent :D

Ja klopt ja ik ben wel een zoetebekje inderdaad.
Leuk idee. Misschien dat ik het dit weekend ga proberen.

In een ovenschaal, met verhoudfolie bedekken en 8mins in de magnetron op 800watt.

Dit doe ik altijd iig

• Like
Waarderingen: Onit
Terug
Naar boven