- Waardering
- 8.521
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Receptje please?Geen bakje koffie in de morgen. Maar een bak koffie mousse in de morgen, voor een dag zonder zorgen!
![]()

Oke bedankt. Ik moet zeggen dat ik suiker in de koffie echt smerig vind, dus ik weet niet of dit helemaal mijn ding is.Het recept is heel simpel en ik heb deze afgeleid van het originele recept. Mijn recept bevat nauwelijks kcal. De kcal uit de kleine hoeveelheid xanthaangom zijn niet noemenswaardig, daarnaast bevat oploskoffie ook weinig kcal naar wat ik weet. Over het laatste ben ik niet zeker, daar internet zegt dat oploskoffie 2 kcal per 2 gram oploskoffie bevat.
Origineel recept
Ingredienten:
80 gr oploskoffie
250 ml water
200 gr suiker
Alle drie de ingredienten mixen tot een glad, dik, egaal geheel en klaar!
Mijn recept
Ingredienten:
Oploskoffie
Water
Xanthaamgom
Zoetstof
Voor dit recept neem ik enkele theelepels oploskoffie met daarbij een theelepel xanthaangom (dit hoeft overigens niet, geeft wel meer volume aan de mousse). Vervolgens voeg ik hierbij een kleine hoeveelheid water toe en mix het net als in het originele recept tot een glad, dik, egaal geheel. Hierna voeg ik zoetstof naar smaak toe, want het kan sterk smaken naar koffie.

Koffie met suiker is goor... maar ooit eens vanille eiwit met oploskoffie gemengd en dat was best aardig....Oke bedankt. Ik moet zeggen dat ik suiker in de koffie echt smerig vind, dus ik weet niet of dit helemaal mijn ding is.![]()
IJskoffie is ook wel te doen.Koffie met suiker is goor... maar ooit eens vanille eiwit met oploskoffie gemengd en dat was best aardig....
Beetje een moeilijker jaar van toch wel een grote boite. Beetje herfstige impressies?
Saus:
Zero kcal mayonaise
Yoghurt
Knoflook
Peterselie
Bieslook
Zout & peper