Soms doe ik wat citroensap of geraspte citroenschil door de wok. Hier wokte ik de citroen mee, kwam niet veel sap meer uit.
Helaas heb ik geen recepten. Meestal wok/bak ik eerst een ui, knoflookje en pepertje (adjuma of madame Jeanette, of gewoon rode peper). Dan bak ik kip (of vis/garnalen). Vervolgens doe ik er 1 paprika en 400 gram wokgroenten of nasi/bami groenten bij. Daarna eventueel 200 gram champignons en soms tomaat. Bij voorkeur oosters/Aziatisch. Kruiden meestal kurkuma, paprika, cayennepeper, peper, koriander, komijn. Eventueel nog dingen als gember, laos, kardemom, citroengras/sereh, fenegriek. Gewoon kruiden mixen die je lekker vindt. Johnny Boer kruiden zijn ook goed. Thaise/rode curry of Chinese 5 spices. Indien je een Italiaanse twist wilt: oregano, tijm, rozemarijn, basilicum en evt. bonenkruid. Wat tomatenpuree kan, als het past binnen je macro's. Net als ketjap.
Als ik het met Duitse biefstuk doe, bak ik die apart. Rood van binnen. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe veilig dit is, aangezien het wel vermalen vlees is i.t.t. 'normale' biefstuk .